Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Goedemorgen,
ik heb in het verleden altijd een wrt160n-router met DD-WRT gebruikt om deze in te zetten als client in wifi-netwerken. De router zorgde vervolgens voor een nieuw netwerk waardoor clients via hetzelfde externe ip op een willekeurig netwerk konden inloggen. Hier was in het verleden ook een procedure vanuit DD-WRT voor beschikbaar.

Nu wil ik dezelfde handelingen uitvoeren voor een Linksys E1200, echter heb ik ondervonden dat de procedure is gewijzigd van client-mode naar repeater-mode :

Document hiervoor : http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater

Ik heb dit geprobeerd met een Linksys E1200, echter is dit verre van stabiel/goed werkend. --> clients kunnen vaak niet inloggen of hebben geen internet via de repeater.

Zijn er mensen die dit herkennen? Heeft dit eventueel met het type router te maken (Linksys e1200-v2).
Is er een betere budget-router beschikbaar die beter werkt met deze procedure?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 13:25
Hallo,

Misschien is dit een beter idee: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Mode

Groetjes, WDHBGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dat is dus de procedure die ik heb gebruikt op mijn vorige router. Als ik nu kies voor client-mode is er geen mogelijkheid om een virtual interface toe te voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:53
Ik lees dat het niet noodzakelijk is om dit met dd-wrt te doen. Maw probeer het met de stock linksys firmware die wellicht wel stabiel is.
sorry....ik las het verkeerd. De host hoeft geen dd-wrt te draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door EverLast2002 op 19-07-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb dit nog wat verder uitgezocht. Bij een wrt160nl werkt cliënt mode met extra virtuele interfaces wel. Maakt niet uit welke build je installeerd van ddwrt. Kan dit iets te maken hebben met de chipset? Atheros VS broadcom?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50
Je noemt het een client-mode netwerk, maar je omschrijft in je op een repeater setup. De termen zijn verwarrend en worden niet consistent gebruikt.

Wat je had was dus een Client-Bridge:
Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/thumb/7/7d/Client_Bridge.jpg/660px-Client_Bridge.jpg

Wil je nu dan iets anders, een Repeater-Bridge?
Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg

Hier staat het verschil wel duidelijk omschreven: http://www.flashrouters.c...repeater-modes-in-dd-wrt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Folke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:32:
Je noemt het een client-mode netwerk, maar je omschrijft in je op een repeater setup. De termen zijn verwarrend en worden niet consistent gebruikt.

Wat je had was dus een Client-Bridge:
[afbeelding]

Wil je nu dan iets anders, een Repeater-Bridge?
[afbeelding]

Hier staat het verschil wel duidelijk omschreven: http://www.flashrouters.c...repeater-modes-in-dd-wrt/
Bedankt voor je antwoord.
Ik wil op een bv. een vakantiepark meerdere devices met het wifi-netwerk laten verbinden.
Vaak ben je maar toegewezen op 1 device.
In client-mode is de DD-WRT router het enige device, en kunnen de rest van de devices gewoon via de dd-wrt router verbinden.

Client-mode werkt bij mij prima om een bestaand WIFI-netwerk beschikbaar te stellen zoals ik bovenstaande aangeef.
Als ik dit probeer met Repeater-mode werkt dit dus niet goed.....
Volgens mij krijg je in repeater-mode ook een ip-adress toegewezen in het hetzelfde subnet als AP01? Hierdoor kan je volgens mij dan niet meerdere devices verbinden.

Het lijkt dat bovenstaande client-mode ook alleen werkt met een Atheros-chipset....

[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 22-07-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
De client-bridge mode (mijn eerste plaatje) werkt bij mij thuis wel op een broadcom router (ASUS WL-520g). Alleen door de brakke router niet helemaal stabiel onder hogere load. Ik wil dus graag een E1200 aanschaffen voor deze setup.

Ik begrijp nog steeds je gewenste setup niet helemaal.
Als je één subnet wilt maken over beide routers dan moet je de client-bridge mode hebben, deze is transparant voor de aangesloten PC's, maar dat levert geen nieuw draadloos punt op.
De Repeater-Bridge levert wel een nieuw accesspoint op, maar dan wel op een nieuw subnet., na beter lezen: in hetzelfde subnet.

[ Voor 3% gewijzigd door Folke op 22-07-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Folke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:31:
De client-bridge mode (mijn eerste plaatje) werkt bij mij thuis wel op een broadcom router (ASUS WL-520g). Alleen door de brakke router niet helemaal stabiel onder hogere load. Ik wil dus graag een E1200 aanschaffen voor deze setup.

