Toon posts:

Game PC voor 650 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Na 8 jaar dezelfde computer te hebben gebruikt is het tijd voor een nieuwe, en ik wilde graag zelf eentje in elkaar zetten omdat dit goedkoper en beter schijnt te zijn. Het probleem is dat ik hier totaal geen verstand van heb en erg bang ben dat mijn onderdelen niet compatibel zijn en dat het bouwen van de pc mij niet lukt. Daarom vraag ik jullie hulp.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil onder andere de volgende games kunnen spelen:
  • Skyrim
  • Bioshock Infinite
  • The Talos Principle
  • The Witcher 2
  • Team Fortress 2
  • CS:GO
  • Civilization V
  • Portal 2
  • L4D2
  • Tomb Raider
Ik koop vrijwel nooit nieuwe games (Talos Principle is een uitzondering) en spellen als GTA/FIFA/AC/BF doe ik op de playstation. Misschien dat ik in de toekomst nog Cities: Skylines en Rome Total War II koop.

Daarnaast wil ik meerdere programma's tegelijk kunnen gebruiken, bijvoorbeeld browser, office en itunes tegelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe goedkoper hoe beter, zolang het maar niet ten koste van de kwaliteit gaat. Rond de 600-650 euro zou mooi zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb een Logitech Y-BN52 (toetsenbord) en een Logitech LX3 Optical Mouse. Als beeldscherm heb ik nu een SyncMaster 710N (1152x864). Daarnaast heb ik een externe harde schijf (Verbatim 53023) van 1 TB, het leek mij niet nodig om een interne harde schijf te nemen dus heb ik alleen een SSD genomen. Mijn huidige computer is een Mac mini uit 2007, dus ik denk niet dat daar nog iets van te gebruiken is.
Wat betreft software: ik kan Windows 7, 8 en 8.1 van mijn universiteit krijgen. Het probleem is alleen dat ik niet weet welke versie ik zal nemen en hoe ik het moet installeren (je krijgt een .iso en geen cd).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
  • 8 GB aan RAM
  • een processor met 3 GHz
  • een HD of SSD
  • internet
  • een videokaart die mijn games aankan en liefst op hoge settings
  • ik heb geen cd speler nodig want films kijk ik wel op tv en al mijn games staan op steam
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen Lenovo. Ik had verder niet echt een voorkeur voor een merk, maar ik zag dat Intel hier meer wordt geprezen dan AMD, dus liever Intel als het kan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat betreft de behuizing: de case staat in mijn kast dus het maakt niet uit hoe hij er uit ziet. Qua afmetingen niet meer dan 30 cm breed, 50 cm diep en óf 33 óf 50 cm (afhankelijk van hoeveel planken ik kan gebruiken) hoog. Verder heb ik een allergie dus het zou fijn zijn als het gemakkelijk was om het schoon te maken.

Ik vind het erg belangrijk dat mijn computer stil is. Van warmteontwikkeling en energieverbruik weet ik niet zoveel.

Het zou mooi zijn als er aan de achterkant 3 á 4 usb poorten zitten en aan de voorkant ook eentje. Ook wil ik graag zo'n 3.5 mm audiopoort voor m'n luidsprekers/oortjes. Liefst één aan de achterkant en één aan de voorkant.

Wat betreft kleuren en uiterlijk van de onderdelen maakt het mij niets uit, ik kijk toch naar m'n beeldscherm.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Overklokken ben ik niet van plan.

Mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock B85 Pro4€ 67,51€ 67,51
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 172,-€ 172,-
1Zalman Z1€ 24,95€ 24,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 24,67€ 24,67
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,-€ 47,-
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 45,50€ 45,50
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,58

Toelichting:

Intel Core i5-4460 Boxed:
Deze werd veel aangeprezen, dus heb ik hem gekozen.

