Desktop stuk, laptop of desktop?

Pagina: 1
Acties:

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55
Het zat er misschien al tijden aan te komen maar mijn desktop lijkt toch na ongeveer 6 jaar de geest te geven. Begon met hangen, na een reboot een hoop piepjes dat de video kaart niet meer aangesloten was. Naja alles los en weer vast, toen boote hij weer. Tot hij na 5 min weer automatisch boote, toen hing hij in de POST. Reboot, en in veilige modus blijven hangen.

As we type draait hij weer even en al mijn belangrijkste files en mail backup over 2 HDD's verdeeld maar het vertrouwen is een beetje weg..

Maar nu het dilemma waar ik even niet uit kom. Moet ik nou een nieuwe desktop kopen of ga ik voor een nieuwe laptop. Mijn oude laptop (7 jaar) gebruik ik al 2 jaar niet meer omdat die te traag voor woorden is.
Ook moet de machine, wat het ook wordt. In ieder geval iets van games aan kunnen, en dan bedoel ik niet alles op high en het beste, maar eens Euro Truck Sim 2 of GW2 spelen is wel leuk.. Verder maak ik nogal eens filmpjes met mijn GoPro dus renderen (met Sony Vegas) moet hij ook zeker kunnen. Hoe lang het duurt boeit me dan weer iets minder maar dagen hoeft het niet te zijn :)

Anyway, ik heb max zon 1000 euro te besteden. Wat zouden jullie doen? Een laptop is wel weer makkelijk omdat ik dan ook wat meer bewegingsvrijheid heb. Kan hem ook meenemen op reis en aldaar de GoPro leeg halen en laden etc. Een desktop is over het algemeen goedkoper (though, daar zit geen windows licentie bij..). De Coolermaster case en DVD drive etc. zou ik nog wel kunnen hergebruiken. Monitor (20") zou eigenlijk ook wel vervangen mogen worden. En mobo / video kaart / geheugen moet zeker vervangen worden. En de HDD's die erin zitten zijn ook niet meer de nieuwste dus die mogen er ook wel uit.

Iemand advies? hulp? Ik kom er gewoon even niet meer uit :/

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:42
Ik ben zelf erg blij met mijn laptop, en heb ongeveer dezelfde instelling als jij. Heb vorige week nog lekker een paar uurtjes GTA IV gespeeld op de camping...

Ik vond zelf de notebook performance index van hardware.info erg handig om een laptop met goede game performance te vinden. Je kan daar namelijk een maximum prijs instellen en vervolgens op game performance sorteren. Bij Tweakers kan je helaas alleen op specifieke onderdelen sorteren. Daardoor is die voor de voorselectie wat mij betreft het handigst.

Mijn laptop kan je overigens zien in mijn inventaris, inclusief mijn review er van. Hoewel die niet actueel meer is. Ik was zo'n 900 euro kwijt inclusief zelf geplaatste SSD en een HDD bracket.

iRacing Profiel

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Dat ligt er helemaal aan hoe vaak je het ding mee wilt nemen. Als dit meer is als "zo heel af en toe" dan is een laptop aan te raden, maar anders kun je voor hetzelfde geld vaak meer performance uit een desktop krijgen.

Als je een desktop opbouwt rond een goedkoop B8x of B9x moederbord, met daarbij een leuke i5 en een flinke GPU dan kun je voor omstreeks de €750 al klaar zijn als ik de topics die hier met enige regelmaat langskomen mag geloven. Als ik je post goed lees dan zou je met een moederbord (€75), CPU (€200), RAM (€150), SSD (€100) en GPU (€300) al klaar zijn. Nu zijn dit allemaal vrije ruime schattingen, als het echt enkel om de genoemde games gaat kun je bijvoorbeeld al met de helft van het geld klaar zijn qua GPU verwacht ik.

Ik denk dat het dus vooral afhankelijk is hoe vaak je het ding wilt verplaatsen. Tel hierbij ook de keren mee dat je denkt "goh, ik zou eigenlijk best met m'n laptop op de bank willen hangen ipv op die stoel" ;)

• TgR_KILLER
Ja, en dat laatste zit ik dus ook ff mee.. Laatste jaar heb ik de laptop toch niet gemist omdat ik zo goed als altijd op de pc kamer zat... meer omdat het tussen mij en (ondertussen ex) vrouw niet echt liep. Maar mijn ex gaat hopelijk volgende maand de deur uit en heb ik het huis weer voor mijzelf.
Ik heb zo het vage vermoeden dat ik het dan toch best ga missen om gewoon met een laptop op de bank te kruipen.

GPU van 300 euro is al zwaar overkill :) ik draaide genoemde games op het systeem in mijn sig ;)

Mijn ex vrouw heeft een Lenovo laptop.. en heb (heel toevallig...) vanavond nog een Lenovo voor mijn moeder gekocht omdat haar oude laptop kapot was.

Vind de Thinkpad serie altijd wel wat hebben.. Dus zit toch naar zoiets te kijken. pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 20DF004UMH

8 GB geheugen.. degelijke processor. en een TB schijf.. SDD boeit me eigenlijk niet zo heel erg veel dat die mist.. heb vooral gewoon veel opslag capaciteit nodig. Full HD scherm is wel weer lekker, maar max een 15.4/6" laptop maakt het ff op de bank kruipen ermee of het meenemen wel een heel stuk fijner. een 17" laptop hoeft echt niet. En voor een 1000 euro kan je ook nog wel af en toe een spelletje spelen volgens mij.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Zeker als je wilt dat je laptop enige tijd meegaat zou ik kijken voor een SSD. Verder zou die laptop dan inderdaad ruimschoots moeten voldoen. Een R7 M260 moet volgens mij al beter presteren dan de HD4850 die je nu hebt :)

De SSD zorgt er werkelijk voor dat het geheel vliegt. Ik heb in mijn MacBook Pro 2012 de hardeschijf vervangen door een SSD en het ding is gewoon nog steeds heel goed bruikbaar. Dat was met de hardeschijf niet meer het geval geweest. En hey, desnoods upgrade je over een jaar ofzo naar een 1TB of 2TB SSD, die zullen dan een stuk beter betaalbaar zijn.

