Lag bij gamen in nieuwe woning (appartement).

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 07:39
Hallo tweakers,

Ik woon sindskort op mezelf en heb daarbij een internet abbonnement van Ziggo (200mbp/s download snelheid, snelheid word ook daadwerkelijk gehaald met Speedtest.net).

Echter merk ik nu steeds dat met potjes online gamen (FIFA 15) de verbinding soms wegvalt of dat ik last heb van lag.

De setup van mijn netwerk is simpel: Coax kabel zit aangesloten op het doosje in de muur waar het signaal vandaan komt. Die loopt rechtstreeks naar mijn Horizon Box. Vanaf mijn Horizon box loopt een internet kabel (van 1 meter) naar mijn PS4.

Het probleem lijkt mij dus niet in mijn geringe hoeveelheid aansluitingen te zitten (denk ik?) maar ergens anders. Zou dit kunnen komen doordat ik in een flat op de 2e etage woon? En is er iets wat ik hier aan kan doen?

Ik heb dit nu met FIFA maar dit zal met andere spellen net zo zijn en dit is zo niet te spelen...

Groeten, Rrikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:28
Dit zou kunnen door een slecht signaal (storing) op de binnenkomende COAX kabel.

Ikzelf woon in een studentenflat en merk dat de modem in het begin veel last heeft gehad van unrecoverable fouten. Nadat ik een nieuwe modem heb gekregen is het iets verbeterd maar het probleem is helaas nog steeds aanwezig...

Ik kan ook zien dat ik per dag gemiddeld 5 packets verlies, opzich niet extreem veel, maar 1 packet verlies resulteerd al gelijk in een crash van bijvoorbeeld GTA V op de PlayStation 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 13:55
Wat is je ping/latency op speedtest.net? Je kan 1000mbps down hebben maar nog steeds een "kut" ping ;). Alles boven de 100 ms voelt laggy en rond de 300 word het onspeelbaar

[ Voor 31% gewijzigd door moijamie op 18-07-2015 20:49 ]

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Sluit eens een PC of laptop aan op de UTP kabel komende vanuit de Horizon box en laat eens eens ping lopen voor een aantal minuten, kijken of er veel fluctuatie in de responsetijden zit.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:52
Misschien moet je je netwerkinstellingen van je PS4 opnieuw (automatisch laten) configureren? Het klinkt alsof je nu een andere modem/router/ISP gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Wellicht dat die Horizon Box eenzelfde kwaal heeft als bepaalde UBEE modems van Ziggo: ze kunnen niet fatsoenlijk omgaan met de router functie. Ik had vroeger ook enorme lagspikes in games, met soms disconnects tot gevolg.

Doe eens via een Command Prompt (als Admin) op een pc die op diezelfde Horizon Box is aangesloten het volgende command:
ping www.google.com -t

Laat dit een minuutje of 2 lopen en let op de ping time, met name of daar grote spikes in zitten. Over het algemeen heb ik tegenwoordig met hetzelfde Ziggo abonnement een ping van 13 tot 14ms, met af en toe een kleine spike naar zeg 22. Voorheen, toen ik ook soortgelijke problemen had, was de ping over het algemeen hetzelfde, maar dan met uitschieters naar 200, 500 of zelfs meer dan 1000ms.

In mijn geval was de oplossing als volgt:
- koop een eigen routertje (ik heb er een vrij simpel Linksys ding neergezet)
- bel Ziggo, vraag naar de technische support en vraag hen of ze de routing functie van je modem kunnen uitschakelen (het modem in "bridge mode" zetten).

Dit laatste kan je, bij de UBEE modems in ieder geval, niet zelf, dit moeten ze bij Ziggo doen. Het enige nadeel was in mijn geval (alhoewel ik het geen nadeel vind) dat de je dan geen gebruik kon maken van die Wifi Hotspots en je via het modem van Ziggo geen Wifi meer kunt krijgen (tenzij je de routing functie weer laat aanzetten). Nu was dit geen probleem, aangezien de Linksys router erachter hiervoor zorgt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 07:39
Bedankt iedereen die gereageerd heeft. Zal de komende week even kijken of ik tijd heb om er naar te kijken en dan hier een update posten!
Pagina: 1