ASRock B85 Pro4:
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat hij de één van de goedkoopste was van de meest bekeken. Ik twijfel tussen deze en de ASRock H81M-HDS. De H81M-HDS is flink goedkoper en heeft USB-poorten aan de voorkant, die ik niet kan vinden op de plaatjes op de website van de fabrikant (http://www.asrock.nl/mb/Intel/H81M-HDS/), maar heeft minder SATA3 en geen PCIe 3.0, bovendien heeft hij maar 2 geheugenslots. De B85 Pro4 is duurder maar heeft geen USB-poorten aan de voorkant, althans niet dat ik kan zien op de plaatjes van de fabrikant (http://www.asrock.com/mb/Intel/B85%20Pro4/).

MSI Radeon R9 270 2GB GAMING:
Ik heb wat oude topics gelezen en zag dat de R9 270 werd aangeprezen. Ik heb gewoon maar eentje gekozen maar als deze niet goed is of goedkoper kan of misschien wel overkill voor mij is dan hoor ik graag aanbevelingen.

Zalman Z1:
Hier tast ik volledig in het duister. Ik snap dat de behuizing groot genoeg moet zijn voor alle onderdelen en het liefst is ie niet meer 30 cm breed 50 cm diep en 33 cm hoog maar hoe weet je of alle onderdelen erin passen? Ik heb gewoon maar een behuizing uit één van de best buy guides gepakt.

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth:
Ik weet het niet zeker maar ik zag dat je een soort netwerkkaart nodig had als je gebruik maakte van wifi? Ik heb deze maar genomen want hij was goed aanbevolen. Waarschijnlijk krijg ik binnenkort powerline dus dan kan ik een ethernetkabel aan de computer hangen, heb je daarvoor nog een apart apparaat nodig?

Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU:
Deze werd zowel op het forum als in de pricewatch aanbevolen. Ik zag dat de Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU ook populair was maar deze is een paar euro duurder? Wat is het verschil hiertussen?

Corsair Builder CX430 Bronze:
Ik heb gewoon maar de goedkoopste voeding met 80+ Bronze en goede reviews gekozen. Ik weet alleen niet of dit genoeg Watt is. Ik zag ook deze goedkopere in de gids voor "Geschikte Onderdelen Kiezen" maar die heeft 100 W minder: Antec VPF Series 350W. Ik heb even gekeken en de i5 zou 84W nodig hebben en de MSI Radeon R9 270 heeft 150W nodig, maar van de andere onderdelen kan ik het niet vinden.

Crucial BX100 250GB:
Zoals ik al zei heb ik al een externe harde schijf van 1TB. Ik dacht dat ik deze dan mooi kon gebruiken voor OS, games en andere programma's. Hij is maar 20 euro duurder dan de 120 GB versie.

Koeler:
Ik heb geen koeler gedaan want ik wist niet zeker of ik dit nodig heb.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeer mooie openingspost :).

Over het algemeen is je build okay, al is je wifi module niet compatibel. Dat slot zit niet op je moederbord. Je zult moeten uitwijken naar een PCI of USB oplossing. Meeste heb je ook al keurig onderbouwd, weinig aan toe te voegen, behalve dat je moederbord uiteraard welk USB headers heeft. Kijk maar eens in de manual.

Is tweedehands verder een optie? Daar valt op GPU gebied nog een hoop te scoren, zelfs met garantie.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
En doe voeding is van afshuwlijk slechte kwaliteit. De Antec VPF Series 450W is wat beter :)

Als je een netwerkkabel nodig hebt heb je verder niks nodig. Er zit al een netwerk aansluiting op je mobo. Voor wifi is dat een ander verhaal. Als je wil heb ik nog wel een oud wifi kaartje voor je liggen. Die mag je zo van me hebben aangezien ik er toch niks mee doe. (stuuf me een DM als je hem wil hebben)

Qua processor maakt het voor jouw niet uit of je AMD of Intel pakt. Intel heeft wel een voorsprong op AMD maar dat is voor high end pas echt interesant. Als je een AMD Athlon X4 860K Boxed pakt met FM2 mobo heb je geen videokaart nodig aangezien dit een APU is. Maar je hebt dan wel wat sneller geheugen nodig.

Als je niet voor de APU kiest is de AMD FX-4300 Boxed met AM3+ bordje interessant. Alleen moet je dan wel graka hebben.

TIME TO UPGRADE !!!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
rickboy333 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:40:

...

