Ik heb een Dell E7440 latitude met een I7-4600u processor. Verder 16GB memory, 1 x Samsung 850 evo SSD msata 1TB en 1 x Samsung 840 evo SSD sata 500GB.
Na een verse installatie van Windows 8.1 inclusief updates, drivers etc loop ik tegen een vreemd verschijnsel aan. De laptop is erg snel wanneer net opgestart maar enkele minuten later niet meer vooruit te branden voorbeeld: muiscursor heeft moeite met verplaatsen over scherm. De processen lijst is volledig leeg geen bijzonderheden. Wat mij opvalt is dat de CPU speed na opstarten 2.0 GHz is en hierna langzaam terugloopt naar 0.10 GHz. Dit gebeurt ondanks dat er performance gevraagd wordt van het systeem.
Heb inmiddels van alles geprobeerd:
- drivers updaten
- BIOS updaten
- BIOS resten naar default
- Dell ePSA, zegt hardware ok
- SSD performance beide disken is prima rond 550 MB/s
- Performance testen
Iemand een idee?
Na een verse installatie van Windows 8.1 inclusief updates, drivers etc loop ik tegen een vreemd verschijnsel aan. De laptop is erg snel wanneer net opgestart maar enkele minuten later niet meer vooruit te branden voorbeeld: muiscursor heeft moeite met verplaatsen over scherm. De processen lijst is volledig leeg geen bijzonderheden. Wat mij opvalt is dat de CPU speed na opstarten 2.0 GHz is en hierna langzaam terugloopt naar 0.10 GHz. Dit gebeurt ondanks dat er performance gevraagd wordt van het systeem.
Heb inmiddels van alles geprobeerd:
- drivers updaten
- BIOS updaten
- BIOS resten naar default
- Dell ePSA, zegt hardware ok
- SSD performance beide disken is prima rond 550 MB/s
- Performance testen
Iemand een idee?