Ik heb een tp-link switch aangesloten op mijn router en op de switch zitten alle andere apparaten.
Nu betreft het een managed switch (TL-SG2210P) die bereikbaar is op 192.168.0.1
Mijn router (asus RT-AC68U) is bereikbaar op 192.168.1.1 en deel de adressen uit.
Al de apparatuur welke aangesloten is op de switch werkt naar behoren en hebben allemaal een adres met 192.168.1.*
Nu kan ik de switch 192.168.0.1 niet bereiken. Dit is het standaard adres alwaar je hem kan bereiken.
Nu heb ik totaal geen verstand van netwerken en loop nu dus helaas vast.
Volgens mij heeft het te maken met de twee verschillende adressen maar kan er ook helemaal naast zitten.
Mijn vraag is:
Hoe kan ik mijn Switch bereiken via webinterface?
Kan of moet ik eventueel het adres van de switch of misschien wel router veranderen?
Is er iemand die mij hierbij op weg kan helpen?
Hopelijk heb ik voldoende info verstrekt.
Nu betreft het een managed switch (TL-SG2210P) die bereikbaar is op 192.168.0.1
Mijn router (asus RT-AC68U) is bereikbaar op 192.168.1.1 en deel de adressen uit.
Al de apparatuur welke aangesloten is op de switch werkt naar behoren en hebben allemaal een adres met 192.168.1.*
Nu kan ik de switch 192.168.0.1 niet bereiken. Dit is het standaard adres alwaar je hem kan bereiken.
Nu heb ik totaal geen verstand van netwerken en loop nu dus helaas vast.
Volgens mij heeft het te maken met de twee verschillende adressen maar kan er ook helemaal naast zitten.
Mijn vraag is:
Hoe kan ik mijn Switch bereiken via webinterface?
Kan of moet ik eventueel het adres van de switch of misschien wel router veranderen?
Is er iemand die mij hierbij op weg kan helpen?
Hopelijk heb ik voldoende info verstrekt.