Qua processor maakt het voor jouw niet uit of je AMD of Intel pakt. Intel heeft wel een voorsprong op AMD maar dat is voor high end pas echt interesant. Als je een AMD Athlon X4 860K Boxed pakt met FM2 mobo heb je geen videokaart nodig aangezien dit een APU is. Maar je hebt dan wel wat sneller geheugen nodig.

Als je niet voor de APU kiest is de AMD FX-4300 Boxed met AM3+ bordje interessant. Alleen moet je dan wel graka hebben.
Een 860K heeft juist geen interne videochip, en is dus ook geen APU. Daarnaast is een APU sowieso niet te vergelijken met een i5 en aparte gpu (verschil is erg groot in het voordeel van de i5 + gpu).
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:04:

...

ASRock B85 Pro4:
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat hij de één van de goedkoopste was van de meest bekeken. Ik twijfel tussen deze en de ASRock H81M-HDS. De H81M-HDS is flink goedkoper en heeft USB-poorten aan de voorkant, die ik niet kan vinden op de plaatjes op de website van de fabrikant (http://www.asrock.nl/mb/Intel/H81M-HDS/), maar heeft minder SATA3 en geen PCIe 3.0, bovendien heeft hij maar 2 geheugenslots. De B85 Pro4 is duurder maar heeft geen USB-poorten aan de voorkant, althans niet dat ik kan zien op de plaatjes van de fabrikant (http://www.asrock.com/mb/Intel/B85%20Pro4/).
Bedoel je de USB poorten aan de voorkant van de kast?

De Asrock B85 Pro4 heeft in ieder geval een USB 3.0 connector en daarnaast ook nog genoeg USB 2.0 connectors (afhankelijk van de kast kun je deze gebruiken). Ook het andere moederbord heeft een USB 3.0 connector, net als USB 2.0 connectors. Echter zou ik wel voor het duurdere bord gaan, vanwege de luxe (betere geluidschip, en de door jou genoemde redenen).

[ Voor 42% gewijzigd door Koen179 op 18-07-2015 15:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
rickboy333 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:40:
En doe voeding is van afshuwlijk slechte kwaliteit. De Antec VPF Series 450W is wat beter :)
Overdrijven is ook een kunst hè. De CX...M is een trapje slechter dan de non-modulaire variant en is wel "afschuwelijk" te noemen zo je wil. Deze is vooral wat te duur voor wat je krijgt. Zie ook hier.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

@br00ky
Oké dat van die module wist ik niet, dankjewel. Ik zie in de manual inderdaad dat er wordt verwezen naar een front usb. Als ik deze wil gebruiken moet ik dan een speciale kabel aanschaffen om te verbinden met de kast?

Ik heb op zich niet iets tegen tweedehands, zolang de adverteerder maar een aantal positieve recensies heeft. Als er maar één of twee reacties staan durf ik het eigenlijk niet zo goed aan om het op te laten sturen.

@rickboy333
Ik heb de voeding aangepast. Bedankt voor je aanbod, maar ik krijg zeer waarschijnlijk powerline dus dan zal het niet nodig zijn.

Wat betreft de processoren, deze zijn heel wat goedkoper dan de i5-4460. Is er ook een verschil in kwaliteit? Daarnaast passen ze niet bij het moederbord dat ik heb (ASRock B85 Pro4)? Overigens staat er bij beide dat ze geen geïntegreerde graphics hebben.

@Koen179
Ja ik bedoel de USB poorten aan de voorkant van de kast. Heb ik nog aparte kabels nodig om het moederbord daarmee te verbinden of worden die geleverd bij het moederbord of de behuizing?

@br00ky
Dus de CX430M is slechter dan de CX430? En bedoel je dat de CX430 te duur is voor wat je krijgt of dat de Antec VPF Series 450W te duur is voor wat je krijgt? In de review die jij linkt wordt de CX430 toch positief beoordeeld?

