Router met 3g/4g ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tangabay24
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo

Op vakantie wil ik graag internet binnen de bungalow hebben, alleen de mogelijkheden zijn om een 3g/4g dongel lokaal te kopen.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om zo'n dongel te koppelen aan een wifi- router via usb om zo ad-hoc een lokale wifi netwerk met internet op te zetten voor iedereen in de bungalow.

Hoor het graag wat mogelijk is of welke configs.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan. Zoiets heet een mifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 07:58
gaat het je vooral om het internet voor die gebruikers? Of juist om het lokale netwerk dat mensen onderling ook bestanden uit kunnen wisselen etc?

In het eerste geval kan je het beste voor een MiFi router gaan. Een 4G variant kost je zo'n 120,- (deze bijv. pricewatch: Huawei E5372 Zwart) en dan kunnen er tot 10 personen mee verbinden en daarmee je internet verbinding delen. En mocht je op een lokatie zitten waar ook wifi is, dan kan je je MiFi daarmee verbinden zonder dat alle gebruikers dat stuk voor stuk moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:57
Hoe groot is die "bungalow" ? Een deftige mobiele telefoon met Wifi "hotspot" functie is niet voldoende ? Of zit er 20 man op die Internet gebruiken oid ?

Zal je mischien wel best een lokaal SIM-kaartje regelen...roaming kan anders wel even schrikken worden afhangkelijk van je abbo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Dat je een dongel of een (prepaid) sim met internet koopt is eigenlijk niet van belang.
In elke dongel zit namelijk een sim. En die kan je er zonodig uithalen.

Ben eigenlijk nieuwsgierig welk land, provider, dongel het is...

samengevat heb je 3 opties:
  • Dongel aan wifi-router: Ja dat is mogelijk als je wifi-router het ondersteund.
  • Mifi: Erg handig als je die hebt.
  • Mobieltje met tethering: werkt dan ook als een Mifi
In de verschillende landen binnen de EU zijn verschillen prepaid wifi oplossingen. Soms is het even uitzoeken...

Let er wel op dat je met meerdere gebruikers de GB data er zo doorheen blaast ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:39
kwakzalver schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:18:
Dat je een dongel of een (prepaid) sim met internet koopt is eigenlijk niet van belang.
In elke dongel zit namelijk een sim. En die kan je er zonodig uithalen.
Hoewel je de ervaring kan hebben dat elke dongel een simkaart heeft, is dit toch echt niet waar. Zeker als je een dongel of mifi aanschaft bij een webwinkel als routershop.nl (en dat zou je uit kostenoverweging willen doen).
kwakzalver schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:18:
Ben eigenlijk nieuwsgierig welk land, provider, dongel het is...
Ik ook. Let erop dat ze in andere landen niet altijd dezelfde frequenties gebruiken. Controleer dus of de dongel/mifi/telefoon die je gaat gebruiken ook werkt (http://www.worldtimezone.com/gsm.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
@luxan

Ik reageer op de TS
alleen de mogelijkheden zijn om een 3g/4g dongel lokaal te kopen.
Die geeft daarmee indirect aan dat ie op lokatie internet kan kopen. Alleen geen sim maar een aanbieding met een dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tangabay24
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08-2021
Bedankt voor all reacties.
Het gaat me puur om het internet te delen met 2 a 3 personen, dus geen bestanden wisselen onderling.

Ik zal de adviezen bekijken. Het gaat om marokko eigenlijk en de dongel koop je dan voor een maand onbeperkt internet. Na de maand moet je weer opwaarderen maar heb het ongeveer voor 3 weken nodig. Dus aan een maand heb ik genoeg.

Een kennis heeft het ook op die manier gedaan maar vergeten te vragen waar je allemaal aan moet denken.

Alvast bedankt allemaal.

[ Voor 12% gewijzigd door tangabay24 op 17-07-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een geschikte wifi-router hiervoor is bijvoorbeeld een Fritz!Box uit de 73xx-reeks, ik heb zelf een USB dongel gebruikt in een Fritz!Box 7390. En als je een dongel hebt die geschikt is voor "CSV", dan kan je zelfs telefoneren via GSM met de (VoIP) telefoons die zijn aangesloten op deze Fritz!Box.

Het enige nadeel van deze oplossing was dat SMS'jes niet aankomen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1