Windows 7 HP Recovery disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week het virus Cryptowall 3.0 op mijn laptop gekregen die alles inclusief recovery schijf heeft aangetast. Nu wil ik graag weer een legale Windows 7 draaien en binnnekort Windows 10. Hiervoor heb ik dus Windows gebeld en zij zeggen niets te kunnen met een OEM licentie en HP zegt dat ze voor mijn laptop vanwege de leeftijd geen recovery disks meer hebben. Wel heb ik de code uit het systeem kunnen lezen.

Mijn vraag in het kort:
Heeft of weet iemand waar ik een recovery disk voor HP kan krijgen met Windows 7 home premium.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Online zijn er vast wel isos te vinden van windows 7 maar de vraag is of je deze ook kan activeren. Heeft je laptop geen recovery partitie waarvan je windows opnieuw kan installeren. Meestal kan je bij de recovery komen door bij het opstarten een bepaalde toets ingedrukt te houden, welke toets en hoe je dit precies moet doen staat wel in de handleiding. Verder kan je waarschijnlijk geen recovery disk krijgen want die kan je niet ergens kopen die komen bij je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 18:40
Weet dat de Recovery Disks niet algemeen zijn en vaak toegespitst zijn op een bepaalde serie of model. Dat maakt zoeken lastiger, aangezien je ze niet meer direct van HP kunt krijgen.

Eventueel kun je ook een schone installatie uitvoeren met een Windows 7 dvd en na installatie de OEM-code invoeren. Je dient in zo'n geval wel alle drivers te plukken van support.hp.com, want anders werkt veel hardware mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Stef42 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:36:
Weet dat de Recovery Disks niet algemeen zijn en vaak toegespitst zijn op een bepaalde serie of model. Dat maakt zoeken lastiger, aangezien je ze niet meer direct van HP kunt krijgen.

Eventueel kun je ook een schone installatie uitvoeren met een Windows 7 dvd en na installatie de OEM-code invoeren. Je dient in zo'n geval wel alle drivers te plukken van support.hp.com, want anders werkt veel hardware mogelijk niet.
Kan je Windows activeren met een OEM Code? Bij Microsoft gaven ze juist aan dat je Windows niet zou kunnen activeren met een OEM code. Waar zou ik een legale ISO kunnen downloaden?

P.S. recovery partitie is beschadigd door het virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:54
Makkelijke weg:
-ga naar je lokale pc winkel.

Moeilijke weg:
-Zoek de precieze naam van de ISO die je nodig hebt: https://technet.microsoft.com/subscriptions/downloads
-Gebruik dan google, of andere kanalen, om die iso te downloaden.
-Controleer de SHA1 van de iso volgens eerder genoemde website (met ExactFile bijvoorbeeld) om zeker te zijn dat de iso origineel is.
- Zet de iso op een USB stick met Novicorp WinToFlash (let op: adware loaded installer en gruwelijke slechte vertaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Zou het ook werken om voor 1 weekje Windows 10 build iso te downloaden die zichzelf omzet in een originele? Ik had een aantal iso bestanden hiervan gevonden ik weet alleen niet of hiervoor een code benodigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34
Pak gewoon ergens een iso van Windows 7 vandaan. Er zijn genoeg untouched iso's te vinden op oa Spotnet. Installeren en activeren met de code onderop je laptop. In het uiterste geval kan de activatie niet voltooid worden en moet je bellen met de activatiedesk(volledig computergestuurd). Daarna de drivers van de HP site pakken en klaar. Daarna krijg je vanzelf wel de update aanbieding binnen voor Windows 10 waarvoor je jezelf kan aanmelden. Daarna krijg je na 29 juli vanzelf wel de update mogelijkheid

Je hebt het overigens over uitlezen van de code.. Dat is een VLK code en kun je niet gebruiken voor de installatie van Windows 7. De code zit onderop de laptop op een sticker(soms onder de accu).
Andere optie is dat het een gedowngrade Windows 8 laptop is, dan dien je gewoon Windows 8/8.1 te installeren

[ Voor 23% gewijzigd door mad-dog op 18-07-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
mad-dog schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:03:
Pak gewoon ergens een iso van Windows 7 vandaan. Er zijn genoeg untouched iso's te vinden op oa Spotnet. Installeren en activeren met de code onderop je laptop. In het uiterste geval kan de activatie niet voltooid worden en moet je bellen met de activatiedesk(volledig computergestuurd). Daarna de drivers van de HP site pakken en klaar. Daarna krijg je vanzelf wel de update aanbieding binnen voor Windows 10 waarvoor je jezelf kan aanmelden. Daarna krijg je na 29 juli vanzelf wel de update mogelijkheid

Je hebt het overigens over uitlezen van de code.. Dat is een VLK code en kun je niet gebruiken voor de installatie van Windows 7. De code zit onderop de laptop op een sticker(soms onder de accu).
Andere optie is dat het een gedowngrade Windows 8 laptop is, dan dien je gewoon Windows 8/8.1 te installeren
De code onderop mijn laptop is niet meer te lezen door de warmte? Is er een manier een juiste code uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
MrGangstaQ schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:10:
[...]

