Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10-2025
Binnenkort wil ik een nieuwe pc samenstellen, dan kan ook een nieuwe monitor niet ontbreken.

Ik heb gelezen dat inmiddels dat ips schermen nu zeer goed beeld leveren. En heb al verschillende types en merken bekeken.

Wat wil ik doen/bekijken op het scherm:
- grafische bewerkingen, de kleur het liefst zo 'echt mogelijk'.
- internetten/mail.
- prettig kunnen werken met windows en ook dat goed leesbaar is, en scherp!
- scherm waarop een spel spelen ook mogelijk is, al zal ik waarschijnlijk terug moeten scalen naar 1080 verhouding.

De wensen
- prettige kijkhoek
- 24-25 inch

Dell u2412m - 1920x1200 (16:10)
Dell u2415 - 1920x1200 (16:10)
Dell u2413 - 1920x1200 (16:10)
Dell u2515h - 2560x1440 (16:9)
Dell p2415q - 3840 x2160 (16:9) - misschien iets over de top 4k?

Is een 16:10 verhouding prettig? Is dit beter dan een 16:9 verhouding.

Wat adviseren jullie? Een van deze types of misschien wel een beter ander scherm?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan ook een Eizo CS240 overwegen bijvoorbeeld.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-02 20:06
Ik heb de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart nu 3 dagen in mijn bezit, en de eerste indruk is zeer positief. De kijkhoeken zijn zeer goed, het beeld is haarscherp en met mijn R9 290 kan ik er nog prima op gamen. (LoL alles maxed out op 60 FPS, geen enkele moeite) en Ook AC IV speelt hij alles maxed out.

Het beeld heeft bijna geen tot geen last van backlight bleeding, maar de kans bestaat dat de ene monitor dit meer heeft dan de andere. De resolutie is echt top en je kan makkelijk met 2 tabbladen werken.

Welke games wil je gaan spelen? En welke grafische bewerkingen doe je? Misschien helpt het als we daar wat meer over weten.

-

• xtaix
Fotobewerking, photoshop, illustrator en indesign o.a.
Ook videobewerking, maar die zijn HD-beelden max.

Games als: splintercell blacklist en assassins creed black flag, is het wel denk. Het gamen is er inmiddels wel vanaf. De kaart in de te bouwen pc zal in de toekomst de gtx970 worden. Pc zal eerst nog moeten doen met de hd7850-2gb.

[ Voor 8% gewijzigd door xtaix op 17-07-2015 15:48 ]

• xtaix
PAHvandam schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:06:
Ik heb de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart nu 3 dagen in mijn bezit, en de eerste indruk is zeer positief. De kijkhoeken zijn zeer goed, het beeld is haarscherp en met mijn R9 290 kan ik er nog prima op gamen. (LoL alles maxed out op 60 FPS, geen enkele moeite) en Ook AC IV speelt hij alles maxed out.

Het beeld heeft bijna geen tot geen last van backlight bleeding, maar de kans bestaat dat de ene monitor dit meer heeft dan de andere. De resolutie is echt top en je kan makkelijk met 2 tabbladen werken.

Welke games wil je gaan spelen? En welke grafische bewerkingen doe je? Misschien helpt het als we daar wat meer over weten.
Nog steeds positief naar enkele weken?

Ik zit eraan te denken dat scherm
te nemen. Het scherm is prettig voor office/mail/foto/videobewerkingen en spelletjes, en anders kan het altijd aangepast worden naar 1080p.

Heb ik voldoende aan de gtx970 4gb bij dit scherm?

Heeft iemand misschien nog een andere suggetie, ik sta ook open voor resolutie 1080p, maar moet wel een goed degelijk scherm zijn.

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-02 20:06
xtaix schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Nog steeds positief naar enkele weken?

Ik zit eraan te denken dat scherm
te nemen. Het scherm is prettig voor office/mail/foto/videobewerkingen en spelletjes, en anders kan het altijd aangepast worden naar 1080p.

Heb ik voldoende aan de gtx970 4gb bij dit scherm?