Dan heb ik verder nog wat vragen:
  • Heb ik nog een extra koeler nodig?
  • Ik heb geen cd/dvd speler. Hoe installeer ik nu de drivers? Moet ik daarvoor eerst windows installeren?
Mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z1€ 24,95€ 24,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,02

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:55:
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

@br00ky
Oké dat van die module wist ik niet, dankjewel. Ik zie in de manual inderdaad dat er wordt verwezen naar een front usb. Als ik deze wil gebruiken moet ik dan een speciale kabel aanschaffen om te verbinden met de kast?

Ik heb op zich niet iets tegen tweedehands, zolang de adverteerder maar een aantal positieve recensies heeft. Als er maar één of twee reacties staan durf ik het eigenlijk niet zo goed aan om het op te laten sturen.

@rickboy333
Ik heb de voeding aangepast. Bedankt voor je aanbod, maar ik krijg zeer waarschijnlijk powerline dus dan zal het niet nodig zijn.

Wat betreft de processoren, deze zijn heel wat goedkoper dan de i5-4460. Is er ook een verschil in kwaliteit? Daarnaast passen ze niet bij het moederbord dat ik heb (ASRock B85 Pro4)? Overigens staat er bij beide dat ze geen geïntegreerde graphics hebben.

@Koen179
Ja ik bedoel de USB poorten aan de voorkant van de kast. Heb ik nog aparte kabels nodig om het moederbord daarmee te verbinden of worden die geleverd bij het moederbord of de behuizing?

@br00ky
Dus de CX430M is slechter dan de CX430? En bedoel je dat de CX430 te duur is voor wat je krijgt of dat de Antec VPF Series 450W te duur is voor wat je krijgt? In de review die jij linkt wordt de CX430 toch positief beoordeeld?

Dan heb ik verder nog wat vragen:
  • Heb ik nog een extra koeler nodig?
  • Ik heb geen cd/dvd speler. Hoe installeer ik nu de drivers? Moet ik daarvoor eerst windows installeren?
Mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z1€ 24,95€ 24,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,02
Voor 15 euro meer kan je al een r9 280 krijgen, volgens mij is dat het prijsverschil wel waard (mits het in budget past: pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost )

Qua drivers: windows heeft tegenwoordig al een hoop standaard drivers: de laatste keren dat ik windows installeerde had ik meteen al internet en vaak al geluid: tenzij je echt alle functies wilt gebruiken moet je na windows geinstalleerd te hebben deze downloaden en installeren. Mocht je geen Internet hebben enzovoort dan kan je vast de drivers wel via je smartphone downloaden en deze zo op je pc installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Voor 15 euro meer kan je al een r9 280 krijgen, volgens mij is dat het prijsverschil wel waard (mits het in budget past: pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost )

Qua drivers: windows heeft tegenwoordig al een hoop standaard drivers: de laatste keren dat ik windows installeerde had ik meteen al internet en vaak al geluid: tenzij je echt alle functies wilt gebruiken moet je na windows geinstalleerd te hebben deze downloaden en installeren. Mocht je geen Internet hebben enzovoort dan kan je vast de drivers wel via je smartphone downloaden en deze zo op je pc installeren.
Bedankt voor je antwoord. Ik had de MSI R9 270 onder andere gekozen vanwege dat de reviews zeiden dat 'ie stil was. Bij de Sapphire R9 280 staan geen reviews dus kan het zomaar erg lawaaierig zijn.

Mooi dat die drivers ook via internet kunnen.

• Ardjee
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik had de MSI R9 270 onder andere gekozen vanwege dat de reviews zeiden dat 'ie stil was. Bij de Sapphire R9 280 staan geen reviews dus kan het zomaar erg lawaaierig zijn.

Mooi dat die drivers ook via internet kunnen.
Volgens deze review is die erg koel en stil: http://www.tweaktown.com/...-card-review/index15.html De enige reden dat die matig scoort is de prijs bij release (300 dollar) dat is met zijn huidige 189 euro helemaal geen issue meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Volgens deze review is die erg koel en stil: http://www.tweaktown.com/...-card-review/index15.html De enige reden dat die matig scoort is de prijs bij release (300 dollar) dat is met zijn huidige 189 euro helemaal geen issue meer.
Ja je hebt gelijk ik zal er nog eens naar kijken dan.

