Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek na een externe WiFi antenne die ik aan de router kan monteren.
Helaas heb ik niet de standaard aansluiting om de antenne erop te draaien maar beschik wel over een USB poort op de router.

Mijn vraag is zijn die antennes er ook met USB aansluiting?

Gr ronald

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
over het algemeen zijn je usb poorten op routers puur en alleen bedoelt om je printer of externe hdd te delen op het netwerk,

Ik zou eens kijken in de handleiding van je router (wat je als eerste had moeten doen)

verder zijn er wel een aantal oplossingen (engenius) die usb adapters leveren waar een externe antenne aan geschroeft kan worden.

hopelijk heb ik je nu eerst voldoende info gegeven zodat je zelf kan zoeken of dit kan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waqt voor WIFI router heb je nu? Standaar Ziggo ding ofzo?
Kun je ook een router kopen en dat ziggo ding in bridge modus laten zetten :)

USB is niet geschikt voor WLAN overdracht, althans niet voor routers. Die hebben niet voor niks echte antennes ;)

Having said that: wat is EXACT je onderliggende probleem? Bereik in huis dramatisch? If so, vertel eens wat je hebt staan (merk, type) en waar, en waar je bereikprobleem zich voordoet. Oh ja, en of je evt kabels kunt trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anders kun je er gewoon een accespoint aan hangen, die usbaansluiting zal inderdaad zijn om dingen te delen (ik heb ook zo'n aansluiting in mijn telenetmodem en er steekt standaard een usbstick in die ik gebruik als netwerkopslag.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de sitecom Wlr-6000 N750 router

Probleem is bereik in tuin is echt slecht WiFi repeater geprobeerd ma had geen effect

Op de 1e etage staat een accespoint sitecom Wlr-4000 deze dient ook gelijk als switch

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 17:58 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

En wat had je gehoopt dat een antenne ging uitmaken?
Met een extra antenne zend het ding nog steeds even sterk uit.
Wat jij wilt weten is waardoor de demping in je signaal word verorozaakt.
Bijv. beton in de muren, plafonds, o.i.d.

In dat geval wil je graag meerdere access points hebben, of slimmere routers, sitecom is, met alle respect, troep.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Slimmere AP's halen ook niet zoveel uit. Een obstakel is een obstakel, tot op zekere hoogte kun je er met veel antenna diversity omheen, maar als deuren en ramen dicht zijn (zeker in geval van HR++ glas :o ) is er geen pad om 'omheen' te gaan.

Oplossing is inderdaad gewoon een AP aan de andere kant van het obstakel, dus in dit geval een outdoor-AP aan de buitenkant van de muur.

Dat de genoemde Sitecom apparaten redelijk low-end zijn verandert daar weinig aan. Ik verwacht dat zelfs een Asus AC87U vergelijkbare problemen zou hebben in deze situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reactie Ap ondertussen verplaatst na garage nu werkt het na behoren
Pagina: 1