PC blijft hangen in UEFI bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 20:08
Geachte lezer,

Vandaag een nieuwe set in elkaar gezet maar ik loop vast tijdens het opstarten.

Het betreft een Asrock Z97 Extreme6 met een 4690K en Corsair DDR3 Vengeance Pro 2x8GB 1866.

Ik start de pc en krijg een kort overzicht:
F2/DEL UEFI
F6 Instant Flash
F11 Boot Menu

F2 of DEL geeft me een witte pijl en het systeem doet niets meer. (Harde reset nodig)
F6 geprobeerd middels een USB stick met laatste bios geeft ''No image file detected''

F11 kan ik in en heb ik geprobeerd om dan maar via de W7 schijf te booten, dat geeft een ''machine check exception'' na te zijn opgestart.
Ook geprobeerd de USB stick als bootdrive maar ook dat werkt niet.

Ik heb de bios jumper-reset methode gebruikt maar ik blijf dezelfde fouten krijgen.

Ik zie geen foutmelding op het moederbord display.

De toko waar ik de spullen heb gekocht gemaild of die hier mee bekend zijn en ik krijg direct een ''stuur maar terug mail'.... sure.... eerst maar eens kijken of dit op te lossen is lijkt me..

Dusssss...... Help? :'(

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Heb je het BIOS te flashen met ftp://europe.asrock.com/B...7%20Extreme6(2.30)ROM.zip
Dit is de nieuwste (29-05-2015) image voor je mobo.
Even uitpakken met 7zip en op een USB zetten.
Vervolgens via F6 flashen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het zou kunnen dat je bios de cpu nog niet ondersteund. Echter, die bios is al meer dan een jaar geleden uitgekomen. Dan hebben ze je wel een heel stoffig bord verkocht.
Het kan ook wat anders zijn, bijv een pinnetje krom in de socket.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:08
Wat gebruik je van toetsenbord?

Sommige usb (draadloos) lukt het niet om in de BIOS te komen
Andere optie, waarvan af wil je opstarten? Gebruik je een usb stick? zoja heb je die wel de juiste boot mbr meegegeven? (GPT / UEFi)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de CPU niet ondersteund wordt, krijg je hele andere dingen dan wat de TS heeft. ;) Dan zou je namelijk niet eens het UEFI in moeten komen, laat staan flashen (hoewel sommige borden dat wel kunnen).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 20:08
Ik had juist dit mobo gekozen ivm de ondersteuning van M2-ultra.

Daar dat M2 voor mij volledig nieuw is op de gok de M2 SSD eruit gehaald en ja hoor alles is toegankelijk.

Kort daarop mail van de verkoper. Die zijn technische dienst vertelde dat er een custom bios nodig was om die M2 te ondersteunen.

Ik heb echter die 2.3 bios erop gezet en hij wordt prima gezien nu :P

Wellicht als ik had aangehaald dat er dus ook een M2 in zat had het verhaal misschien direct duidelijk geweest maar goed, het lijkt opgelost voor nu.

Bedankt voor het snelle meedenken.
Pagina: 1