Mogelijk wil is het trouwens ook nog interessant om te kijken naar de Surface (Pro) 3, eventueel inclusief dockingstation en externe opslag. Dan is het nog net wat mobieler :)

• TgR_KILLER
Ik heb alleen helemaal niks met surfaces of iets in die geest :P bij ons op t werk wel wat ervaringen mee.. en gamen daarop lijkt me nou echt niet iets :)

Ik weet dat een SSD veel sneller is.. maar ik heb alleen al een paar honderd GB aan video bestanden welke ik kwijt moet.. Dus ik heb gewoon ruimte nodig. En gaan slepen met een hoop externe schijfjes zie ik nou ook niet echt zitten.
Mijn pc stond al jaren in standby modus, zolang hij nooit helemaal uit stond was het opstarten best goed te doen ;) das 2 seconden werk haha.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:31
TgR_KILLER schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:28:
Ik heb alleen helemaal niks met surfaces of iets in die geest :P bij ons op t werk wel wat ervaringen mee.. en gamen daarop lijkt me nou echt niet iets :)

Ik weet dat een SSD veel sneller is.. maar ik heb alleen al een paar honderd GB aan video bestanden welke ik kwijt moet.. Dus ik heb gewoon ruimte nodig. En gaan slepen met een hoop externe schijfjes zie ik nou ook niet echt zitten.
Mijn pc stond al jaren in standby modus, zolang hij nooit helemaal uit stond was het opstarten best goed te doen ;) das 2 seconden werk haha.
Ik ben jaren geleden overgestapt op laptops als dagelijkse computer. Heerlijk achterover op de bank een beetje surfen/chatten/twitteren/office/enz. Blij dat ik niet meer naar een apart computerbureau/computerkamer hoef te lopen hiervoor.

3D games speel ik dan maar op de console en TV. Scheelt een berg geld in aanschaf van een computer. Mijn nieuwste laptop is 17 inch en 1080P scherm voor net boven 400 euro. Maar 14/15 inch laptops heb je al vanaf 250 euro. Zet er zeker een SSD in, en je hebt een heerlijke snelle en zuinige computer.

Oh ja, qua opslagruimte kan je waarschijnlijk je dvd-speler vervangen voor een caddy, en daar een grote conventionele harddisk in zetten.

Oh ja, mijn laptop gaat in hibernate na een poosje niet gebruiken. Da's pas echt energiezuinig. Opstarten naar desktop is een kwestie van 6 seconden, denk ik (dankzij de SSD).

/my 2 cents

• TgR_KILLER
Een laptop van 400 euro gaat het sowieso niet worden ;) video bewerking is een must, en 5 dagen wachten op een video die aan het renderen is gaat hem niet worden. Dus er moet wel een beetje power in het beestje zitten.

Als het puur een beetje om office en chatten ging kan ik ook mijn zakelijke laptop wel gebruiken.

Toch bedankt voor je 2 cents ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Vooralsnog een schopje naar DAA.

• TgR_KILLER
Net even zitten rekenen, voor een 900 euro heb ik de nieuwe desktop onderdelen ( + monitor) welke ik nodig heb.. hergebruik dan ongeveer alleen de systeemkast en randapparatuur.

Maar ben nog steeds niet helemaal van het idee af om een laptop te kopen.

Heb even bij de alternatieven gekeken van de Lenovo die ik hierboven had gepost, en kom dan onder andere deze tegen.

pricewatch: Asus N551JQ-CN020H

Goedkoper, (veel) snellere processor, en een IPS scherm wat volgens mij toch echt wel beter is. Heb alleen in het verleden wel slechte ervaringen met Asus gehad, en tot nu toe met Lenovo / Toshiba enkel goede. Maar of ik nou een oude budget lijn van Asus moet vergelijken qua ervaringen met deze?...

Enige nadeel aan de Asus is dat hij iets zwaarder is, maar dat boeit me niet zo heel veel. Het is niet dat ik hem elke dag mee moet slepen. En de laptop van de zaak die ik wel elke dag mee zeul is ook 2.5 KG.

(deze Lenovo als vergelijking dus: pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 20DF004UMH)

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Wat mij bij staat van de N550 was dat hij nogal warm werdt bij zware belasting, nu weet ik dus niet of ze dat bij de 551 opgelost hebben of niet. Hier zou ik dus ook zeker even naar zoeken aangezien je hem wel voor het wat steverige werk wil gaan inzetten.

PS: De "i7" van de Lenovo is een low power dualcore processor, hij is vergelijkbaar met een desktop i3 daar waar de Asus een echte i7 quadcore heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door DarkBlaze op 17-07-2015 12:09 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik kan er niet bij dat mensen hier echt een laptop aanraden.

Zo'n slap klein toetsenbordje.
Je moet er een muis bijhebben, dus lekker op de bank serieus werk doen kan je vergeten.
Meestal een stuk minder werkruimte (of er moeten opeens laptops met 25" en 1440p op de markt zijn gekomen)

Laptops kies je niet voor, maar zijn soms pure noodzaak.

Maar als je de ruimte ervoor hebt, dan kies je toch altijd voor een desktop?
- Upgradeable.
- Fijner qua werkhouding
- Fatsoenlijk toetsenbord + muis
- Stuk groter scherm mogelijk
- Goedkoper voor dezelfde performance
- Performance die niet eens mogelijk is in een normale laptop/

Ik heb zelf een laptop voor op de bank. Maar meer dan een half uurtje kan ik erachter niet werken. Even snel de mail checken of browsen, that's it.
Voor serieus werk verkies ik altijd de desktop.

