M'n case van m'n monitor en cdromdrive zijn door de jaren heen steeds meer bège dan wit geworden. Hoe krijg ik dit nu schoon, want met een gewoon "sopje" gaat het niet. Loog? (2 korreltjes gootsteensontstopper opgelost in 500ml water deed wonderen op de vloeg van het scheikunde lokaal, je zou zegge dat ze er nooit schoon maken
)
Dubro is wat anders dan natronloog hoor. Je kan gewoon een sopje gebruiken. En een tandenborstel omdat het oppervlak niet echt glad is. Dan kom je in de putjes. Er zijn ook speciale sprays te koop. En als je dan goed naar de samenstelling kijket zie je dat het hele dure zeepsop is.
Niet te veel gebruiken zodat het niet in de electronica loopt
Niet te veel gebruiken zodat het niet in de electronica loopt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Als je naar de gamma gaat, daar hebben ze een wondermiddeltje! Je moet even zoeken, ik weet niet welk schap (ik werk er niet) maar daar hebben ze magic spuitbussen... het merk is geloof ik Flexa of Sikkens en het heet "computerwit" 
zonder gekheid, ik denk gewoon dat je plastic verkleurd is (weet het redelijk zeker) maar je zou het met amoniak kunne proberen en anders opnieuw verfen...
Loog, volgens mij lost dan je complete frontje op.... en je handen...
zonder gekheid, ik denk gewoon dat je plastic verkleurd is (weet het redelijk zeker) maar je zou het met amoniak kunne proberen en anders opnieuw verfen...
Loog, volgens mij lost dan je complete frontje op.... en je handen...
Kijk wel uit met die meuk. Op je beeldbuis zit een anti reflecterende laag, en die zou je er per ongeluk vanaf kunnen poetsen. Ook zorgen dat het vocht niet in je case komt.
Bij de meeste CDROMS kun je de voorkant los halen als je de drive uit de kast haalt. Dit voorkomt vocht schade binnen in en condens op de lens.
(duhh ik weet het, maar je moet ze de kost geven die zo hun machine/monitor/printer/tv/video/whatever slopen).
Bij de meeste CDROMS kun je de voorkant los halen als je de drive uit de kast haalt. Dit voorkomt vocht schade binnen in en condens op de lens.
(duhh ik weet het, maar je moet ze de kost geven die zo hun machine/monitor/printer/tv/video/whatever slopen).
Verwijderd
Zeep voor in de vaatwasser. Is behoorlijk aggresief. Wij hadden het namenlijk een keer in een behoorlijk ranzige (nee kreeg je er ook niet meer af) een laagje water met dat spul laten staan, naderhand was die bak gewoon bleek (was bruin).
Inderdaad, hier maak ik altijd me'n PC en Monitor schoon na een lanweekend.. Maakt perfect schoon, en je kan er ook het glas van je monitor perfect schoon mee krijgenOp maandag 18 juni 2001 14:17 schreef dhonline het volgende:
Gebruik Foamclean, werkt perfect
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
* Blue-eagle uses it 2.Op maandag 18 juni 2001 14:17 schreef dhonline het volgende:
Gebruik Foamclean, werkt perfect
Goed spul, heb het ooit gekregen...
Wat denk je van een bandschuurmachine
And The Only One
Verwijderd
foamclene heet het.. (staat anders op de bus dan je denkt...
ik een engels adres wat er op de zijkant staat; je zal dus een leverancier van kantoor artikelen moeten bellen...
Maar ik gebruik het hier op me werk; en het werkt ook nog !
ik een engels adres wat er op de zijkant staat; je zal dus een leverancier van kantoor artikelen moeten bellen...
Maar ik gebruik het hier op me werk; en het werkt ook nog !
bij onze allereerste compu (een mooie Tulip, bouwjaar 1985
) zat een soort van stofzuigertje, zodat je de boel van binnen voorzichtig stofvrij kon maken door desgewenst hem op blazen of op zuigen te zetten.
Best een handig dingetje, vroeger regelmatig gebruikt om de boel schoon te maken, maar ik heb later eigenlijk nooit meer zulke apparaten gezien... geen idee of ze nog ergens te koop zijn.