Ik las trouwens dat er iets nieuws aankomt van Intel, Skylake, zal dit de prijzen van de huidige CPU's erg omlaag drukken?

• Ardjee
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Ja je hebt gelijk ik zal er nog eens naar kijken dan.

Ik las trouwens dat er iets nieuws aankomt van Intel, Skylake, zal dit de prijzen van de huidige CPU's erg omlaag drukken?
Dit is allemaal glazen bol werk, dus ik kan hier grandioos naast zitten: Ik ben bang van niet: de skylake cpu's gaan DDR4 gebruiken en zal waarschijnlijk niet heel erg met zichzelf concurreren: ook gezien de huidige dollar/eurokoers heeft het volgens mij weinig zin om te wachten op een prijsverlaging. Als je het geduld kan opbrengen om te kijken wat next gen cpu's gaan doen zou ik het zeker doen. Zo niet: dan ga je waarschijnlijk geen enorme ramp als je nu je pc haalt.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Meestal gaan de prijzen van de eerdere generaties juist omhoog ipv omlaag. Productie wordt gestopt waardoor ze schaarser worden en intel natuurlijk graag wil dat je op een gegeven moment de nieuwe koopt :)

Over de GPU : De r9 280 van sapphire en club 3D in builds gehad en die zijn allebei echt niet stil.

MSI en Asus zijn een stuk stiller maar ook duurder..

Je zou voor die 650 ook het volgende kunnen doen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 45,95€ 45,95
1MSI Radeon R9 270X HAWK€ 167,90€ 167,90
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Crucial CT102464BA160B€ 44,95€ 44,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,74

De gekozen behuizing heeft (in tegenstelling tot de Zalman) uitneembare stoffilters. Stof wordt daar dus netjes opgevangen en is dus weer makkelijk te verwijderen. Dit voorkomt meteen ook dat er aan de achterkant weer stof uitgeblazen wordt = goetegendunallergie :) Verder heeft de silencio geluidsdempend, materiaal, stille fans, een SD card reader en 2 USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant.

Gigabyte moederbordje met 2 USB 3.0 aan achterkant en de header voor de 2 USB 3.0 aansluitingen op de voorkant van de silencio.

1 x 8GB Ram zodat je later eventueel nog makkelijk kunt upgraden naar 16GB.

Be quiet voeding is ruim voldoende voor jouw wensen en ook gewoon prima van kwaliteit. Je hebt nog wel ruimte in je budget voor de Antec als je voorziet dat je later kaarten als een r9 290 er aan gaat hangen, anders gewoon lekker zo laten :)

En de videokaart : De 270x hawk is grappig genoeg goedkoper dan de gewone 270 maar wel sneller. Dus no-brainer. Mijn zoon heeft kaartje ook en speelt alles op high/ultra. De spellen waar jij het over hebt gaan dit kaartje dan ook makkelijk af.
Verder is ie zoals je wilde superstil. Je hoort hem door de goede koeler tijdens het gamen helemaal niet.

Dan zou je in totaal incl. verzend op 627 uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:56:
[...]

Dit is allemaal glazen bol werk, dus ik kan hier grandioos naast zitten: Ik ben bang van niet: de skylake cpu's gaan DDR4 gebruiken en zal waarschijnlijk niet heel erg met zichzelf concurreren: ook gezien de huidige dollar/eurokoers heeft het volgens mij weinig zin om te wachten op een prijsverlaging. Als je het geduld kan opbrengen om te kijken wat next gen cpu's gaan doen zou ik het zeker doen. Zo niet: dan ga je waarschijnlijk geen enorme ramp als je nu je pc haalt.
Oké dankjewel, dan zal ik daar niet op wachten.
Baloes schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:41:
Meestal gaan de prijzen van de eerdere generaties juist omhoog ipv omlaag. Productie wordt gestopt waardoor ze schaarser worden en intel natuurlijk graag wil dat je op een gegeven moment de nieuwe koopt :)

Over de GPU : De r9 280 van sapphire en club 3D in builds gehad en die zijn allebei echt niet stil.

MSI en Asus zijn een stuk stiller maar ook duurder..