-Edit:
3D games speel ik dan maar op de console en TV. Scheelt een berg geld in aanschaf van een computer. Mijn nieuwste laptop is 17 inch en 1080P scherm voor net boven 400 euro. Maar 14/15 inch laptops heb je al vanaf 250 euro. Zet er zeker een SSD in, en je hebt een heerlijke snelle en zuinige computer.

Ja, en dan geef je 500 euro uit aan een laptop. En nog eens 400 euro aan een console. Of was je die kosten even vergeten?

Of je koopt voor 750 euro een beest van een computer, en dan kun je daar lekker alles op. Ook met een controller, ook op de TV. En een stuk goedkopere games.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroenneman op 17-07-2015 12:15 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:14:

Zo'n slap klein toetsenbordje.
Je moet er een muis bijhebben, dus lekker op de bank serieus werk doen kan je vergeten.
Meestal een stuk minder werkruimte (of er moeten opeens laptops met 25" en 1440p op de markt zijn gekomen)
Een computer neem je alleen zo lastig mee op vakantie, of sleep jij je computer altijd overal mee naar toe ;)

Misschien is het ook wel een optie om een basic i5 desktop te nemen voor het edit werk en een simpele laptop om mee te nemen?

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou beiden doen, dan heb je ook een backup als één van de apparaten stuk is.

🌞🍃

• TgR_KILLER
Beide is even geen optie :P mijn bankrekening rijkt namelijk niet tot in de hemel.. en puur qua desktop heb je voor 750 euro misschien wel wat leuks. Maar ook dan moet er een fatsoenlijke TFT bij en een Windows licentie.. bij een laptop zit dat er al wel in.

Die Lenovo heeft inderdaad een zuinige CPU maar dat is dus niet wat ik nodig heb :)

En voor beetje browsen onderweg etc. gaat best op de laptop op de bank.. voor het serieuzere werk zet ik hem wel op mijn bureau en hang ik er gewoon even mijn toetsenbord en muis aan. Dan kan er best op gewerkt worden.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dat valt nog wel mee ik heb even snel wat in elkaar geklikt maar dit komt denk ik toch wel een heel eind in de buurt.

Systeem kan je nog rustig een spel op spelen, betekend wel dat je zo lang je oude behuizing, HDDs en randapparatuur mee moet nemen. Laptop is prima voor het simpele browse en surfwerk plus opslag voor je gopro ;) en dan kan je later nog wel een nieuw scherm + SSD kopen bijvoorbeeld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1MSI Radeon R9 270X HAWK€ 167,90€ 167,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 50,51€ 50,51
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,02

Laptop
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525€ 448,90€ 448,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,90

[ Voor 25% gewijzigd door DarkBlaze op 17-07-2015 13:13 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Helemaal mee eens. Ik werk nu heerlijk op 2 schermen met mijn Mac mini en daarnaast heb ik een 14" full HD laptop. Wat moet je nou kwijt op 1366 pixels of Full HD op 11 inch? Ik vind minimaal 1600 pixels op een 14" laptop maar alles minder dan dat, laat maar. Toetsenbord van een laptop is echt ruk (behalve Lenovo maar ok). Dan die fan nog met de warmte pfff echt om daar gek van te worden. Daarnaast ook beeldkwaliteit t.o.v. je IPS scherm. Vroeger met Lenovo Flex T42 schermen, dat was echt een toppertje (heb de laptop nog steeds en werkt echt als een trein op IDE SSD (12 jaar oud and still going on).

Als ik jou was, had ik de Lenovo E550 laptop met full HD gepakt (als je echt perse een laptop wil) en een Mac mini of een pc en SSD in beide en klaar. Dan kan je nog alle kanten uit en kan je laptop meenemen en thuis op een behoorlijk scherm werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TgR_KILLER
DarkBlaze schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:03:
Dat valt nog wel mee ik heb even snel wat in elkaar geklikt maar dit komt denk ik toch wel een heel eind in de buurt.

Systeem kan je nog rustig een spel op spelen, betekend wel dat je zo lang je oude behuizing, HDDs en randapparatuur mee moet nemen. Laptop is prima voor het simpele browse en surfwerk plus opslag voor je gopro ;) en dan kan je later nog wel een nieuw scherm + SSD kopen bijvoorbeeld.

*knip*
Ik mis enkel Windows op die desktop das nog eens +100 illegaal doe ik niet meer aan, te veel gedoe. En de HDD's staan ook op instorten die zijn al even oud.. die moeten er sowieso ook nieuw in.

en @ hierboven.. een mac.. ja als ik de loterij win.. xD misschien overheen gelezen dat ik max 1000 uit te geven heb? Als ik geld genoeg had kocht ik een MAC+ een dikke game pc. maar dat gaat ff niet.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou echt alleen een laptop nemen als je van plan bent het ding dagelijks/wekelijks mee te nemen. Voor één keer per jaar op vakantie moet je geen laptop nemen.

Als je voor een laptop kiest in plaats van een desktop moet je nou éénmaal veel concessies doen:
  • de prijs/kwaliteit-verhouding van laptops is veel lager (een laptop met vergelijkbare specs kost makkelijk 1,5 tot 2x zoveel)
  • laptops kun je moeilijk/niet upgraden
  • met een desktop heb je veel meer vrijheid in keuze van monitor(en) en toetsenbord
  • je komt met laptops al vrij snel tegen een 'performanceplafond' aan (een laptop met dezelfde performance als een high-end desktop-GPU bestaat simpelweg niet)
En dan hebben we het nog niet eens gehad over overclocken en dergelijke (al is natuurlijk niet iedereen daarin geïnteresseerd)

Ik ben het wat dat betreft dus helemaal eens met Jeroenneman. Ik heb zelf een high-end gaming-desktop (altijd al gehad) en sinds kort ook een laptop die ik meeneem naar de universiteit. Ik vind mijn desktop echt 10x fijner om op te werken. Niet in het bijzonder om de performance, maar vooral omdat ik daar een beter (mechanisch) toetsenbord heb, fijne muis, twee schermen, ga zo maar door.
Laptops kies je niet voor, maar zijn soms pure noodzaak.
QFT.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 17-07-2015 14:39 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Wellicht kun je op de 2e hands markt kijken voor een desktop voor office etc. Daarnaast nog een nieuwe laptop voor je beeldbewerking. Ik denk dat je wel rond de 1000 uit kunt komen.
De monitor kun je eventueel houden totdat je weer geld hebt voor een nieuwe monitor.