De code onderop mijn laptop is niet meer te lezen door de warmte? Is er een manier een juiste code uit te lezen?
Helaas niet, de enige plek waar die code zich bevindt is de sticker. De VLK code is verder volledig onbruikbaar(die code wordt op duizenden laptops gebruikt). Contact opnemen met MS of HP heeft verder ook weinig zin, die gaan je echt niet aan een andere code helpen.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een voordelige W7/W8 licentie op marktplaats of bv G2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
mad-dog schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:15:
[...]

Helaas niet, de enige plek waar die code zich bevindt is de sticker. De VLK code is verder volledig onbruikbaar(die code wordt op duizenden laptops gebruikt). Contact opnemen met MS of HP heeft verder ook weinig zin, die gaan je echt niet aan een andere code helpen.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een voordelige W7/W8 licentie op marktplaats of bv G2A
Is er een manier om te proberen of de code juist is? Er is veel te lezen maar niet alles. Na een paar keer proberen moet ik eruit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
mad-dog schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:03:
Dat is een VLK code en kun je niet gebruiken voor de installatie van Windows 7.
Dat weet je niet... laat hem eerst eens proberen om hem met die code te installeren.

MrGanstaQ, zie pm voor een schone iso

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
MrGangstaQ schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Is er een manier om te proberen of de code juist is? Er is veel te lezen maar niet alles. Na een paar keer proberen moet ik eruit komen.
Door een Windows 7 ISO te booten die je als PM hebt gehad :) Daarna kwestie van proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
mad-dog schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Door een Windows 7 ISO te booten die je als PM hebt gehad :) Daarna kwestie van proberen :)
Ik heb die zogenaamde VLK Code gisteren door microsoft laten controleren en die zeiden dat die juist was.

Bedankt voor de ISO.

[ Voor 3% gewijzigd door MrGangstaQ op 18-07-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Niemand hier een Recovery disk of ISO voor de HP G62? Zit nu met een Windows 7 die niet wilt activeren:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:54
Werkt telefonisch activeren ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Gewoon een HP Windows 7 er op..
Drivers er bij zoeken en klaar

Contact me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:30
Voor computers van grote fabrikanten, waarbij de Windows 7 sleutel (SLIC) in het BIOS or UEFI staat, kan je ook gewoon Windows installeren en dan Windows Loader draaien. Die doet dan niets pertinent illegaals* maar installeert het certificaat (bijv. van HP) dat als tegenhanger bij de SLIC in je BIOS hoort. In principe alsof je een HP installatie medium gebruikt zonder hun drivers te installeren.

* Voor de wet maakt het wellicht uit waar de bits vandaan komen, maar dezelfde data is dezelfde data. En je Windows gebruikt gewoon de officiële manieren om geactiveerd te zijn. Zonder truuks om dingen voor de gek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Henk Poley schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:58:
Voor computers van grote fabrikanten, waarbij de Windows 7 sleutel (SLIC) in het BIOS or UEFI staat, kan je ook gewoon Windows installeren en dan Windows Loader draaien. Die doet dan niets pertinent illegaals* maar installeert het certificaat (bijv. van HP) dat als tegenhanger bij de SLIC in je BIOS hoort. In principe alsof je een HP installatie medium gebruikt zonder hun drivers te installeren.

* Voor de wet maakt het wellicht uit waar de bits vandaan komen, maar dezelfde data is dezelfde data. En je Windows gebruikt gewoon de officiële manieren om geactiveerd te zijn. Zonder truuks om dingen voor de gek te houden.
Vanaf waar kan ik deze zonder virus downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Uhmm.. als je de link volgt en op de Download klikt dan is daar uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke basis heb je geconstateerd dat de recoverypartitie (neem aan dat je dit met schijf bedoeld?) is aangetast? Cryptowall is, de laatste keer dat ik het in actie zag, behoorlijk selectief in de dingen die versleuteld worden en naar mijn weten doet deze dat alleen bij schijven die direct vanuit Windows benaderd kunnen worden en alleen als je er als gebruiker rechten op hebt.

Windows ISO's zijn een beetje lastig. Nog niet zo lang geleden kon je gewoon ISO's downloaden van digitalriver maar Microsoft heeft die offline gehaald.
Als je een retail licentie hebt kan je alsonog wel een iso downloaden (http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery), maar met een OEM licentie krijg je min of meer de spreekwoordelijke vinger.
Ondanks het feit dat je met een OEM licentie gewoon een retail ISO kan activeren... weer stukje klantvriendelijkheid van Microsoft...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:03:
Op welke basis heb je geconstateerd dat de recoverypartitie (neem aan dat je dit met schijf bedoeld?) is aangetast? Cryptowall is, de laatste keer dat ik het in actie zag, behoorlijk selectief in de dingen die versleuteld worden en naar mijn weten doet deze dat alleen bij schijven die direct vanuit Windows benaderd kunnen worden en alleen als je er als gebruiker rechten op hebt.
Verschillende virusmeldingen gevonden met Mallwarebytes.

