Highend Game-pc (gamen + streamen, onwikkelen en videobewerk

Pagina: 1
Acties:

• Faldarod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:47
Beste medetweakers,

Graag wil ik jullie mening horen en eventuele verbeteringen/ aanpassingen.
Deze pc gaan voornamelijk gebruikt worden voor te gamen (zoals The Witcher, GTA, Dota 2, etc..)
Ook wil ik gebruik gaan maken van het streamen naar een uhd tv in de woonkamer met daarbij bijvoorbeeld de steamcontroller om zo ook in de huiskamer te gamen (als een soort concole).

- extra info
Ik ben momenteel bezig met een pc desk te maken, zoals l3p d3sk. Onderstaande configuratie zal dan ook een custom watercooled loop krijgen. Hierbij ook een extra vraag m.b.t. de GPU: Zouden jullie de hydro copper editie aanschaffen of bijvoorbeeld een overclocked versie van de 980 GTX Ti en dan zelf een watercooling block erop monteren?

Naast het gamen zal er ook af en toe op geprogrammeerd worden en vind er videobewerking plaats.
Over de setup van de monitors die worden aangesloten ben ik nog niet uit. Dit zullen 3 monitors worden waarvan minimaal 1 monitor uhd is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,80€ 348,80
1Asus Z97-PRO€ 179,40€ 179,40
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hydro Copper€ 862,-€ 862,-
1Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB€ 142,25€ 142,25
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9€ 106,50€ 106,50
1Thermaltake London 550W€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.713,45

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, zoals games als The Witcher, World of Warcraft, Dota2, GTA V, etc..
Naast het gamen wordt er ook geprogrammeerd (en het compilen moet niet te lang duren).
En als laatste ook geschikt voor videobewerking.

Het doel van dit het nieuwe systeem is ook dat hij ook weer een tijdje voorbereid is op de toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De onderdelen zo maximaal rond de € 2000,- (De watercooling en randapperatuur niet meegerekend )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geheel nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vraag me ook af of de voeding sterk genoeg is m.b.t. het aansluiten van de watercooling loop. Het gebruik maken van watercooling is voor mij nieuw en hier ook geen ervaring mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit te denken om onderstaande SSD na verloop van tijd aan te schaffen. Hierbij vraag ik me wel af of dit gunstig is met mijn gekozen moederbord. Ook vraag ik me af of ik nu al beter kan overstappen naar ddr4 ipv ddr3 (dus ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB€ 413,95€ 413,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,95

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga overklokken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!!

Alvast bedankt,

Wim

[ Voor 5% gewijzigd door Faldarod op 17-07-2015 08:56 . Reden: update config ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Voeding is van belabberde kwaliteit. Een Thermaltake London 550W is van uitstekende kwaliteit, modulair en 80+ gold en je kan eventueel in de toekomst nog een SLI draaien.

Verder heb je 2 verscillende rammetjes in je lijstje staan. Ik denk dat je maar 1 paartje van 8Gb nodig hebt.

Verder zit alles wel goed in elkaar. Een PCI-E SSD is leuk maar ik zou daar even mee wachten tot ze echt goedkoop zijn. Tot die tijd neem je gewoon een standaard 240GB Cruical SSD. Als je geld over hebt kan je het eventueel wel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door rickboy333 op 16-07-2015 15:38 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Faldarod
rickboy333 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:37:
Voeding is van belabberde kwaliteit. Een Thermaltake London 550W is van uitstekende kwaliteit, modulair en 80+ gold en je kan eventueel in de toekomst nog een SLI draaien.

Verder heb je 2 verscillende rammetjes in je lijstje staan. Ik denk dat je maar 1 paartje van 8Gb nodig hebt.

Verder zit alles wel goed in elkaar. Een PCI-E SSD is leuk maar ik zou daar even mee wachten tot ze echt goedkoop zijn. Tot die tijd neem je gewoon een standaard 240GB Cruical SSD. Als je geld over hebt kan je het eventueel wel doen.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb hem aangepast.

• rickboy333
Oh en misschien een HDD er bij is ook wel leuk. Een 2 TB of in jouw geval zelfs een 3TB HDD is toch wel iets wat je in je systeem wil hebben :)

TIME TO UPGRADE !!!

