Office365 en website verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelkroket
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Ik heb de nameservers van Office365 ingesteld op mijn domein. Ik zou graag van (web)hosting willen veranderen, maar wel Office365 willen blijven gebruiken voor mijn e-mail. Hoe kan ik dit aanpakken? Ik moet de verhuizing zelf uitvoeren, en zou graag zo min mogelijk downtime willen hebben van mijn e-mail.
Google staat alleen vol met vragen van mensen die juist naar Office365 willen gaan, dus daar word ik ook niet veel wijzer van!
(De nameservers van het domein staan op die van office365 ingesteld)

[ Voor 7% gewijzigd door Aardappelkroket op 17-07-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 00:10
Van welk hosting controle paneel maakt u hosting provider gebruikt?

Wanneer dit bijvoorbeeld Directadmin is dan kunt u binnen directadmin een complete backup maken van het hosting pakket inclusief e-mail en deze weer restoren bij de nieuwe provider.

Indien u Cpanel heeft zou dit volgens mij ook geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelkroket
  • Niet online
Het gaat alleen om het verhuizen van het domein. E-mail wordt door Office365 beheerd (en dus ook opgeslagen). Ik hoef niks te backuppen en te restoren, het wordt een compleet nieuwe site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Als zo lees, wil je alleen de domeinnaam ergens anders kopen?
Zorg dan gewoon dat de nameservers ingesteld worden bij nieuwe hoster/domein registrar als dat nu geval is (dus naar office365).
Dat zou vlekkeloos moeten gaan zonder downtime (welke van de 2 nameservers tijdens wisseling een server ook pakt, verwijst toch naar hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 15:19
Aardappelkroket schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:16:
Hallo medetweakers,

Ik heb de nameservers van Office365 ingesteld op mijn domein. Ik zou graag van (web)hosting willen veranderen, maar wel Office365 willen blijven gebruiken voor mijn e-mail. Hoe kan ik dit aanpakken? Ik moet de verhuizing zelf uitvoeren, en zou graag zo min mogelijk downtime willen hebben van mijn e-mail.
Google staat alleen vol met vragen van mensen die juist naar Office365 willen gaan, dus daar word ik ook niet veel wijzer van!
(De nameservers van het domein staan op die van office365 ingesteld)
Je zal je nameservers moeten instellen bij naar partij waarbij je hosting/domein afneemt. Vanuit de DNS instellingen bij die partij kan je je DNS config voor zowel O-365 als je webhosting configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelkroket
  • Niet online
Ik wilde graag van domain register veranderen, dus mbv EPP code naar een andere hosting verhuizen, en dan gewoon Office365 willen behouden voor e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Domein en website hebben niets met elkaar te maken in dit opzicht.

Neem je ergens hosting af dan wijzig je A-records in de DNS-zone. Hoef je niets voor te verhuizen.
Verhuis je wel je domeinnaam naar een andere registrar dan zorg je dat de inhoud van de DNS zone wordt overgenomen of toets je de nodige waarden (MX, TXT en wat CNAME's) opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
om even een oud topic op te rakelen: iemand die weet of je bij het verhuizen van een domein opnieuw moet verifieren met de ms=xxxxxxx - record?

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb al een paar domeinen verhuisd zonder dat aan te passen.
Pagina: 1