Ik heb mijn laptop erg lang als desktop gebruikt. Accu eruit, aansluiten op toetsenbord, muis en monitor. Hierdoor heb je gewoon een volledig desktop beleving. Hierdoor kun je als het nodig is makkelijk switchen van desktop naar laptop. Als je het goed aanpakt, dan kun je het laptopscherm ook als 2e monitor gebruiken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kiswum schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:38:
Ik heb mijn laptop erg lang als desktop gebruikt. Accu eruit, aansluiten op toetsenbord, muis en monitor. Hierdoor heb je gewoon een volledig desktop beleving. Hierdoor kun je als het nodig is makkelijk switchen van desktop naar laptop. Als je het goed aanpakt, dan kun je het laptopscherm ook als 2e monitor gebruiken.
Sure, dan heb je wel de 'desktopervaring', maar voor een 'laptopprijs' als je begrijpt wat ik bedoel. Als je toch niet van plan bent de laptop regelmatig mee te nemen en hem altijd als 'desktop gebruikt' (dus met los toetsenbord, monitoren, muis) kun je beter gewoon een echte desktop kopen omdat je dan veel betere performance voor dezelfde prijs kunt krijgen.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Performance is in dit geval niet nodig als ik de OP lees. Het gaat om casual games en af en toe een laptop meenemen (net als ik toen had).
Een recente gamekaart is niet echt nodig, dat is een overkill. Een spel als Diablo 3 kan ik gewoon op mijn i5 laptop en i3 desktop afspelen zonder al teveel problemen (beide met een igp videokaart/videokaart in de processor). Een goede gamelaptop is niet nodig, alleen veel geheugen en een snelle hdd/een ssd zijn van belang.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Kiswum schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:48:
Performance is in dit geval niet nodig als ik de OP lees. Het gaat om casual games en af en toe een laptop meenemen (net als ik toen had).
Een recente gamekaart is niet echt nodig, dat is een overkill. Een spel als Diablo 3 kan ik gewoon op mijn i5 laptop en i3 desktop afspelen zonder al teveel problemen (beide met een igp videokaart/videokaart in de processor). Een goede gamelaptop is niet nodig, alleen veel geheugen en een snelle hdd/een ssd zijn van belang.
Maar hoevaak gaat ie m meenemen?

En onderschat TS niet hoe irritant videobewerken is op een touchpad? En GW2 wil je toch ook wel met een redelijke muis spelen lijkt me.

Dan kun je natuurlijk telkens slepen van bank naar bureau, maar je kan voor minder geld een desktop neerzetten, of voor hetzelfde geld een veel krachtiger systeem...

Tijdens videobewerken of gamen zal menig laptop overigens een lawaaibron zijn. Ook niet echt prettig.

Terwijl je met 600 a 700 euro voor een desktop al met een i3 en een 750Ti al boven menig laptop zit qua performance. Kun je er een flink 24" scherm bijkopen en een SSD...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:54:
[...]

1. Maar hoevaak gaat ie m meenemen?
Dat is aan de TS'er om te bekijken hoe vaak dat gaat gebeuren. Wellicht kan hij tegen die tijd een tablet of goedkope laptop gebruiken voor het afspelen van zijn filmpjes.
2. En onderschat TS niet hoe irritant videobewerken is op een touchpad? En GW2 wil je toch ook wel met een redelijke muis spelen lijkt me.
Beide heeft hij nog, dus aansluiten is geen probleem.
3. Dan kun je natuurlijk telkens slepen van bank naar bureau, maar je kan voor minder geld een desktop neerzetten, of voor hetzelfde geld een veel krachtiger systeem...
Dat klopt helemaal, ik denk dat hij punt 1 goed moet overwegen.
4. Tijdens videobewerken of gamen zal menig laptop overigens een lawaaibron zijn. Ook niet echt prettig.
Bij het spelen van games had ik weinig last van een lawaaierige ventilator. In dit geval was dat de Dell XPS M1530. Bij mijn huidige HP Elitebook heb ik wel last van een lawaairige ventilator tijdens kantoorwerk of bij het draaien van virtuele machines. Het kan een ergenis zijn, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Terwijl je met 600 a 700 euro voor een desktop al met een i3 en een 750Ti al boven menig laptop zit qua performance. Kun je er een flink 24" scherm bijkopen en een SSD...
Daar is niets tegenin te brengen, dat klopt helemaal ;)

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
Wel eens gedacht aan een gebruikte topper? Of een Mac Mini?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Ben het er wel mee eens, alleen mis je een klein beetje nuance ;)

Je kan het eigenlijk niet vergelijken, een laptop en een desktop. Een laptop in een dockingstation met randapparatuur beschouw ik dan overigens als desktop. En tegenwoordig heb je dan ook nog de tablets.

Ik heb een iPad voor wat spelletjes en op de bank hangen en beetje surfen. Een laptop vind ik eigenlijk niet lekker op de bank. Dan heb ik een laptop die op de keukentafel staat voor als je even snel iets in moet vullen of iets gemakkelijker iets op wilt zoeken. En op zolder gewoon een volwaardige desktop met 2 schermen en een lekker bureau om aan te werken. Boven doe ik de wat meer ingewikkelere dingen (prutsen met mijn servers, thuiswerken, etc). Ik moet er niet aan denken dat ik dat met mijn laptopje met 14" scherm moet doen. Maar ik moet er ook niet aan denken om met mijn desktop op de bank te liggen.

