internetbetaling status "reservering" safe?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Via een website wat verkocht, het staat reeds bijgeschreven als "reservering".
Op de website van de bank staat: "Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar ook nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is wel al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). "

Is er nog een of andere kans dat deze reservering niet door zou gaan, bijvoorbeeld doordat degene die overgeschreven heeft te weinig saldo heeft?
Mijn eigenlijke vraag: is het safe voor mij om het artikel nu al op te sturen of kan ik beter wachten totdat de reserveringsstatus van de betaling is afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Heeft de desbetreffende persoon niet een vreemde bank? Dit wordt namelijk niet in het weekend verwerkt en je hebt het dan maandag voor 12:00 definitief op je rekening staan.

Gezien het niet ingetrokken kan worden en jij het al wel op je bank kan zien heeft meneer in elk geval voldoende saldo.

Als je het niet vertrouwd wacht je tot maandag 12:00, qua snelheid van het pakketje zit er geen verschil in mits je het voor 17:00 op de post doet.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

is dat niet zon dingetje met western union.
Datr ze dan opeens een niet gedekte cheque gestort hebben, die vervolgens weer gecannceld word.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Nee, het gaat om een overschrijving van ing naar ing.
Het is het soort transactie en de "makkelijkheid"van de koper die maakt dat ik voorzichtig ben, misschien wel te.
Maar goed punt van die bezorging, ik weet dat er op maandag geen normale post bezorgd wordt maar dus ook geen pakketten? Het zou in dit geval aangetekend worden.
Want wanneer het voor de bezorging geen verschil maakt dan wacht ik gewoon nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

https://www.ing.nl/partic.../reserveringen/index.html
Reserveringen
Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). Hierdoor heeft u altijd een actueel beeld van het saldo en de bestedingsruimte op uw Betaalrekening.
Een reservering is in het scherm ‘Af- en/of bijschrijvingen’ van Mijn ING te herkennen aan een sterretje bij de datum van de betaaltransactie.

Verwerking reserveringen
Wanneer betaaltransacties op werkdagen voor 21.00 uur zijn verricht, worden deze nog op dezelfde dag volledig verwerkt. Het verwerken van betaaltransacties vindt meerdere keren per werkdag plaats, waarbij de reservering wordt omgezet in een boeking. Als een betaaltransactie niet op een werkdag of na 21.00 is verricht, vindt de boeking de eerstvolgende werkdag plaats. De datum van de reservering wordt na boeking automatisch aangepast aan de boekdatum. Een betaaltransactie is volledig verwerkt na boeking.

NB: op papieren Afschriften worden alleen boekingen vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
Dit is vrij normaal, als je in een winkel wat koopt dan gebeurt dit ook vrijwel direct. Een paar dagen later is het bedrag daadwerkelijk afgeschreven van je rekening. Waarom men dit precies doet, weet ik niet, aangezien het saldo al direct is aangepast. Volgens mij is het gewoon een administratieve handeling van de ING; ik weet niet of andere banken dit ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22
Vreemd, een transactie van de ene naar de andere rekening binnen dezelfde bank vindt doorgaans meteen plaats, zonder te hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Logico schreef op zondag 19 juli 2015 @ 00:28:
Vreemd, een transactie van de ene naar de andere rekening binnen dezelfde bank vindt doorgaans meteen plaats, zonder te hoeven wachten.
Nee. Je saldo wordt meteen aangepast.
De daadwerkelijke boeking gebeurt alleen tijdens kantooruren.

In de praktijk maakt het niets uit. Omdat je het geld wel gewoon kan uitgeven omdat je saldo al is aangepast. En wat je uitgeeft wordt ook pas de volgende werkdag geboekt.

Het is wel belangrijk voor het berekenen van je rente. En voor als je een rekening voor een bepaalde dag moet betalen. In dat laatste geval moet je niet tot savonds laat op de laatste dag wachten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Logico schreef op zondag 19 juli 2015 @ 00:28:
Overboeking van spaar naar betaalrekening gaat in het weekend ook niet instant bij ing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is dan ook niet voor niets ing... ing is in alles altijd al trager geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, even de bank bellen op maandag en vraag stellen, en pas opsturen als de bank zegt dat het klopt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.