Best een handig dingetje, vroeger regelmatig gebruikt om de boel schoon te maken, maar ik heb later eigenlijk nooit meer zulke apparaten gezien... geen idee of ze nog ergens te koop zijn.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Probeer eens Tinner. Dat wil nog wel eens lukken (maar niet huilen als het niet lukt, ligt aan het materiaal en kan ook verkeerd uitpakken).
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
dat foamclean, Is dat niet te aggressief of is dat verdunt, ik werk er elke week mee, maar als je dat troep op je poten krijgt dan brandt het flink. Keb er eens een plastic buis mee opgelost. Ik werk dan met onverdunde.
Verwijderd
bad vullen met water en sjampoo, pc kast erin, en schrobben maar. 
Nee serieus, ik heb ook goeie verhalen gehoort over dat foamclene, het zou ook tegen virussen moeten werken
Nee serieus, ik heb ook goeie verhalen gehoort over dat foamclene, het zou ook tegen virussen moeten werken
Thinner is een verfverdunner, dat lijkt me geen goede gedachte op kunststof en isolatie materialen.Op maandag 18 juni 2001 15:15 schreef udenjpg het volgende:
Probeer eens Tinner. Dat wil nog wel eens lukken (maar niet huilen als het niet lukt, ligt aan het materiaal en kan ook verkeerd uitpakken).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Stickerverwijderaar en rooie Ajax en Glassex...in laten werken en perfect!
ik haal altijd mij kast leeg...
dan de panelen eraf en die spuit ik in met ajax en poets ik op met een droge doek.
de binnenkant van de kast spuit ik uit met een busje lucht.
dan de panelen eraf en die spuit ik in met ajax en poets ik op met een droge doek.
de binnenkant van de kast spuit ik uit met een busje lucht.
Glassex werkte bij mij voor de buitenkant van mijn pc perfect.
Quick&Brite
It's amazing !!!
Dat Foamclene is inderdaad wel goed spul, als je ziet wat een ranzige troep je daarmee van je PC kan halen...
Bijvoorbeeld rookaanslag vliegt eraf met dat spul.
Dat Foamclene is inderdaad wel goed spul, als je ziet wat een ranzige troep je daarmee van je PC kan halen...
Bijvoorbeeld rookaanslag vliegt eraf met dat spul.
glassex, of z'n foam iets wat ze bij elke pc boer wel verkopen
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Tandpasta!! Lekker agressief dus dat vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon. (jezus dat klinkt als een reclame-slogan)
ik gebruik hier spul dat astapol heet
Eeuwige n00b
Gewone allesreiniger werkt ook wel goed. En de beeldbuis kan gewoon met water, en dan goed droogmaken met een schone en droge doek.
Werkt prima, en bespaard een hoop geld aan die dure middeltjes.
Werkt prima, en bespaard een hoop geld aan die dure middeltjes.
/dev/null
Die groene jif (cif) met bleek is errrrug goed, maar plastic is echt verkleurd dus je haalt alleen de troep eraf , je krijg niet je echte kleur weer
maar wel een verbetering van 50%
maar wel een verbetering van 50%
How many babies can a motherboard have?
Verwijderd
Elke Compushop die Wecare inktcartridges verkoopt kan FoamClene leveren. (Komt namelijk van dezelfde distributeur in Nederland. Busje heeft een advies verkoopprijs van Fl. 9,95 incl. BTW en werkt echt als een bezetene 
Trouwens dat Astapol gebeuren zit in exact dezelfde bus verpakt als Foamclene, zelfde kleuren alles.
Trouwens dat Astapol gebeuren zit in exact dezelfde bus verpakt als Foamclene, zelfde kleuren alles.
Komt ook van dezelfde fabrikant..Op dinsdag 19 juni 2001 09:57 schreef mentor het volgende:
Elke Compushop die Wecare inktcartridges verkoopt kan FoamClene leveren. (Komt namelijk van dezelfde distributeur in Nederland. Busje heeft een advies verkoopprijs van Fl. 9,95 incl. BTW en werkt echt als een bezetene
En dat spul werkt inderdaad geweldig..
heb ook zo'n speciaal busje om je beeldscherm schoon te maken zodat de coating niet aangetast word..
Eeuwige n00b
kenne jullie zegge waar Precies, en dan wel graag in nl. Btw ik wil de monitor case schoonmaken, want die ziet onderhand geel, en dus niet het scherm
Pagina: 1