Elk apparaat heeft gewoon zijn eigen functie, het is aan de TS om te bedenken wat het belangrijkst is en wat hij het meest gebruikt. Ben het wel eens met een poster hier dat als je je device slechts 1 of 2 keer per jaar mee denkt te nemen dat je dan eigenlijk geen laptop moet nemen. Of je neemt een laptop en doet een investering in een dockingstation erbij. Dan heb je (bijna) het beste van twee werelden...

• TgR_KILLER
Ben niet zo van gebruikt.. Je weet nooit hoe goed de hardware nog is, hoe er mee om is gegaan, addertjes onder het gras.. Natuurlijk is nieuw ook niet fool proof.

Meenemen wil ik in de toekomst vaker gaan doen. Lopen wat projectjes waar ik gewoon vaker van huis ga zijn en dan is het wel handig mobiel te zijn. Video bewerking, gamen etc. heb je natuurlijk een muis voor nodig. Maar naast de muis van mijn desktop, heb ik ook nog de muis van mijn oude laptop en nog een muis van de laptop van de zaak. Muizen genoeg dus :)
De monitor van de desktop moet ook gewoon vervangen worden. Buiten dat hij af en toe ook niet lekker meer reageert wil ik gewoon een Full HD scherm hebben. Ik heb geen trek in nu een hoop geld te investeren en achteraf nog meer omdat er nog zaken ontbreken of bij moeten.

Krijg bijna het idee dat omdat het topic nu is verzet naar het Desktop subforum dat het ook gewoon anti laptop is haha.

En een i3 desktop versie sneller dan de i7 in bovengenoemde Asus? (aangezien die i7 ook niet een ultra light mobile variant is) Dat lijkt me toch enigszins stug..

Ultiem zou inderdaad wel een combi van laptop en desktop zijn. Maar als ik nu 1000 uitgeef wil ik ook gewoon klaar zijn. En ik heb geen trek in concessies te gaan doen omdat het net niet past en dan 2 apparaten te hebben die beide het net niet zijn en vervolgens over een paar maanden nog een paar honderd uit te moeten geven aan extra schermen en dingen.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zijn gewoon niet zoveel usecases voor een laptop als je een veeleisende gebruik bent... Voor productiviteit heb je gewoon een desktop nodig, voor internetten/mailen op de bank een tablet. Voor gamen op je TV gebruik je een console. Of je gebruikt je TV als tweede scherm voor de desktop, kan je met een wireless XBox controller ook perfect gamen. Met een draadloos toetsenbordje ben je er dan wel.

Ergo, als het enigszins past zou ik in de woonkamer een desktop neerzetten, en de TV daar ook aan hangen. Mocht je weer een relatie krijgen is het ook wel fijn dat je niet ergens boven in een hokje zit te computeren, maar je gewoon in dezelfde ruimte bevindt.

Enige echte voordeel aan een laptop is dat je 'em mee kan nemen ;)

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11 21:41
Ikzelf heb een mini itx pc gebouwd 3 jaar terug voor 500 euro (weliswaar tweedehands grafische kaart).

Daar af en toe een hardeschijf in verwisseld en SSD upgrade en ondertussen met plus en minus GPU kopen en verkopen draaid het beestje nu een r9 270 voor niet zo heel veel geld.

Anderhalf jaar geleden een laptop aangeschaft. (Lenovo Yoga Thinkpad) lekker snel vlot en ik kan er mijn werk op doen (R studio, Office) en ik stream middels de 5Ghz GTA en andere games lekker naar de woonkamer voor op de projector.

Ik vind het fijn om een semikrachtige Desktop te hebben (R9 270 en i5 2500) en een laptop die daar lekker op inspeeld en die thuis met aanvulling van mijn pc relatief zware games kan streamen en onderweg prettig hanteerbaar is.

Zelf heb ik er dan ook plezier aan om eens in de zoveeltijd de desktop pc uit elkaar te halen en er wat eurootjes in te stoppen maar dat is niet noodzakelijk.

Met andere woorden is er misschien een combinatie laptop en dekstop die binnen jou budget valt en je wat meer vrijheid geeft.

En voor OS zou ik aanraden een student (zeker mac gebruiker) te vragen voor de microsoft dreamspark windows licentie. Mijn ouders draaien zo windows 7 64 en krijgen nu de upgrade voor windows 10 gratis.

Ikzelf gebruik de licenties voor windows 8.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Basilange schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:11:
En voor OS zou ik aanraden een student (zeker mac gebruiker) te vragen voor de microsoft dreamspark windows licentie. Mijn ouders draaien zo windows 7 64 en krijgen nu de upgrade voor windows 10 gratis.

Ikzelf gebruik de licenties voor windows 8.
De upgrade naar Windows 10 is sowieso gratis; dat heeft niets met Dreamspark te maken. Daarnaast zit er in de standaard Dreamspark alleen server- en development-tools: Visual Studio en Windows Server 2012 maar geen Windows 7 of Windows 8.

• Basilange
Compizfox schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:24:
[...]

De upgrade naar Windows 10 is sowieso gratis; dat heeft niets met Dreamspark te maken. Daarnaast zit er in de standaard Dreamspark alleen server- en development-tools: Visual Studio en Windows Server 2012 maar geen Windows 7 of Windows 8.
Dan neem ik aan dat dat de opzet in Nederland is. Ik heb onder twee universiteiten in Zweden gestudeerd en daar kon ik meteen allerlei varianten van windows downloaden en ik heb er 3 werkende. Windows 8 32 en 64 en win 7. Dus sorry voor de foute informatie als dit niet zo werkt in Nederland.

