Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco RV320 router internet onbetrouwbaar

Pagina: 1
Acties:

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
Bij ons op het werk (een klein kantoor met zo'n ~15 werknemers) hebben wij een volgende netwerk staan / draaien:

- Ziggo Modem (Cisco, vergeef mij het typenummer, staat in Bridge modus)
- Cisco RV320 (DHCP, 3 VLAN's, 1 Site-to-Site VPN, PPTP server)
- Netgear GS748Tv5 (48 ports switch waarbij momenteel eigenlijk alleen poort 48 wordt gebruikt voor de PoE switch)
- Netgear GS110TP (8 ports PoE switch)

Op de PoE switch zijn twee AP's verbonden, namelijk Linksys LAPAC1750PRO's, deze draaien in een of andere cluster modus waarbij ze settings van elkaar overnemen en je volgens mij, maar heb het nooit getest, zonder problemen door het kantoor moet kunnen lopen en zo toch verbonden blijven. (Dat laatste is dan ook niet echt van belang)

Op den duur is het de bedoeling dat een ieder aangesloten gaat worden op de kabel (vandaar ook de ruime 48 poorts switch) waarbij de WiFi meer voor mobiele apparaten is en tevens (middels een aparte VLAN) een gast netwerk faciliteert.

Hiervoor hebben we al een Cisco RV130 gehad voor enkele weken, maar deze is teruggestuurd omdat iedereen op het kantoor compleet random SSL certificate errors kreeg (zie https://supportforums.cis...-using-cisco-rv130-router ). Sinds het vervangen van de router door de RV320 is dat in ieder geval opgelost.

Nu komen we echter bij het probleem van nu. Sinds we deze router hebben leek het eerst een tijdje goed te gaan, maar sinds een week of 3 / 4 verliezen we bijna dagelijks wel een keer het internet totdat ik de router opnieuw opstart. De router kan ge-pingt worden en tevens kan ik nog op de webinterface van het apparaat komen. Helaas had ik elke keer niet het wachtwoord van het apparaat bij de hand (deze staan bij ons opgeslagen in een vault die op internet staat haha :+ ) dus ik kon niet kijken of hij bijvoorbeeld het ip-adres was verloren.

Nu heb ik vandaag nog contact opgenomen met Ziggo Zakelijk (onze aanbieder) en gevraagd of zij kunnen kijken naar het modem, maar zij claimen (en waarschijnlijk ook wel terecht heb ik het idee) dat er in het modem niets raars gebeurt als ze naar het signaal kijken. Ze zien alleen wanneer het modem gereset wordt door de stroom eraf te halen, maar dat ben ik zelf geweest.

Ter verduidelijking, de laatste keer dat we geen internet hadden, heb ik eerst het modem opnieuw gestart (stroom eraf, 30 seconden later er weer op) en deed het internet het nog niet. Vervolgens de RV320 opnieuw gestart et voila het internet kwam terug. Een andere keer dat dit gebeurde alleen de router opnieuw gestart en toen kwam het internet ook terug. Het lijkt mij daarmee dus redelijk uitgesloten dat het modem het probleem vormt.

Vandaag na een week lang elke dag wel het internet een keer kwijt te zijn geweest een backup gemaakt van de configuratie van het apparaat en deze na een factory reset (in de interface van het apparaat) terug gezet in de hoop dat dat misschien wat verschil gaat maken. Ik ben zelf alleen een beetje ten einde raad wat ik nog meer kan doen om dit probleem op te gaan lossen of hoe ik kan gaan vaststellen waar het probleem überhaupt zit.

Indien mensen hierover zelf geen mening hebben maar wel een suggestie hebben voor wat een goed vervangend apparaat zou zijn dan hoor ik het ook graag, want ik begin inmiddels wel een beetje klaar te zijn met Cisco Small Business apparaten als het weer de router zou zijn.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Wat is jouw definitie van "verliezen van Internet"?

Is de Gateway bereikbaar (de Cisco)?
Wat doet in zo'n geval (bijvoorbeeld) een "tracert 8.8.8.8"?

Ik zou in jouw geval eens kijken naar een mooie MikroTik of Ubiquiti router. Zeker voor de beperkte functionaliteit en workload moet dat meer dan voldoende zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
De gateway is inderdaad bereikbaar middels een ping. Een tracert levert niets op, maar welke melding er precies gegeven wordt durf ik je niet te zeggen want ik heb het nog niet geprobeerd. Ik heb wel bijna standaard een ping 8.8.8.8 -t draaien op mijn pc, maar die geeft uiteraard in zo'n geval timeouts.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:05
sn0x0r schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:38:
Bij ons op het werk (een klein kantoor met zo'n ~15 werknemers) hebben wij een volgende netwerk staan / draaien:

- Ziggo Modem (Cisco, vergeef mij het typenummer, staat in Bridge modus)
- Cisco RV320 (DHCP, 3 VLAN's, 1 Site-to-Site VPN, PPTP server)
- Netgear GS748Tv5 (48 ports switch waarbij momenteel eigenlijk alleen poort 48 wordt gebruikt voor de PoE switch)
- Netgear GS110TP (8 ports PoE switch)

Indien mensen hierover zelf geen mening hebben maar wel een suggestie hebben voor wat een goed vervangend apparaat zou zijn dan hoor ik het ook graag, want ik begin inmiddels wel een beetje klaar te zijn met Cisco Small Business apparaten als het weer de router zou zijn.
Welke firmware draai je op de RV320? :) Er is namelijk eind juli een nieuwe gekomen die een hoop van die problemen verhelpt en die is bij mij nu sinds die tijd zo stabiel als wat. Dan heb ik het dus over 1.2.1.13.

[ Voor 58% gewijzigd door tcviper op 20-08-2015 16:21 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields