Voor de geinteresseerden, ik draai momenteel een Athlon 800 (week 24) op 1030Mhz. Moederbord een Asus K7V-T, Cache op 1/3, vCore op 1,85 (is wat hoogt maar w2k loopt wel vast als ie het niet trekt). Verder nog een jumpertje omgezet om de kaarten wat meer prik te geven. Verder gebruik ik een GFD van ComputerNerd en een Heavy Metal Cooler van ComputerNerd. Mijn DRAM loopt nu op 133Mhz maar is eigenlijk 100Mhz, mocht windows toch spontaan resetten e.d. dan zet ik dat wel terug. So far, so good en koetje graast fijn verder :-)
Verwijderd
Netjes OZ BOZ, dat zijn geluiden die we graag horen, want daar kan een ander weer zijn voordeel mee doen...
Heb het voltage toch nog iets moeten verhogen naar 1,9 voor een goed stabiel systeem. Daarna nog geprobeerd om op 2/5 te draaien was een no-go. Mijn koetje zorgde ervoor dat ie op 1,85 toch minder lekker liep, nu lijkt het goed te gaan, maar eens een tijdje zo draaien. Overigens graast ie zo'n 3,40 MKeys/s
OzBoz; Wat voor jumpertje zet jij om , om je kaarten wat meer spanning te geven !?
Verwijderd
Congrats...
Ik heb 1 K7 500 @ 865 (core=650, 3.6ns SEC cache, .25m) cache 2/5 Computernerd Alpha Heavy Metal maar dan met 2 60mm HP Delta Fans... 1.8V max 30C
1 K7 750 @ 1000 (core=800. 3.1ns SEC cache, .18m) cache 1/3 Zelfde clooling combi, 1.9V max 39C
Geeft je echt een kick dat tweaken nie waar!
Moderbord is KA7...
Ik heb 1 K7 500 @ 865 (core=650, 3.6ns SEC cache, .25m) cache 2/5 Computernerd Alpha Heavy Metal maar dan met 2 60mm HP Delta Fans... 1.8V max 30C
1 K7 750 @ 1000 (core=800. 3.1ns SEC cache, .18m) cache 1/3 Zelfde clooling combi, 1.9V max 39C
Geeft je echt een kick dat tweaken nie waar!
Moderbord is KA7...
Cronik:
Is heerlijk, wel een hoop testen voordat je weet dat het stabiel is, maar dan heb je ook wat (erg) leuks. Binnenkort maak ik een (flash) siteje met wat meer info over het systeem.
Winand:
Euh, pff.. eentje die je op 3,58V kan zetten (uit mijn hoofd) staat in de handleiding. Bijna bovenaan je moederbord, iets rechts van een FAN-aansluiting. Zit niet thuis dus kan je geen nummer of naam geven. Maar anders kun je me vanavond wel ff via ICQ stalken (449804)
Is heerlijk, wel een hoop testen voordat je weet dat het stabiel is, maar dan heb je ook wat (erg) leuks. Binnenkort maak ik een (flash) siteje met wat meer info over het systeem.
Winand:
Euh, pff.. eentje die je op 3,58V kan zetten (uit mijn hoofd) staat in de handleiding. Bijna bovenaan je moederbord, iets rechts van een FAN-aansluiting. Zit niet thuis dus kan je geen nummer of naam geven. Maar anders kun je me vanavond wel ff via ICQ stalken (449804)
oh... maar zo'n jumper zit dus niet op elk moederbord denk ik. Ik heb een k7-pro moderbord. Weet iemand of die ook zo'n jumpertje heeft (handleiding ligt thuis, en ik ben zo nieuwsgierig dat ik het nu wil weten
)
je bedoelt het i/o voltage??
die kan je ook in bios veranderen. (van ka7-100 dan)
die kan je ook in bios veranderen. (van ka7-100 dan)
admiral:
Bedoelde inderdaad het I/O voltage, maar ga um weer proberen terug te zetten. Is trouwens niet mogelijk met een K7V om het in het bios te doen (too bad).
Bedoelde inderdaad het I/O voltage, maar ga um weer proberen terug te zetten. Is trouwens niet mogelijk met een K7V om het in het bios te doen (too bad).
Pagina: 1