Vind het altijd zo zonde als deze licenties niet gebruikt worden.

En ik dacht dat je alleen windows 10 krijgt als je al in bezit was van een eerdere windows licentie. Mijn excuses.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
De ASUS N551JQ-CN020H met een SSD kan interessant zijn (€ 870,00), vind je gamen heel belangrijk dan ben je beter af met een GeForce GTX 850,860,950,960M, moet te doen zijn voor € 1000,00 ergens in de aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 17-07-2015 20:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Basilange schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:04:
[...]

Dan neem ik aan dat dat de opzet in Nederland is. Ik heb onder twee universiteiten in Zweden gestudeerd en daar kon ik meteen allerlei varianten van windows downloaden en ik heb er 3 werkende. Windows 8 32 en 64 en win 7. Dus sorry voor de foute informatie als dit niet zo werkt in Nederland.
Er is ook Dreamspark Premium: https://www.dreamspark.com/Institution/Subscription.aspx

Deze heeft wel de client-edities van Windows, maar hiervoor kom je niet zomaar voor in aanmerking. De onderwijsinstelling moet daarvoor een abo voor jou regelen (en dat kost geld).
En ik dacht dat je alleen windows 10 krijgt als je al in bezit was van een eerdere windows licentie. Mijn excuses.
Dat klopt, vandaar dat ik ook zei dat de upgrade sowieso gratis is ;)

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Dat je nog twijfeld tussen die Asus en de Lenovo.
Dat is een kwalitatief goed product(Asus) vergelijken met een plastic fantastic toch wel enigzins traag rotding(lenovo)
De asus komt met een veel beter scherm, alleen maar usb3.0 poorten display port etc bij de lenovo krijg je usb2.0 en een vga (mijn god) poort er voor terug.
Maar goed dat had je zelf ook nog kunnen zien in de specificaties.

Voor mijn werk kreeg ik per maand een paar honderd laptops door de handen. (De mediamarkt) Blij dat ik er weg ben maar dat is een ander verhaal.
De tijd van de kwalitatief goede producten is helaas niet meer. Tegenwoordig is bijna alles van kunstof en kraakt en kiert het product al voordat het uit de doos gehaald is. Niet meer luxe verpakt maar in eierdooskarton etc. Bijna alles! Asus wil zich nog wel eens onderscheiden van de meeste merken door nog een aantal exemplaren van alluminium en hoogwaardig kunstofonderdelen te voorzien. Luxe verpakt ook nog. Dan moet je uiteraard wel een notebook van meer dan plusminus 750 aanschaffen want ook asus heeft budgetmodellen.
Tot zover mijn ervaring met productkwaliteit asus vs lenovo.

Dan de U series intel processoren. NIET doen. Hoerendingen zijn het. Die honderden laptops die ik door de handen kreeg, van alle merken overigens, heb ik allemaal voorgeinstalleerd getest op werking en gebreken etc. Neem van mij aan dat het verschil groot is met de echte i7 van de asus vs dat ''vieze ding'' uit de lenovo.

Las ik ook nog iets over de warmte, Tja de Asus is van aluminium. Die wordt al warm op je schoot van je lichaamswarmte zonder dat het aparaat aanstaat. Aluminium met plastic vergelijken dat krijg je dat...

Asus geeft standaard 2jaar garantie, lenovo 1 jaar. Uiteraard zou een notebook op zijn minst wel 3 jaar mee moeten gaan en kun je zo alsnog garantie afdwingen maar dat kost je veel moeite...

Conclusie neem lekker de Asus.

Dan nog wat anders. Waarom neem je niet gewoon een desktop :)

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Leijenaar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:12:

Conclusie neem lekker de Asus.

Dan nog wat anders. Waarom neem je niet gewoon een desktop :)
Eens met je laatste zin, maar jeetje, wat is je stuk daarvoor enorm biased.

Lenovo heeft met de Thinkpad lijn zo'n beetje de meest hoogwaardige lijn laptops in handen.
En de toetsenborden zijn op de meeste modellen miles ahead of the curve.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:37

Trygve

Redacteur
TgR_KILLER schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:41:
Het zat er misschien al tijden aan te komen maar mijn desktop lijkt toch na ongeveer 6 jaar de geest te geven.
Ik weet niet of ik de enige ben die er zo over denkt, maar na 6 jaar de geest geven vind ik best gauw. Er is in die tijd natuurlijk heel veel snellere hardware ontwikkeld, maar met een SSD als upgrade is het systeem uit je signature nog best vlot lijkt me. Als de HD 4850 het onderdeel is dat moeilijk doet kun je die eerst ook vervangen, bijvoorbeeld door een (tweedehands?) HD 7850, 7790, R7 260/265 of een GTX 750.

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
Gewoon een simpele laptop voor het browsen op de bank en het echte werk over laten op de desktop? Het valt prima te combineren voor 1000 euro..
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H81M-HDS€ 44,95€ 44,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC€ 123,50€ 123,50
1Fractal Design Core 1100€ 27,95€ 27,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 74,99€ 74,99
1Lenovo B50-80 80EW00HUNX€ 295,24€ 295,24
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
2Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 163,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 995,99

Hierbij moet je de hard drive uit de laptop in de desktop doen en een 250 gb bx100 ssd in de laptop stoppen. De desktop krijgt dan ook een 250 gb bx100 ssd en de 500 gb harde schijf van de laptop. Zo heb je genoeg opslagruimte en snelle opslag voor je besturingssysteem op beide computers.