• Faldarod
rickboy333 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:50:
Oh en misschien een HDD er bij is ook wel leuk. Een 2 TB of in jouw geval zelfs een 3TB HDD is toch wel iets wat je in je systeem wil hebben :)
Haha ja klopt.
Ik zat zelf te denken aan Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB. Verder heb ik zelf een NAS staan waarop overige dingetjes staan.

Of heb jij een andere / betere suggestie? :)

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Wat verwacht je van de prestaties van je systeem op UHD? Wil je alles op max draaien, om mag het detail gerust wat teruggeschroeft worden? Ik neem hierbij aan dat je alleen op je main monitor gaat gamen.

Sowieso zijn er volgens mij wel betere PSU's te krijgen dan die Thermaltake. Ik moet toegeven dat ik zelfs nog nooit van die voeding heb gehoord. Wat rondzoeken leert me dat hij gebaseerd is op hetzelfde platform als de RM-450/550/650W serie van Corsair, maar dan wat gedowntuned. Nu niet om te zeggen een topvoeding dus.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Faldarod
Aertsvijand schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:00:
Wat verwacht je van de prestaties van je systeem op UHD? Wil je alles op max draaien, om mag het detail gerust wat teruggeschroeft worden? Ik neem hierbij aan dat je alleen op je main monitor gaat gamen.

Sowieso zijn er volgens mij wel betere PSU's te krijgen dan die Thermaltake. Ik moet toegeven dat ik zelfs nog nooit van die voeding heb gehoord. Wat rondzoeken leert me dat hij gebaseerd is op hetzelfde platform als de RM-450/550/650W serie van Corsair, maar dan wat gedowntuned. Nu niet om te zeggen een topvoeding dus.
Het liefst natuurlijk zo hoog mogelijke resolutie, maar iets terug schroeven is natuurlijk niet erg. De gameplay gaat natuurlijk wel voor op de resolutie. :9

Misschien bij bepaalde games dat er op 3 monitors gegamed wordt

Ik had mijn orginele keuze gebasseerd op hardware.info. Dus dan de Corsair RM650

[ Voor 3% gewijzigd door Faldarod op 16-07-2015 16:42 ]

• rickboy333
Aertsvijand schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:00:

Dat is niet waar. the Themaliek London wordt ook gemaakt door Channel Well een bedrijf dat veel levert aan Corsair.

Als je een review zie je dat het gewoon een goede high end voeding is. Het kan dat je nooit van de voeding hebt gehoord maar dan is google je vriend.

De Corsair voeding van TS (die sowieso veel te overskill is) daar in tegen is niet echt een super voeding. Geen heatsink op de 12 volt alleen al is al matig en slechte secudaire caps. Nee die voeding zou ik zeker niet pakken.

En ja misschien is het niet een 80+ gold Platinum, daar gaat het niet om de caps zijn goed en er zitten overal goede heatsinks op. Daarbij is de voeding gewoon een goede bang4buck.

Daarnaast wil TS streamen en ontwikkelen dus zijn systeem is zeker niet overskill.

[ Voor 19% gewijzigd door rickboy333 op 16-07-2015 16:28 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 20:49
Hou er wel rekening mee dat als je met elke huidige kaart op 4K gaat gamen je rond de 30FPS uit gaat komen, wat mijn inziens de game-ervaring veel meer beïnvloed dan op welke resolutie je speelt. Het klinkt allemaal heel leuk om op 4K te kunnen gamen, maar om dan op 30FPS te moeten gamen wat het de extra pixels niet waard maakt in mijn ogen.

• Faldarod
DonnyL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:06:
Hou er wel rekening mee dat als je met elke huidige kaart op 4K gaat gamen je rond de 30FPS uit gaat komen, wat mijn inziens de game-ervaring veel meer beïnvloed dan op welke resolutie je speelt. Het klinkt allemaal heel leuk om op 4K te kunnen gamen, maar om dan op 30FPS te moeten gamen wat het de extra pixels niet waard maakt in mijn ogen.
Bedankt voor je tip Donny. Ik moet dit denk ik gewoon in de praktijk ervaren, maar mocht het minder fijn gamen dan gaat gewoon de resolutie wat lager :P

• rickboy333
2K is ook nog een optie hé. Als je nu op 2K gaat gamen en over een paar jaar een andere graka + monitor koopt en jouw oude op V&A pleurt kan het nog steeds. Over een jaar of 2 zullen er best nog wat mensen zijn die een 2e hands graka en monitor willen. Eventueel kan je jouw graka nog in SLI draaien.

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1