GPS Tracker aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste medetweakers,

Om te beginnnen: Ik heb werkelijk waar GEEN idee of dit het juiste topic is. Mocht ik er gruwelijk naast zitten zou een modje dan deze de goeie kant op kunnen schoppen? O-)

Mijn probleem: Ik heb een GPS tracker gekocht welke op de + en - moet aangesloten worden. Nou ben ik nog wel slim genoeg dat ik dit kan :+ Echter zit er ook een draad bij om op de ACC aan te sluiten. Nu bouw ik deze in op mijn motor welke geen echte ACC heeft. Denken jullie dat het mogelijk is om deze op de koplampen (stadslicht) aan te sluiten? Deze staan op een (mijn) motor altijd aan als het contact aan staat.

Ik denk zelf dat dit moet lukken aangezien er in de handleiding staat: "Als u deze niet nodig heeft, kunt u deze (de ACC) draad parallel aansluiten op de positieve". Het lijkt mij dus dat die kabel bedoelt is om 12V te ontvangen, net als op mijn koplampen staat.

Wat denken jullie hiervan? (Ik ben niet heel erg thuis in de elektronica).

Ik hoop dat een lieve mede-tweaker een antwoord voor me heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je wilt dat je tracker alleen werkt als je motor aan staat, kun je sowieso het ding op je koplamp aansluiten. Zo had ik op mijn vorige motor een sigarettenaansluiting in de kuip, aangesloten op de koplamp. Als je die niet gebruikt voor een koelkast kan het makkelijk over de standaard zekering ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik wist niet of het dus de bedoeling was dat er 12V over de ACC kabel loopt :) Maar als ik het zo lees zou het gewoon goed moeten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Klopt, vergelijkbaar met de vaste en geschakelde 12V van een autoradio.

Houd er wel rekening mee dat je echt het stadslicht (dat kleine lichtje) gebruikt, en niet je dimlicht (de koplamp zelf) bij bijvoorbeeld H4. Als je groot licht op zet wordt er dan namelijk van gloeidraadje gewisseld, waardoor de spanning opeens wegvalt.

Zelf een paar weken geleden hetzelfde gedaan met de montage van een navigatiesysteem. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 10:47
Wat is het doel van de tracker?
Is het om je gereden route te loggen, of is het om de motor terug te vinden wanneer deze gestolen wordt?

Aan de hand van dit antwoord komt er dan een ja of nee uitrollen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
MaD_co schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:51:
Wat is het doel van de tracker?
Is het om je gereden route te loggen, of is het om de motor terug te vinden wanneer deze gestolen wordt?

Aan de hand van dit antwoord komt er dan een ja of nee uitrollen
Beide :+ heb hem vandaag ingebouwd en op de kentekenplaat verlichting (12V) aangesloten.
Het apparaat gebruikt de ACC om te kijken of de motor gestart is of niet. Als deze gestart is geeft hij vaker zijn GPS positie door, en als de motor beweegt zonder ACC wordt er ook melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In dat geval: plus en min op accu aansluiten (via zekeringhouder natuurlijk) en ACC op het dimlicht of contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Bij je contact kun je zowel de +12V en ACC wegpakken, hoef je ook geen losse aansluiting op de accu te maken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Welke GPS heb je gekocht voor de motor? IK ben nu aan het bekijken welke ik graag zou willen, maar kom er nog niet uit. Ik ben benieuwd of ik na 2 jaar nog feedback kan krijgen :)

gr, BRian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Kicken van een 2 jaar oude topic voor een random aankoopvraag is niet handig, gooi deze dicht.

Als je er echt een topic over wil maken zijn er fora voor aankoopadvies, MME is dat duidelijk niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.