Heeft iemand misschien nog een andere suggetie, ik sta ook open voor resolutie 1080p, maar moet wel een goed degelijk scherm zijn.
Zeer tevreden klant hier! ben weliswaar op vakantie geweest, waardoor ik eigenlijk dit scherm pas een week echt gebruik. Maar het is zeer degelijk scherm. Gamen gaat er prima op met een 290, dus de 970 zal ook zijn mannetje staan. Verder zijn office/mail e.d. heerlijk op het scherm i.c.m. Windows 10. _/-\o_

-

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Je moet ook effe na de toekomst ga kijken als je echt een haarscherp beeld wilt hebben zou je voor de lyama kunnen kiezen maar dan wel een 4k variant.
Maar dan rijst ook de vraag of je videokaart het allemaal wel aankan.
De 4k variant mag ook natuurlijk van een ander merk zijn.
Je zou ook voor de full hd schermen kunnen kiezen die zijn natuurlijk een stuk goedekoper.
Een monitor is een stukje hardware wat je normaal pas na 5 a 10 jaar vervangt,je kan ook bij jezelf te rade gaan waar de grens licht mbt het product kwa financien.

En eens bij de consumentenbond eens gaan kijken wat de beste kwaliteit en prijs is wat voor een merken er zijn en waar de boven en onder grens licht.

Dan kom je bij het stuk:waar ga je hem voor gebruiken ?,ga ik hem gebruiken voor te gamen of is het puur internetten en mischien een filmpje kijken?

Bij games heb je een monitor nodig die een snellere respons geeft dan een normale monitor.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Of eens effe door de pricewatch lopen. :P
En net als de jongens en meisjes hierboven zeggen die eizo is ook een goed merk.
Het licht er allemaal aan wat je budget is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door rjmno1 op 12-08-2015 23:18 ]

• xtaix
rjmno1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:07:
Je moet ook effe na de toekomst ga kijken als je echt een haarscherp beeld wilt hebben zou je voor de lyama kunnen kiezen maar dan wel een 4k variant.
Maar dan rijst ook de vraag of je videokaart het allemaal wel aankan.
De 4k variant mag ook natuurlijk van een ander merk zijn.
Je zou ook voor de full hd schermen kunnen kiezen die zijn natuurlijk een stuk goedekoper.
Een monitor is een stukje hardware wat je normaal pas na 5 a 10 jaar vervangt,je kan ook bij jezelf te rade gaan waar de grens licht mbt het product kwa financien.

En eens bij de consumentenbond eens gaan kijken wat de beste kwaliteit en prijs is wat voor een merken er zijn en waar de boven en onder grens licht.

Dan kom je bij het stuk:waar ga je hem voor gebruiken ?,ga ik hem gebruiken voor te gamen of is het puur internetten en mischien een filmpje kijken?

Bij games heb je een monitor nodig die een snellere respons geeft dan een normale monitor.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Of eens effe door de pricewatch lopen. :P
En net als de jongens en meisjes hierboven zeggen die eizo is ook een goed merk.
Het licht er allemaal aan wat je budget is. :)
Heb al veel gelezen en bekeken inmiddels mijn max is €330. Wil tussen 23-25 inch een monitor

Zelf vond ik nog deze pricewatch: Eizo Flexscan EV2450 Grijs die lijkt mij ook interessant. Maar dat brengt mij aan het twijfelen of deze ook goed. Belangrijkste is voor mij is goede kleurweergave

[ Voor 3% gewijzigd door xtaix op 13-08-2015 00:21 ]

• xtaix
Zijn er ook mensen op het forum met de eizo ev2450? Wat is jullie ervaring er mee?

Raden jullie een 1440p schermresolutie aan of nog het oude vertrouwde 1080p resolutie.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

volgens mij is deze ook goed
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

dit is een M-VA scherm. VA schermen hebben een beter contrast dan IPS schermen.
Maar een kleinere kijkhoek. Wat ik niet erg vind zit er nl gewoon rechtvoor.
Dit scherm schijnt ook goed te zijn voor DTP en foto/film werk.
En staat op mijn lijstje om aan te schaffen voor gebruik voor PS en LR

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

xtaix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:19:
Zijn er ook mensen op het forum met de eizo ev2450? Wat is jullie ervaring er mee?

Raden jullie een 1440p schermresolutie aan of nog het oude vertrouwde 1080p resolutie.
Ik heb zelf ook Eizo schermen, V2736, staan en ben hier bijzonder tevreden over. Hiervoor heb ik 7 jaar een flexscan gehad, weet niet meer welk type, en deze draait nu bij een familielid naar tevredenheid. Ik heb daarna nooit meer een ander merk gehad dus of ze beter zijn dan de rest weet ik niet, maar tevreden ben ik sowieso. De schermen die ik heb worden gebruikt voor gamen, geen FPS dus ik heb geen 1ms nodig, en voor browsen, werk en soms series kijken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Pagina: 1