Toon posts:

3com 3c905 op 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'n 3com 3c905 netwerkkaart op RH 7.0.

Hoe krijg ik deze kaart op 100Mbit?

Verwijderd

Doet hij vanzelf!!!
Als je het persee wil forceren, dan moet je maar eens naar de site van 3com gaan, voor de driver opties.
Daar staat precies uitgelegd wat je mee moet geven aan de module of eventueel aan lilo als de driver statisch erin is gebakken.
Ergens in mijn posts op GOT is dat lijstje ook nog wel te vinden (als deze niet verdwenen is met BC3).

/me heeft geen zin om zelf te zoeken :P

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is juist dat ie dus niet automatisch naar 100 Mbit gaat :(

Als ik 'm in een switch stop gaat ie naar 10 Mbit, als ik 'm in een 100Mbit hub doe werkt ie niet en blijft het 10mbit lampie knipperen :(

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Misschien is ie kapot. Anders even de diag draaien. Of kijken of ie niet toevallig op half duplex staat.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 13:18
Hmmm, dat de 3com 3c905 niet altijd de goede snelheid heeft, komt me wel bekend voor (ik heb de B-versie) en is ook wel bekend.
Maar als je 'm in een 100 Mbit stopt, doet hij het niet goed? Da's wel wat vreemd...

In elk geval moet je eens kijken in de opties van de kernelmodule. Staan in de kernelsources, als het goed is. De driver is niet zo lang geleden verbeterd en als ik het goed herinner, veranderden de opties ook (m'n oude conf.modules werkte niet), dus ga daar eens op zoek.

Bij mij staat de info in:
/usr/src/linux/Documentation/networking/vortex.txt
(kernel 2.2.19)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost, maar niet op de manier die ik wou.... :'(
Ik heb de netwerkkaart aangesloten op de 100Mbit hub, en 'm vervolgens ge-reboot....
Toen werkte 't wel.....
En als ik 'm nu weer terug zet op de switch blijft ie op 100Mbit :)

Maar nou wou ik toch graag weten hou ik dit in het vervolg zonder reboot kan doen..... 8-)

Iemand nog een idee misschien?

• dextertje
Op maandag 18 juni 2001 15:15 schreef Infinity het volgende:
Ik heb de netwerkkaart aangesloten op de 100Mbit hub, en 'm vervolgens ge-reboot....
Toen werkte 't wel.....
En als ik 'm nu weer terug zet op de switch blijft ie op 100Mbit :)
Aha... dat is precies wat ik eerst ook deed (had nog een zeeer brakke 100 Mbit hub ergens liggen). Maar het hoeft dus niet, heb je de docs al gelezen?

Verwijderd

Voor zover ik weet is het in Linux niet mogelijk om dat te doen.

Zou 'ifdown eth0' en dan 'ifup eth0' niet werken?

• dextertje
Op maandag 18 juni 2001 15:29 schreef Cobus_NL het volgende:
Voor zover ik weet is het in Linux niet mogelijk om dat te doen.
Ik weet toch vrij zeker dat het me gelukt is. Helaas heb ik nu ff geen toegang tot de comp waar m'n 3com kaart in zit (zit nu geen CPU in :o ), maar het is me wel gelukt.
Het kostte mij enige tijd, omdat de beschrijving van de opties niet helemaal overeenkwamen met de werkelijkheid, herinner ik me nu...
O ja, ik weet het weer: ik deed 'insmod 3c59x options=8'.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 15:35 schreef dextertje het volgende:

[..]

Ik weet toch vrij zeker dat het me gelukt is. Helaas heb ik nu ff geen toegang tot de comp waar m'n 3com kaart in zit (zit nu geen CPU in :o ), maar het is me wel gelukt.
Het kostte mij enige tijd, omdat de beschrijving van de opties niet helemaal overeenkwamen met de werkelijkheid, herinner ik me nu...
O ja, ik weet het weer: ik deed 'insmod 3c59x options=8'.
Thanks. Dit wist ik niet en toch is het errug handig.

Mooi, nu kan ik m'n collega's weer eens ff laten zien wie er de beste is >:) .

Verwijderd

Euh, als je nou even naar mij had geluisterd, dan was je daar zelf achtergekomen :?
Pagina: 1