Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ben ik een laptop nodig voor BIM (buisness it managment) NHL

Pagina: 1
Acties:

• crazydogfighter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-10 21:50
Beste medetweakers,

Ik ga volgend school jaar BIM doen op de NHL in Leeuwarden. Volgens mij is er nergens vermeld dat ik een laptop nodig heb, maar ik ben niet zeker of het verstandig is om er een aan te schaffen. Wat denken jullie en waren jullie ervaringen?

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 13:11
Meer informatie is wel handig, budget, waar ga je het voor gebruiken, moet je er veel mee reizen? Als het niet op een site staat, moet je anders even contact leggen met de school.

(Het is Business, en het is heb ik. JSYK)

«Nooit geschoten is altijd mis»

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:33
Het voordeel van een laptop is natuurlijk dat je hierop direct je aantekeningen kunt maken en dat je altijd een PC ter beschikking hebt.

• crazydogfighter
Joostlek schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:07:
Meer informatie is wel handig, budget, waar ga je het voor gebruiken, moet je er veel mee reizen? Als het niet op een site staat, moet je anders even contact leggen met de school.

(Het is Business, en het is heb ik. JSYK)
Het toch wel gek dat ik de Havo heb kunnen halen met die waardeloze spelling van mij XD. Maar ik ben niet hulp nodig bij het uitzoeken van een laptop. Ik wil graag van andere mensen horen of zij het hebben van een laptop op het hoger onderwijs een toevoeging is, ook al is deze niet verplicht vanuit school.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Ja, laptop is verplicht. Voor BIM zal je kapot gegooid worden met het schrijven van rapporten. Tenzij je op school plaats wil nemen achter de standaard-pc's, raad ik je wel een laptop aan.

Specs? Beter bel je school even op. Als je nog met virtualisatie gaat spelen zal het íets beefier worden dan standaard.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

DiedX schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:22:
Ja, laptop is verplicht. Voor BIM zal je kapot gegooid worden met het schrijven van rapporten. Tenzij je op school plaats wil nemen achter de standaard-pc's, raad ik je wel een laptop aan.

Specs? Beter bel je school even op. Als je nog met virtualisatie gaat spelen zal het íets beefier worden dan standaard.
Niet verplicht dus. :P in principe kun je je redden met school PC's.

Zelf ga ik vanaf komend schooljaar rechten doen op de NHL. ( /me zwaait naar school genoot ) en voor die studie is een laptop ook zeker niet verplicht. Maar je ziet echt niemand zonder een vorm van laptop/tablet rondlopen. Je gaat je gewoon kapot ergeren als je afhankelijk bent van de school PC's. :P zou het dus zeker aanraden ook al is het niet verplicht. :)

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Het is zeker aan te raden maar: kladblok en een pen is ook handig! Naderhand aantekeningen uitwerken met daarbij een boek is handiger dan een laptop meezulen.... Misschien is een Chrome boek beter op zijn plaats je echt een ding wilt

• crazydogfighter
Niet verplicht dus. :P in principe kun je je redden met school PC's.

Zelf ga ik vanaf komend schooljaar rechten doen op de NHL. ( * crazydogfighter zwaait naar school genoot ) en voor die studie is een laptop ook zeker niet verplicht. Maar je ziet echt niemand zonder een vorm van laptop/tablet rondlopen. Je gaat je gewoon kapot ergeren als je afhankelijk bent van de school PC's. :P zou het dus zeker aanraden ook al is het niet verplicht. :)
[/quote]

( * crazydogfighter zwaait naar school genoot )

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 10:50
Heb dezelfde studie afgerond vorig jaar en kan je vertellen dat het absoluut niet verplicht is. Handig, ja. Ik ben 4 jaar doorgekomen zonder een laptop. Wat betreft rapporten e.d. schrijf ik liever achter mijn desktop, maar dat is dus persoonlijk.

Handig aan een laptop is dat je met je projectgroepje makkelijk ergens kan afspreken om een en ander te bespreken, doornemen, aanpassen. Maar goed, niet iedereen hoeft op dat moment een laptop mee.

tl,dr; verplicht nee, handig ja.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 15:14
Ik ga dezelfde opleiding volgen maar dan bij de Hogeschool Rotterdam. Op onze boekenlijst staat dat een laptop verplicht is. Zij zijn overigens niet erg specifiek, de laptop moet minimaal Windows 7 draaien.

Als je de keus had, zou ik de laptop alsnog kopen want het is gewoon handig voor projecten zoals kaka al zei. (met een evt. monitor voor thuis).
Momenteel heb ik mijn oog op de ASUS Zenbook UX305LA (dus met i5).

Alvast succes met je keuze!
Pagina: 1