[ Voor 0% gewijzigd door Centelte op 18-07-2015 00:12 . Reden: typo ]

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Guild Wars 2 is toch wel een pittig zware game in een andere topic is hij ook ter sprake gekomen
een paar quotes:
''Can confirm, have a 4670k + 280x and run the game well. (min fps is 30)''

'' I just built a $2300 PC with an i7 4770k and a GTX 780 Ti, and parts of the Black Citadel, Lion's Arch, plus events like the Marionette and WvW Zergs can all tank my FPS down to anywhere from 40-50 FPS to as low as 15-25 FPS.
The truth is that GW2 just isn't optimized well. If you want absolutely no slow down, even in massive Zergs, you'd need parts from the future.''
http://www.reddit.com/r/G...ok_for_that_make_gw2_run/

Echt lekker PvP spelen op een laptop zal hem denk ik niet worden. :P

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Leijenaar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:12:
boel fanboy gebrabbel

Las ik ook nog iets over de warmte, Tja de Asus is van aluminium. Die wordt al warm op je schoot van je lichaamswarmte zonder dat het aparaat aanstaat. Aluminium met plastic vergelijken dat krijg je dat...

meer fanboy gebrabbel
De N550 heeft gewoon problemen gehad met het feit dat hij zijn hardware niet koel kon houden onder zware belasting (lees gamen oa) en daar door ging hij throttelen. Ik zeg niet dat elke N550 er last van heeft gehad of dat de N551 dat ook heeft maar het af doen als "ja duh hij is van aluminium" vind ik wel erg makkelijk :')

Het was meer bedoelt als een punt voor TS om zelf onderzoek naar te doen, ik was door voor volgensmij zelf ook al vrij duidelijk dat de Lenovo niet de beste keuze was met zijn eisen :>

PS: Ik heb zelf genoeg Asus laptops verkocht/aangeraden dus je hoeft de "anti asus" kaart niet te spelen ;)

Misschien is een Lenovo Y50 nog een alternatief? heb je voor 999€ een i5 maar wel met een betere GPU http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/y-series/y50/

[ Voor 25% gewijzigd door DarkBlaze op 18-07-2015 12:24 ]

Verwijderd

Ik heb ooit eens een laptop gekocht voor 1000 euro en die dingen worden zo snel oud dat is niet grappig meer... zeker als je gamed.
Laptops gebruik ik puur en alleen voor internetzaken of werk onderweg. Gamen = Desktop PC voor mij.
Nature schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 02:02:
Guild Wars 2 is toch wel een pittig zware game in een andere topic is hij ook ter sprake gekomen
een paar quotes:
''Can confirm, have a 4670k + 280x and run the game well. (min fps is 30)''

'' I just built a $2300 PC with an i7 4770k and a GTX 780 Ti, and parts of the Black Citadel, Lion's Arch, plus events like the Marionette and WvW Zergs can all tank my FPS down to anywhere from 40-50 FPS to as low as 15-25 FPS.
The truth is that GW2 just isn't optimized well. If you want absolutely no slow down, even in massive Zergs, you'd need parts from the future.''
http://www.reddit.com/r/G...ok_for_that_make_gw2_run/

Echt lekker PvP spelen op een laptop zal hem denk ik niet worden. :P
Dit kan ik als GW2 speler wel beamen. Ik kan op mijn PC prima Witcher 3 met bijna alle toeters en bellen aan zetten maar GW2 is geregeld huilen met de pet op. Ze zijn niet zo heel erg bezig met optimalisatie en dat stoort me hier en daar best wel. Het lijkt af en toe net een console port alleen in het een PC exclusive.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 12:22 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
DarkBlaze schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:15:
[...]

De N550 heeft gewoon problemen gehad met het feit dat hij zijn hardware niet koel kon houden onder zware belasting (lees gamen oa) en daar door ging hij throttelen. Ik zeg niet dat elke N550 er last van heeft gehad of dat de N551 dat ook heeft maar het af doen als "ja duh hij is van aluminium" vind ik wel erg makkelijk :')

Het was meer bedoelt als een punt voor TS om zelf onderzoek naar te doen, ik was door voor volgensmij zelf ook al vrij duidelijk dat de Lenovo niet de beste keuze was met zijn eisen :>

PS: Ik heb zelf genoeg Asus laptops verkocht/aangeraden dus je hoeft de "anti asus" kaart niet te spelen ;)

Misschien is een Lenovo Y50 nog een alternatief? heb je voor 999€ een i5 maar wel met een betere GPU http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/y-series/y50/
Ik heb 4 notebooks gehad, varierend van 1,5 tot 3,5 jaar, de laatste was bijna 6 jaar terug. Een medion, Fujitsu, asus en sony. Ben zelf helemaal niet merkbewust. Het is gewoon wat ik constateer. Heb ook nadrukkelijk gezegd dat ik alles tegenwoordig slecht van kwaliteit vind. Ook dat asus beneden de 750 euro nagenoeg alleen maar bagger produceerd.
Bagger specificaties slechte gpu en cpu, scherm etc en dan 8 (soms 16) GB ram erin knallen en 2-4 TB HDD. Omdat dat is waar de consument zich blind op staart. (de meesten) het is simpelweg bijna schandalig maar zo zit marktwerking in elkaar.

edit:
Nog even wat zoekwerk gedaan de 551 heeft in tegenstelling tot de 550 een jawel Kunstof body. Het betreft dan wel alleen de onderkant van de notebook.