Ik zie trouwens nog steeds nergens op die site de download link? Moet ik inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrGangstaQ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:09:
[...]

Verschillende virusmeldingen gevonden met Mallwarebytes.

Ik zie trouwens nog steeds nergens op die site de download link? Moet ik inloggen
Jou recovery partitie was benaderbaar gewoon vanuit Windows alsof het een tweede schijf was? :?

Edit: Als je op Technet aan het kijken bent kan je daar geen ISO vinden. Alleen de namen van de ISO. Als je er op staat om een ISO te downloaden moet je je wenden tot "alternatieve bronnen", ik vind dat gewoon fair use als je dat i.c.m. een legitieme code doet maar Microsoft en Tweakers zijn het daar allicht niet mee eens dus linken naar feitelijke ISO's gaat hem niet worden.
Ook is dat niet risicoloos en moet je wel de hash checken om te verifieren of je een onaangetaste image hebt van Microsoft anders heb je alsnog garantie tot de spreekwoordelijke drempel. Als je niet weet hoe je dat doet en waarom kan je daar beter niet aan beginnen als je het mij vraagt..

Is het gewoon Home Premium? Geen vrienden/kennisen met een CD?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:10:
[...]

Jou recovery partitie was benaderbaar gewoon vanuit Windows alsof het een tweede schijf was? :?

Edit: Als je op Technet aan het kijken bent kan je daar geen ISO vinden. Alleen de namen van de ISO. Als je er op staat om een ISO te downloaden moet je je wenden tot "alternatieve bronnen", ik vind dat gewoon fair use als je dat i.c.m. een legitieme code doet maar Microsoft en Tweakers zijn het daar allicht niet mee eens dus linken naar feitelijke ISO's gaat hem niet worden.
Ook is dat niet risicoloos en moet je wel de hash checken om te verifieren of je een onaangetaste image hebt van Microsoft anders heb je alsnog garantie tot de spreekwoordelijke drempel. Als je niet weet hoe je dat doet en waarom kan je daar beter niet aan beginnen als je het mij vraagt..

Is het gewoon Home Premium? Geen vrienden/kennisen met een CD?
Ik heb nu home premium geïnstalleerd maar krijg hem niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrGangstaQ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:21:
[...]

Ik heb nu home premium geïnstalleerd maar krijg hem niet geactiveerd.
Met wat voor melding? Automatische activatie lukt namelijk niet altijd, dan moet je kiezen voor telefonische activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Henk Poley schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:49:
Uhmm.. als je de link volgt en op de Download klikt dan is daar uitleg.
Ik moet op de bedank knop klikken maar volgens mij ben ik blind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:21:
[...]

Met wat voor melding? Automatische activatie lukt namelijk niet altijd, dan moet je kiezen voor telefonische activatie.
Heb Microsoft al gebeld en zij zeggen dat het niet werkt omdat ik een OEM code heb en die niet gaat werken voor deze installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Voor een paar tientjes heb je een Windows 7 sleutel: http://tweakers.net/serie/1595/windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Ik heb zojuist na 4 uur proberen en alle mogelijkheden af te gaan een correctie code ingevoerd. Ik heb nu dus een legale Windows 7 home premium. Weet iemand of ik zonder Vistalizator een andere taal hierop kan installeren? Een andere optie zou zijn het wachten tot Windows 10 en dan de taal daarin wijzigen, of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
"Windows 7 Met Ultimate en Enterprise schakelt u eenvoudig tussen de 35 beschikbare talen."

Src: http://windows.microsoft....s/features/language-packs

Op Windows 8.1, RT & 10 kan iedereen taalpakketten installeren.

Src: http://windows.microsoft..../using-multiple-languages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
ja als je de code aldus de cd key hebt zou je een andere iso kunnen downloaden met precies dezelfde samenstelling van windows.
Als je dan je eigen code hebt zou je diezelfde code kunnen gebruiken op die windows wat je gedownload hebt.
Maar zorg ervoor dat je dezelfde versie hebt volgens mij moet dat kunnen.
Dvd branden code uittypen en uitprinten en je hebt een goede legale windows op een dvd staan.
En zou je dus in principe die boot van de harde schijf kunnen missen.

Heb zelf ook een recovery dvd en een windows versie 8.0 op de harde schijf staan.
Maar ik heb nog nooit gezien dat je een tooltje hebt maarmee je de code kunt uitlezen
Het schijnt zo te zijn dat die code in de eufi bios staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je nog in Windows kunt kun mbv een tooltje (OEMDUMP) het certificaat en de gebruikte Windows OEM key achterhalen. Na herstallatie installeer je het certificaat en de key en Windows is weer geactiveerd.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1