Ik heb ongeveer 1 jaar zonder GPU gegamed, omdat mij GPU destijds problemen begon te geven. In principe heb ik in die tijd niet veel gegamed. Nu merk ik dat ik weer steeds vaker wat games ga spelen en mijn iGPU trekt dat niet altijd even lekker. Daarom ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe GPU om de meeste spellen "leuk" te kunnen spelen, oftewel soepel met medium instellingen oid. Ik ben best wat topics tegen gekomen met aankoopadvies voor een GPU, maar dat sloot niet altijd aan op mijn wensen/eisen.
Ik zoek een?
GPU
Wat is je budget?
Rond de 250 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik heb het liefst wel een GPU met een goede koeler en die redelijk stil is (iig in idle).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
Gebruik de GPU voornamelijk voor gamen, meestal wat oudere spellen, maar nieuwe spellen moeten ook gespeeld kunnen worden. Om een idee te geven:
- DayZ
- Borderlands 2
- Left 4 dead 2
- (in toekomst) waarschijnlijk weer een battlefield achtige game (Battlefield 4 oid)
Welke resolutie?
Ik heb een full HD scherm waarop ik game, maar ben aan het overwegen om een 34 inch (curved) scherm aan te schaffen, maar dat zal op langere termijn pas gaan gebeuren als freesync standaard is. Zijn de huidige videokaarten al geschikt voor freesync?
Wat denk ik zelf?
Maar suggesties hoor ik graag. Volgens mij is het geheel compatibele met mijn huidige setup.
Ik zoek een?
GPU
Wat is je budget?
Rond de 250 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik heb het liefst wel een GPU met een goede koeler en die redelijk stil is (iig in idle).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 229,10 | € 229,10 |
| 1 | ASRock Fatal1ty H87 Performance | € 102,50 | € 102,50 |
| 1 | Corsair Value Select CMSO4GX3M1C1333C9 | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-5240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 135,95 | € 135,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 492,55 | |
Gebruik de GPU voornamelijk voor gamen, meestal wat oudere spellen, maar nieuwe spellen moeten ook gespeeld kunnen worden. Om een idee te geven:
- DayZ
- Borderlands 2
- Left 4 dead 2
- (in toekomst) waarschijnlijk weer een battlefield achtige game (Battlefield 4 oid)
Welke resolutie?
Ik heb een full HD scherm waarop ik game, maar ben aan het overwegen om een 34 inch (curved) scherm aan te schaffen, maar dat zal op langere termijn pas gaan gebeuren als freesync standaard is. Zijn de huidige videokaarten al geschikt voor freesync?
Wat denk ik zelf?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 245,95 | € 245,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 245,95 | |
Maar suggesties hoor ik graag. Volgens mij is het geheel compatibele met mijn huidige setup.