[ Voor 5% gewijzigd door Leijenaar op 18-07-2015 14:07 ]

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Basilange
Budgetguy schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 00:12:
Gewoon een simpele laptop voor het browsen op de bank en het echte werk over laten op de desktop? Het valt prima te combineren voor 1000 euro..
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H81M-HDS€ 44,95€ 44,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC€ 123,50€ 123,50
1Fractal Design Core 1100€ 27,95€ 27,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 74,99€ 74,99
1Lenovo B50-80 80EW00HUNX€ 295,24€ 295,24
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
2Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 163,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 995,99

Hierbij moet je de hard drive uit de laptop in de desktop doen en een 250 gb bx100 ssd in de laptop stoppen. De desktop krijgt dan ook een 250 gb bx100 ssd en de 500 gb harde schijf van de laptop. Zo heb je genoeg opslagruimte en snelle opslag voor je besturingssysteem op beide computers.
Met dit idee ben ik het helemaal eens. Een desktop die je nog lang mee kunt laten groeien en een laptop die je over een paar jaar de deur uit doet. Ondertussen speel je games en heb je geen zak lood op de rug wanneer je een pc nodig hebt buitenshuis.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
TgR_KILLER schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:24:
Ben niet zo van gebruikt.. Je weet nooit hoe goed de hardware nog is, hoe er mee om is gegaan, addertjes onder het gras.. Natuurlijk is nieuw ook niet fool proof.

Meenemen wil ik in de toekomst vaker gaan doen. Lopen wat projectjes waar ik gewoon vaker van huis ga zijn en dan is het wel handig mobiel te zijn. Video bewerking, gamen etc. heb je natuurlijk een muis voor nodig. Maar naast de muis van mijn desktop, heb ik ook nog de muis van mijn oude laptop en nog een muis van de laptop van de zaak. Muizen genoeg dus :)
De monitor van de desktop moet ook gewoon vervangen worden. Buiten dat hij af en toe ook niet lekker meer reageert wil ik gewoon een Full HD scherm hebben. Ik heb geen trek in nu een hoop geld te investeren en achteraf nog meer omdat er nog zaken ontbreken of bij moeten.

Krijg bijna het idee dat omdat het topic nu is verzet naar het Desktop subforum dat het ook gewoon anti laptop is haha.

En een i3 desktop versie sneller dan de i7 in bovengenoemde Asus? (aangezien die i7 ook niet een ultra light mobile variant is) Dat lijkt me toch enigszins stug..

Ultiem zou inderdaad wel een combi van laptop en desktop zijn. Maar als ik nu 1000 uitgeef wil ik ook gewoon klaar zijn. En ik heb geen trek in concessies te gaan doen omdat het net niet past en dan 2 apparaten te hebben die beide het net niet zijn en vervolgens over een paar maanden nog een paar honderd uit te moeten geven aan extra schermen en dingen.
De i7 in de ASUS maakt gehakt van de desktop i3.

Ligt je focus op gamen, moet je echt voor een desktop gaan. Ligt je focus op portable, dan is een laptop wat je zoekt. Fanatiek gamen op een laptop is het gewoon net niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TgR_KILLER
Ik game niet fantaiek.. dat alles behalve.. Ik heb zelfs GW al maanden niet opgestart. Ik heb gewoon een PS4 staan waar ik zo af en toe op game. Overigens snap ik die comments niet dat GW2 niet zou draaien, of in de maanden dat ik het niet heb gespeeld hebben ze het zwaar verneukt.. Ik kon rustig PVPen op mijn desktop.. en dat ding is oud.. en alles behalve de meest snelle hardware zelfs voor die tijd. Dan moet een huidige sneller pc dat toch makkelijk draaien xD
Anyway, de requirement is om af en toe eens een game te kunnen doen.. Af en toe als in.. een paar keer per maand ofzo.. Ik game bijna nooit meer op de desktop, helemaal niet sinds ik de PS4 heb gekocht vorig jaar. En ik start nog eerder een potje UT99 op dan een laatste nieuwe game.. dus dat na 3 jaar de hardware oud zou zijn voor een laptop en de nieuwste games niet zou kunnen spelen dat is voor mij ook een none issue :)

Het is voor mij veel belangrijker dat hij video's kan renderen. En dat gaat die Asus vele malen sneller doen dan mijn pc nu. Omdat hij gewoon jaren in technologie voorsprong heeft :P

Pc werkt overigens alweer 2 dagen normaal zonder enige glitch. Beetje vreemd, maar doet me er nog meer toe bewegen gewoon een laptop te kopen omdat ik de desktop toch nog achter de hand heb.

@ iets hierboven.. is 300 watt voeding in die pc niet veel te weinig?.. of is alles mega zuinig geworden tegenwoordig? xD Ben er echt niet meer zo in thuis als vroeger :/

[ Voor 6% gewijzigd door TgR_KILLER op 18-07-2015 20:32 . Reden: Aanvulling. ]

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Ik denk dat het net is wat je verwachtingen zijn, wil je op hoge settings spelen, boven de 30fps blijven, in de meest intensieve PvP omgevingen competitief zijn, dan heb je vrij zware hardware nodig is de consensus op internet. Ik heb Guild Wars 2 nooit gespeeld dus meer dan wat ik opvang weet ik niet.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
Datafeest schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:24:
Ik zou beiden doen, dan heb je ook een backup als één van de apparaten stuk is.
dit. en je kan een powerhouse voor je rendering bouwen.(gaat er 1 onderdeel kapot dan vervang je het). en dan een "goedkope" laptop voor lekker op de bank surfen youtube kijken etc.

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
TgR_KILLER schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:28:
...
@ iets hierboven.. is 300 watt voeding in die pc niet veel te weinig?.. of is alles mega zuinig geworden tegenwoordig? xD Ben er echt niet meer zo in thuis als vroeger :/
300 watt is prima voor een systeem met een i5 en gtx 750 ti. De 750 ti is een hele zuinige videokaart. Volgens psucalculator verbruikt het systeem 213 watt onder full load. Dit is een overstatement, maar geeft wel aan dat het een zuinig systeem is. Volgens de review van anandtech gebruikt het hele testsysteem 185 watt onder full load. En dat is met een stuk sterkere CPU en veel meer RAM. Met 300 watt zit je dus prima :)
EDIT: hier nog een extra link: http://www.tomshardware.c...488850/300-watts-750.html

[ Voor 6% gewijzigd door Centelte op 18-07-2015 22:29 ]

Pagina: 1