Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
In navolging op het omzetten van VHS videobanden naar digitale bestanden wil ik nu ook graag een grote berg aan mini DV casettes digitaliseren.
Ik heb begrepen dat ik hiervoor het beste een mini DV camera kan gebruiken, standalone mini DV spelers zijn er bijna niet.

Nu wil ik natuurlijk graag de beste kwaliteit krijgen. Klopt het dat ik dan het beste een mini DV camera met firewire aansluiting kan gebruiken (boven gewone AV / S-video of eventueel USB 2)?

Indien bovenstaande het geval is:

Mijn computer heeft beschikking over USB 2/3 esata en hdmi aansluitingen. Bij mijn weten is er geen simpele manier om firewire te verbinden via deze aansluitingen behalve met half gare converters.

Wel heb ik nog één PCI-e 3.0 aansluiting vrij in mijn PC, dus daar zou ik een PCI-e fireware kaartje in kunnen prikken.

Mijn vraag: is er iemand met een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou gewoon een PCIe FireWire adapter gebruiken. In de periode van DV camera's was USB nog niet ver genoeg (en voornamelijk CPU's niet om dat daar een hoge load op komt met directe USB streams, geen DMA in USB), en ook al kan je er een regelen die het wel heeft, dan nog ben je beter af met FireWire om dat het gewoon veel sneller is dan USB. (En dan hebben we het over USB 2.0 he)

Als je nog PCI (dus niet PCIe) had, dan kon ik je wel een van de FireWire PCI kaartjes die ik heb liggen uitlenen of verkopen, maar helaas..

Van wat ik uit het FireWire tijdperk nog weet is dat PYRO goedkope goede kaartjes waren. Drivers zijn goed en hardware is goed en werkt ook met spul als Avid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Dankjewel, ik ga een PCI-e fireware kaartje kopen (prijzen vallen mij tegen) met een kabeltje en aan de slag.