Ik heb een camerasysteem met harddiskrecorder welke ik mobiel wil kunnen gebruiken. Ik wil dus de beelden van de camera's op een andere locatie kunnen bekijken. Er is geen internetverbinding beschikbaar bij de recorder. Ik heb het reeds geprobeerd met een 3G router maar volgens mij heb ik enkel internet en wordt er door de provider geen inkomend verkeer toegestaan. Ik zoek het liefst een prepaid SIM of goedkoop abonnement aangezien ik het niet constant in gebruik heb. Nu heb ik vandaag bij t-mobile een 3G/4G USB stick gehaald met een internet only SIM. Volgens t-mobile zou het geschikt moeten zijn voor mijn toepassing. Echter krijg k het niet werkend. Ik heb de USB stick in een 3 router gestoken. No-ip koppeling gemaakt. Porten geforwad en recorder al als DMZ gezet. firewall uit gezet. Ik heb internet, maar portforwarding lijkt niet te werken. Met teamviewer kan ik wel de pc overnemen. Zie ik iets over het hoofd?
Ik gok dat je achter een NAT zit en dat je dus een intern adres krijgt (10.x.x.x bij KPN). Dan kun je dus niet zomaar vanaf internet naar die PC welke verbonden is over 3G.
please correct me if i'm wrong.
Dit denk ik ook. Weinig aan te doenHvanderT schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:42:
Ik gok dat je achter een NAT zit en dat je dus een intern adres krijgt (10.x.x.x bij KPN). Dan kun je dus niet zomaar vanaf internet naar die PC welke verbonden is over 3G.
als ik op watismijnip.nl kijk dan heb ik een 84.21.x.x nummer en als ik in de router kijk bij 3G status dan heb ik een 10.18.x.x nummer. Er zou toch een oplossing voor moeten zijn? Er staan zoveel mobiele CCTV camera's langs de weg en op bouwterreinen. Misschien toch weer een andere provider?
Je moet eens kijken of dit bij 4G ook het geval is. Ik krijg bij T-Mobile op 4G een publiek IP waarop niet eens een firewall staat, ik kan dus zonder problemen SSHen naar mijn Android telefoon en ik krijg dus een echt publiek IPv4 adres.
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
Of het werkt weet ik niet helemaal zeker, maar misschien een VPN server draaien op een vaste internetaansluiting waar je wel poorten open kunt knallen? PC laten "inbellen op die server, dan krijgt die pc een adres van je VPN server en kan je misschien er zo bij komen.
Bij KPN kun je wel een APN instellen om zoiets te doen wat jij wilt, alleen heb ik er geen ervaring mee:
http://www.vtmgroep.nl/info/uitleg-over-het-gebruik-van-apns
Bij KPN kun je wel een APN instellen om zoiets te doen wat jij wilt, alleen heb ik er geen ervaring mee:
http://www.vtmgroep.nl/info/uitleg-over-het-gebruik-van-apns
Net even getest en het werkt nog steeds:

Gewoon op publieke IP space.

Gewoon op publieke IP space.
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
@HvanderT, ik weet niet of dat een optie is? Ik weet namelijk niet of hij een VPN verbinding wel door laat?
@djvg, ik weet niet of het bij mij werkt met 4G aangezien ik dat hier niet heb. En aangezien 4G ook niet overal beschikbaar is zou het voor mij ook moeten werken op 3G.
@djvg, ik weet niet of het bij mij werkt met 4G aangezien ik dat hier niet heb. En aangezien 4G ook niet overal beschikbaar is zou het voor mij ook moeten werken op 3G.
Je kan vanaf een mobiele verbinding wel een VPN opzetten naar een server die op een vaste aansluiting zit met een eigen IP adres. Andersom gaat in dit geval niet lukken nee.
oke, misschien moet ik me daar eens in gaan verdiepen.Maar heb ik dan op mijn locatie van het camerasysteem ook een PC nodig? Want in principe heb ik daar alleen de harddiskrecorder staan met de 3G router en USB dongle hierin. Misschien heeft iemand ervaring of dit gaat werken?
Als de router VPN ondersteund, dat heb je geen PC nodig.
Ik heb hier een soortgelijk probleem.HvanderT schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:42:
een 4G router (de asus 4G-N12) op een plek waar geen vast internet is en een ip-camera erachter.
Met de t-mobile sim uit mijn telefoon (06-) als test werkte het allemaal prima. Port forwarding en ddns ingesteld en ik kon de camera van buitenaf benaderen.
Nu heb ik er een t-mobile data-only sim (097-) in gedaan en werkt het ddns adres niet meer. In de router staat een ander ip adres (10.xxx. . .) dan wat ik in noip.com zie (84.xxx. . .).
Zou een nieuwe 06- sim dan wél een publiek ip adres krijgen?
Kan iemand mij iets vertellen hierover of verwijzen naar een oplossing?
Stroomvoorziening van router en camera is dmv een accu en een zonnepaneeltje, dus een server erbij plaatsen geeft weer andere problemen.
b.v.d.
Deze tekst niet lezen !
Mijn bovenstaand probleem is opgelost door in het 4G modem bij APN-service het woordje 'internet' in te vullen (T-mobile service via facebook).
Nu krijgt het modem wél een publiek adres en werkt ddns weer goed.
Nu krijgt het modem wél een publiek adres en werkt ddns weer goed.
[ Voor 8% gewijzigd door mxhans196 op 15-09-2015 18:38 ]
Deze tekst niet lezen !
Pagina: 1