Processorkoeling

Pagina: 1
Acties:

• PieFace
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09-2025
Wanneer heb je een extra processorkoeling nodig? Alleen als je de CPU gaat overklokken? Sinds deze week ben ik een trotse eigenaar van een Intel i5 4460 processor en zeer tevreden met de standaard meegeleverde koeling. De CPU kan icm huidige MOBO niet worden overgeklokt. Daarnaast zit er in de behuizing twee ventilatoren en de GPU heeft er 3. De pc gebruik ik voornamelijk voor mijn studie en het spelen van games.

Ik zoek een?
Wellicht een processorkoeling, as stated in the title.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Scythe, Mugen 4, PCGH Edition

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:07
De scythe mugen 4 is een goede koeling maar als je niet gaat overclocken is de meegeleverde koeler soms ook wel genoeg tenzij je cpu echt heel erg warm wordt zal ik geen aparte koeler kopen. Kijk eerst eens naar de temperaturen idle en onder load.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welke problemen ondervindt je? Ook als je niet overklokt kan aftermarketkoeling het geluidsniveau verlagen (fan hoeft minder hard te draaien vanwege betere heatsink)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• PieFace
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09-2025
Bedankt voor beide reacties. Gelukkig ondervind ik geen problemen, daar dat ik de koeling pas heb en nog geen zware spellen heb gedraaid. Bij mijn CPU bestelling had ik ook gelijk een aftermarketkoeling aangeschaft, nu vraag ik me af of de standaard meegeleverde koeling adequaat is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Je hebt al een aftermarket koeler besteld, en vraagt je nu af of de standaard koeler goed is? Dat is een beetje de verkeerde volgorde ;).

Nu je hem toch al besteld hebt zou ik hem gebruiken ook, hij zal in ieder geval wat stiller zijn.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 10:44
TS: Was het niet makkelijker geweest om gelijk de aftermarket koeler te plaatsen als je hem toch al had? Nu moet je weer koelpasta verwijderen etc.

En puur ter info: welke aftermarket koeler heb je?

[ Voor 15% gewijzigd door ruftman op 17-07-2015 15:14 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
[quote]PieFace schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:17:
Sinds deze week ben ik een trotse eigenaar van een Intel i5 4460 processor en zeer tevreden met de standaard meegeleverde koeling. De CPU kan icm huidige MOBO niet worden overgeklokt.

Deze cpu kan nooit worden overgeklokt. Geen enkele non-k kan dat.
Hooguit je bckl maar dat is zo weinig.
Dus eventueel in de toekomst zou een ander moederbord niet helpen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

PieFace schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:41:
Bedankt voor beide reacties. Gelukkig ondervind ik geen problemen, daar dat ik de koeling pas heb en nog geen zware spellen heb gedraaid. Bij mijn CPU bestelling had ik ook gelijk een aftermarketkoeling aangeschaft, nu vraag ik me af of de standaard meegeleverde koeling adequaat is.
De stockkoeler is adequaat, het zou wat zijn als Intel een koeler meelevert die de CPU niet voldoende kan koelen ;)

Maar dat betekent natuurlijk niet dat de aftermarketkoeler niet beter is. Als je die al hebt, zou ik die er gewoon opzetten.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Compizfox schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:26:
[...]

De stockkoeler is adequaat, het zou wat zijn als Intel een koeler meelevert die de CPU niet voldoende kan koelen ;)

Maar dat betekent natuurlijk niet dat de aftermarketkoeler niet beter is. Als je die al hebt, zou ik die er gewoon opzetten.
Ik heb wel vaker cpu koelers gezien die de CPU niet onder de aangeraden temperatuur kunnen houden (stock koeler van i7 4790 bijvoorbeeld), dus dat is niet altijd waar:)

Uitgaande van normale situaties zal je cpu met de stock koeler niet throttlen maar daar is alles ook mee gezegd. Je scythe mugen gaat je cpu in worse case scenario netjes onder zn max temp houden en is zeker geen miskoop, alleen jammer dat een CPU koeler van 2 tientjes hetzelfde gered had.
Pagina: 1