Je zou voor die 650 ook het volgende kunnen doen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 45,95€ 45,95
1MSI Radeon R9 270X HAWK€ 167,90€ 167,90
1Crucial CT102464BA160B€ 44,95€ 44,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,74

De gekozen behuizing heeft (in tegenstelling tot de Zalman) uitneembare stoffilters. Stof wordt daar dus netjes opgevangen en is dus weer makkelijk te verwijderen. Dit voorkomt meteen ook dat er aan de achterkant weer stof uitgeblazen wordt = goetegendunallergie :) Verder heeft de silencio geluidsdempend, materiaal, stille fans, een SD card reader en 2 USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant.

Gigabyte moederbordje met 2 USB 3.0 aan achterkant en de header voor de 2 USB 3.0 aansluitingen op de voorkant van de silencio.

1 x 8GB Ram zodat je later eventueel nog makkelijk kunt upgraden naar 16GB.

Be quiet voeding is ruim voldoende voor jouw wensen en ook gewoon prima van kwaliteit. Je hebt nog wel ruimte in je budget voor de Antec als je voorziet dat je later kaarten als een r9 290 er aan gaat hangen, anders gewoon lekker zo laten :)

En de videokaart : De 270x hawk is grappig genoeg goedkoper dan de gewone 270 maar wel sneller. Dus no-brainer. Mijn zoon heeft kaartje ook en speelt alles op high/ultra. De spellen waar jij het over hebt gaan dit kaartje dan ook makkelijk af.
Verder is ie zoals je wilde superstil. Je hoort hem door de goede koeler tijdens het gamen helemaal niet.

Dan zou je in totaal incl. verzend op 627 uitkomen.
Heel mooi lijstje, superbedankt! Mooie behuizing ook :)

Ik denk niet dat ik mijn videokaart ga upgraden dus ik zal de voeding wel zo laten denk ik. Ik kan helaas pas over een paar weken bestellen dus ik hoop dat de prijzen niet nog stijgen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:16:
[...]

Oké dankjewel, dan zal ik daar niet op wachten.

[...]

Heel mooi lijstje, superbedankt! Mooie behuizing ook :)

Ik denk niet dat ik mijn videokaart ga upgraden dus ik zal de voeding wel zo laten denk ik. Ik kan helaas pas over een paar weken bestellen dus ik hoop dat de prijzen niet nog stijgen.
High/ultra is wel overdreven hoor eerder meer medium/high. R9 280 heeft 3gbvram en kan wel high/ultra. 2gb wordt nu wel krap.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zo kan het ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 60,-€ 60,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 Vapor-X€ 253,87€ 253,87
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 623,66

De 280x is uiteraard het pareltje van deze config.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Demian Brunt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:46:
[...]

High/ultra is wel overdreven hoor eerder meer medium/high. R9 280 heeft 3GB vram en kan wel high/ultra. 2gb wordt nu wel krap.
Valt wel mee hoor, zoals ik al zei, mijn zoon heeft deze kaart en op 1920x1080 speelt ie alles gewoon op high/ultra met wat tweaks in de settings. Je moet uitgaan van de games die TS wil gaan spelen met deze setup. Die speel je ez op high/ultra. De grote titels speelt ie op de playstation :)
Stilte was namelijk ook belangrijk en dat zijn die sapphire en club 3D r9 280's eggies niet.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:14
Baloes schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:01:
[...]

Valt wel mee hoor, zoals ik al zei, mijn zoon heeft deze kaart en op 1920x1080 speelt ie alles gewoon op high/ultra met wat tweaks in de settings. Je moet uitgaan van de games die TS wil gaan spelen met deze setup. Die speel je ez op high/ultra. De grote titels speelt ie op de playstation :)
Stilte was namelijk ook belangrijk en dat zijn die sapphire en club 3D r9 280's eggies niet.
Dan neem je een ander merk, kweet niet wat luid is behalve een intelstock koeler. Omdat ts een pc van 650 euro wil ga ik er vanuit dat hij daar de grote titels ook op speelt beetje zonder anders :) . Tja die 2gb vram is wel het gebrek bij veel games, textures medium en dan de rest ultra.
Pagina: 1