Toon posts:

usb netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb sinds een week @home maar steeds conflicten met mij netwerkkaart (spontane blauwe schermen e.d) nou heb ik de helpdesk gebelt en even later belde een monteur van planhold mij terug, hij zij dat de enige oplossing voor mij problemen een usb netwerk adapter was ! nou is mijn vraag zijn die wel net zo snel? was wel een 10/100 zij die maar is usb wel net zo snel als een gewone netwerkaart?

Verwijderd

Maak je geen zorgen over die USB nic's.
Ik heb er zelf ook een en die werkt als een trein zowel op 10 als 100 mbit.

Verwijderd

Topicstarter
tanks! is ie ook net zo snel als een gewone nic?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
een usb nic zal geen 100 mbit halen, maar dat haal jij met je @home modempie toch niet, daar is ie snel zat voor

Verwijderd

Ik haal met mijn usb netwerkkaartje dezelfde snelheden als met mijn 3com 10/100 pci kaartje.(intern netwerkverkeer)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm bedankt allemaal!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 14:46 schreef Sinkrisiun het volgende:
Ik haal met mijn usb netwerkkaartje dezelfde snelheden als met mijn 3com 10/100 pci kaartje.(intern netwerkverkeer)
Dan heb jij een beroerd netwerk......
De bandbreedte van USB is toch echt maar 4 Mb/s terwijl je 3Com er of 10Mb/s of 100 Mb/s door kan sturen...
Das 2,5 of 25 keer sneller dan een USB-bus aankan.... Maar voor je kabelmodem maakt het niets uit, maar voor een intern netwerk maakt het wel degelijk uit....

Verwijderd

Topicstarter
wil later wel een netwerkje maken met 3 a 4 users kan ik dan niet beter een 3com netwerkaart vragen aan @home? moeilijk te zeggen of die minder gezeik opleveren als de standaard realtek van @home isn`t it?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 15:49 schreef rolandO het volgende:
wil later wel een netwerkje maken met 3 a 4 users kan ik dan niet beter een 3com netwerkaart vragen aan @home? moeilijk te zeggen of die minder gezeik opleveren als de standaard realtek van @home isn`t it?
Ik heb zelf al een redelijk aantal keren problemen gehad met Realtek-kaarten, eigenlijk altijd door drivers. Met 3Com heb ik nog nooit problemen gehad. Die werken eigenlijk altijd en zonder problemen. Als je een eigen netwerk aan wil leggen zou ik in elk geval geen USB-netwerk nemen.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar is het dan erg dat er een usb nic in het netwerk zit? (1 van de 4 b.v.)

Verwijderd

Weet je wat Roland? Neem een mooie USB, dan heb je ook eens wat hips,en hoor je er ook bij in deze buurt :) en pleur die realtek maar rap weg!

Voor de rest maakt je netwerk niks uit, want die USB nic hangt aan je COM21 en die zal toch nooit sneller dan 10 mbit zijn!

/me has spoken

Verwijderd

Topicstarter
thanks mbit :)
Pagina: 1