Toon posts:

Werkt mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• GS-Koster
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 27-07-2018
Goedemorgen kenners,

Vooraf, ik ben een amateur in dit soort dingen. Wie kan me helpen?

Ik heb pas een nieuwe pc gekocht. Er zit een AMD Radeon R9 200 series (3gb) videokaart in maar ik heb niet echt een goed beeld. Mijn beeldscherm is een LG FLATRON E2442. Weten jullie waarom mijn beeld niet supermooi is? Aangesloten met een DVI kabel.
Ik neem aan dat je met zo'n videokaart gewoon prachtig beeld moet hebben. Ik heb ook eventueel een HDMI kabel maar volgens mij moet dat geen verschil maken?

Graag jullie deskundig advies :)

• pcman007
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:44
Misschien de verkeerde resolutie ingesteld en heb je de dvi kabel wel aangesloten op je videokaart. En wat bedoel je met niet echt goed beeld zie je het op een screenshot. Post anders eens een screenshot om te laten zien wat er niet goed aan is. We kunnen namelijk niet weten wat jij niet goed vindt en het is nu dus puur gokken.

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Staat je resolutie goed ? Dus 1920 1080 geloof ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-10 16:00
zijn de drivers wel geinstaleerd?

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:13

Umbrah

The Incredible MapMan

En wat is mooi? Maak eens een foto van wat je ziet, en een screenshot (het liefst waar de settings op staan). Verder is de R9 200 series natuurlijk érg breed: 270, 280, 285, 290, 295, al dan niet met een X er achter...

Wat kan in mijn beeld "mooi" betekenen:

* Games die lelijk zijn door gebrek aan detail (wazige textures, amper planten, slecht water detail)
* Blokkerig beeld vanwege een lage resolutie
* Verkeerde kleurweergave (te geel/roze/groen/blauw)
* Artefacten zoals lijnen/strepen
* Beeld valt er op sommige kanten vanaf