Dvi i dual link naar dvi d dual link

Pagina: 1
Acties:

• krootjes
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-12 22:14
Hoi, kent iemand een store waar ik een adapter kan kopen van DVI-I Dual Link (mannelijk) naar DVI-D Dual Link (vrouwelijk).

Gedetailleerd:
Op mn videokaart zit een DVI-I Dual Link vrouwelijke connector maar op mn monitor een DVI-D Dual Link vrouwelijke connector. Dus ik zoek een adapter of kabeltje.

T liefste een adapter.

Bedankt allemaal...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Op allebei hoort vrouwelijk te zitten en de kabel is mannetje-mannetje.

Mannetje is ALTIJD de kabel, apparaat is ALTIJD vrouwelijk.

of heb ik het mis? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 17-07-2015 22:45 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En dat werkt toch gewoon met elke random DVI(-D) Dual Link kabel? De DVI-I aansluiting heeft een paar extra contacten waar een analoog signaal op staan, zodat je met een adapter een VGA kabel kan aansluiten, maar die contacten worden niet gebruikt in DVI kabels volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• krootjes
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-12 22:14
johnkeates schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:38:
Op allebei hoort vrouwelijk te zitten en de kabel is mannetje-mannetje.

Mannetje is ALTIJD de kabel, apparaat is ALTIJD vrouwelijk.

of heb ik het mis? 8)7
Ik zoek dit, maar dan omgekeerd, zodat de dvi i duallink mannelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://dcables-net.s3.amazonaws.com/productimages/dvi/dv010g_combined_200x200.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar waarom? Een DVI-D kabel past zelf al gewoon in een DVI-I aansluiting.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup: DVI-I = DVI-D + DVI-A. Een mannetje DVI-D past in een DVI-I vrouwtje. Mannetje DVI-I bestaat niet.

Het enige wat jij moet hebben is een kabel met aan twee kanten "Connector 1" in je screenshot. Meer niet. DVI-I kom je eigenlijk altijd tegen op videokaarten (niet monitoren), en dat heeft één simpele reden: het (vaak meegeleverde) DVI naar VGA converterstukje wat het "plusje" gebruikt om het analoge signaal uit te spuwen.

Een DVI-D kabel (en poort op een monitor) heeft alleen het "minnetje" links, maar die kabel past gewoon in een DVI-I slot: wat lege pinnen, that's all!

[ Voor 46% gewijzigd door Umbrah op 18-07-2015 11:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je lijkt verward te zijn ivm dual-link.

Dual-link heeft niets met verschil DVI-D vs DVI-I te make, je hebt beide in beide smaken.

Verschil single vs dual link herken je aan het blok digitale pinnen (dus niet de +/-). Bij dual-link is die volledig en ononderbroken. Bij single ontbreekt niet geheel toevalligerwijs ongeveer de helft in het midden ;)

Verder is een monitorkabel geen 'Overige Hardware', maar hoort het thuis tussen Videokaarten en Beeldschermen. Ik verplaats even.

Move OH->VB

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1