Ik begrijp nog steeds je gewenste setup niet helemaal.
Als je één subnet wilt maken over beide routers dan moet je de client-bridge mode hebben, deze is transparant voor de aangesloten PC's, maar dat levert geen nieuw draadloos punt op.
De Repeater-Bridge levert wel een nieuw accesspoint op, maar dan wel op een nieuw subnet., na beter lezen: in hetzelfde subnet.
Yep je krijgt geen nieuw subnet bij Repeater-Bridge --> Lijkt me ook logisch bij een "bridge-mode"

Bij client-mode krijg je een nieuw subnet beschibaar aangezien DD-WRT de DHCP-server is.

Waarschijnlijk heb je op jou broadcom router wel een mogelijkheid om client-mode te selecteren, maar vervolgens geen mogelijkheid om extra virtual interfaces toe te voegen --> na het kiezen van client-mode en vervolgens "save" verdwijnt deze optie. Dit was in ieder geval bij mijn Linksys E1200-V2 het geval.

Op een Linksys WRT160NL (atheros) is er wel een mogelijkheid om nieuwe virtual interfaces toe te voegen in client-mode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Als je een extra interface wilt toevoegen aan een client-mode setup (mijn PC's krijgen een IP van de primaire router) dan maak je toch een repeater-bridge?

Kun je dan niet beginnen met het opzetten van een repeater-bridge?
Ik zie het al, geen mogelijkheid toe op een broadcom router. En de voorgestelde extra interface werkt niet stabiel bij jou.

[ Voor 22% gewijzigd door Folke op 22-07-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Folke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:26:
Als je een extra interface wilt toevoegen aan een client-mode setup (mijn PC's krijgen een IP van de primaire router) dan maak je toch een repeater-bridge?

Kun je dan niet beginnen met het opzetten van een repeater-bridge?
Ik wil een nieuw WIFI-netwerk aanmaken voor WIFI-clients vanaf DD-WRT.
Dit werkt bij mij alleen met atheros en Client-mode.

Repeater-mode geeft wel de opties...maar heeft volgens voor mij 2 nadelen;

1) Clients welke verbinden met dd-wrt komen in hetzelfde subnet als AP01 --> AP01 ziet hierdoor meerdere devices i.p.v. 1
2) Op mijn linksys e1200-v2 werkte dit verre van stabiel...ik had vaak geen internet of connectie naar de DD-WRT router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Hmm, Ik heb op mijn primaire router een gast draadloos netwerk met eigen DHCP waar de secundaire router mee verbindt in client-bridge mode (beide DD-WRT). Kun je dit ook niet doen in jou repeater-bridge mode? Doet die het dan wel stabiel?

[ Voor 3% gewijzigd door Folke op 22-07-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Folke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:40:
Hmm, Ik heb op mijn primaire router een gast draadloos netwerk met eigen DHCP waar de secundaire router mee verbindt in client-bridge mode (beide DD-WRT). Kun je dit ook niet doen in jou repeater-bridge mode? Doet die het dan wel stabiel?
heb inmiddels de linksys 1200-V2 weg gedaan.
Op een WRT160NL was ik met 10 minuten klaar :-)

En van deze setup weet ik dat dit gaat werken in elk vakantiepark :-)

Ik had alleen verwacht dat ik dit ook op andere dd-wrt routers werkend kon krijgen.
Ik denk nog steeds dat er een verschil zit tussen broadcom en atheros-routers i.c.m. DD-WRT en virtual interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Dat is goed te weten, dan kan ik ook beter een andere kopen, als het niet goed werkt op een E1200 dan ga ik er niets op vooruit. Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Folke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:13:
Dat is goed te weten, dan kan ik ook beter een andere kopen, als het niet goed werkt op een E1200 dan ga ik er niets op vooruit. Goed werk!
Mocht jij een goed werkende "nieuwe" router met client-mode en virtual interfaces vinden hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
de WRT160NL dan maar hè. ;)

Er worden er een paar gezocht op Twekers en MP :P

[ Voor 49% gewijzigd door Folke op 22-07-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
ik heb een vraagje hierover. ik mijn netgear wndr3700v2 geflashed met de DD-WRT software om deze in te kunnen stellen als repeater. echter kan ik bij het kopje wireles niet kiezen voor repeater of repeater bridged functie kan 1 van jullie mij misschien helpen? ik heb alle instellingen overgenomen van de hoofd router maar de wndr3700 word eigenlijk een accespoint en dat wil ik niet. ik wil hem als versterker van mijn huidige wifi signaal gebruiken.

alvast bedankt.
Pagina: 1