Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Fan in MSI GS60 2PL draait niet

Pagina: 1
Acties:

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Ik heb sinds 8 maanden een MSI GS60 2PL en heb daar achteraf een SSD bijgeplaatst. Nu ik vandaag zo aan het werken ben viel mij op dat de linker ventilator stilstaat. Ik heb de laptop opengehaald en toen opgestart, zelfs bij opstarten staat de linker ventilator stil.

Is er een manier om te kijken of er iets aan de hand is, of dat de laptop bewust deze ventilator uitgeschakeld laat (iets wat mij sterk lijkt, gezien de rechter vol aanstaat). Het is verder ook niet bepaald koud in de omgeving waar ik momenteel in werk.

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Jekuntproberen om de temperaturen te bekijken en, als die laagzijn terwijl de fan uitstaat, kun je een stresstest doen. Tijdens de stresstest gaat hij waarschijnlijk sws wel aan. Je kunthet proberen met zowel een CPU-, als GPU-stresstest.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:06

auto660

1991 240 GL Brick

Je laptop heeft 2 aparte heatsinks met elk dus ook zijn eigen fan. Een aan de linker kant voor de dedicated gpu (in dit geval een Nvidia GTX850M) en een aan de rechter kant voor je CPU/Intel Graphics.

Nu is het zo dat de dedicated gpu pas aan gaat als je een wat zwaardere game gaat spelen, dus hij blijft zelfs bij het booten uit. Hierdoor blijft waarschijnlijk ook de fan voor die gpu uit. Probeer maar eens een wat zwaardere game te spelen, dan zou hij als het goed is aan moeten gaan. ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Liquid-Man
Ik zal eens een zwaardere game aanzetten. Het rare was dat ik in een vrij warme omgeving zat en met Speedfan kreeg ik nogal wisselende resultaten van verschillende sensoren. Waar de ene 25gr was, was de ander 50. Ik ga eens wat proberen. Alvast bedankt

Edit: Inderdaad, na een wat zwaardere game te hebben gestart, deed de fan het inderdaad wel, wel apart dat deze dan ook tijdens het booten niet opstart.

[ Voor 23% gewijzigd door Liquid-Man op 19-07-2015 23:49 ]

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Ik denk omdat er namelijk geen gebruik wordt gemaakt van de dGPU, en daardoor de fan niet aan hoeft :P

• Liquid-Man
Valt te begrijpen, ik vond alleen de overige temperaturen wat uit elkaar liggen, maar het zal dan wel binnen de marges vallen.
Pagina: 1