Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Promotie onderzoek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik doe hoofdzakelijk medisch statistisch onderzoek. Dit betekent dat ik met relatief grote datasets moet werken en programma's zoals STATA en R. Ik heb momenteel een Macbook mid 2010 met 8GB ram, echter deze begint vooral wat meer ingewikkeldere berekeningen niet meer te trekken. Tijd voor vervanging dus.

Ik heb hierbij niet per se een grafische kaart nodig, hoewel ik in mijn priveleven wel van gamen hou, dus als er toevallig een kleine in zit, is dit alleen maar mooi meegenomen (lees wel, mijn werk betaalt dus het is geen selectie criterium voor mij)

Ik wil minimaal 8gb ram (wellicht meer) met een fatsoenlijke processor en een (gedeeltelijke) SSD

Wat is je budget?
Maximaal 1500 euro, liever onder of rond de 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal mijn laptop veel meenemen, dus het liefst maximaal en 15 inch screen

[b]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren[/b

Ik heb geen specifieke voorkeuren, hoewel ik een macbook over het algemeen te duur vind voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Ik heb relatief slechte ervaringen met de accu duur (en houdbaarheid) van Dell laptops, maar dat is 8 jaar geleden en wellicht inmiddels anders.

Ik heb zelf de volgende laptops reeds gezien:
Asus zenbook met 8gb:
pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC008P

Dell XPS 13 (2015)
pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-6775

Asus N551JQ-CN073H
pricewatch: Asus N551JQ-CN073H

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en alvast bedankt!