Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Disclaimer en marketing banners op exchange 2013

Pagina: 1
Acties:

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:42
Beste,

We zijn aan het kijken naar een oplossing om disclaimers en marketing banners toe te voegen aan emails.

Er zijn producten zoals exclaimer, MAPILab en codetwo die dit aanbieden.
Echter dient de installatie te gebeuren op de exchange server zelf om in te grijpen op de transport service.

Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Ik wil geen enkele third party plugin op deze server.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een ander product waar je bv het injecteren van de dislaimer / banners kan laten doen door een soort proxy server ofzo ?

Ps: Exclaimer kan ook op een aparte server komen met een agent op elk toestel. Wij zitten hier met vooral osx machines en deze oplossing is geen optie.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yarisken schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:48:
Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Ik wil geen enkele third party plugin op deze server.
Wat is je bezwaar hiertegen? Zoals je zelf al aangeeft zal er toch ingegrepen moeten worden op de transport connector.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kunt zelf ook de headers aanpassen in Exchange via een Transport rule. Maar je zult toch echt ergens in moeten grijpen. Of je zo flexibel bent via Exchange zelf met plaatjes en andere zooi betwijfel ik echter.

https://discord.com/invite/tweakers

• Yarisken
Question Mark schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Wat is je bezwaar hiertegen? Zoals je zelf al aangeeft zal er toch ingegrepen moeten worden op de transport connector.
Stel dat we een upgrade doen naar cu10 ofzo. En die transport connector ligt eruit .... . Mail is cruciaal hier en ik wil geen enkel risico nemen.

• Yarisken
redfoxert schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:59:
Je kunt zelf ook de headers aanpassen in Exchange via een Transport rule. Maar je zult toch echt ergens in moeten grijpen. Of je zo flexibel bent via Exchange zelf met plaatjes en andere zooi betwijfel ik echter.
Inderdaad, via exchange kan je , beperkt, zaken toevoegen. Te beperkt voor ons.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yarisken schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:06:
[...]

Stel dat we een upgrade doen naar cu10 ofzo. En die transport connector ligt eruit .... . Mail is cruciaal hier en ik wil geen enkel risico nemen.
Als mail cruciaal is voor een onderneming is alles ongetwijfeld redudant uitgevoerd, worden upgrades vooraf uitgebreid getest en zijn er meer dan uitstekende disaster recovery procedures. ;) Dat lijkt me allemaal niet zo'n issue dan eerlijk gezegd.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Ik zelf ben aan het testen met Exclaimer Signature Manager Outlook Edition. Hiervoor hoeft er niets geinstalleerd te worden, wat ingrijpt op de transport agents van Exchange. Wel dien je ervoor te zorgen dat op de clients periodiek een executable draait, die de handtekeningen in Outlook update. CodeTwo heeft ook een dergelijk pakket, maar dat kreeg ik niet werkend met OWA.

• Yarisken
Linke Loe schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:50:
Ik zelf ben aan het testen met Exclaimer Signature Manager Outlook Edition. Hiervoor hoeft er niets geinstalleerd te worden, wat ingrijpt op de transport agents van Exchange. Wel dien je ervoor te zorgen dat op de clients periodiek een executable draait, die de handtekeningen in Outlook update. CodeTwo heeft ook een dergelijk pakket, maar dat kreeg ik niet werkend met OWA.
Idd maar we zitten met mac's en geen ondersteuning voor outlook 2011. Anders was dit perfect geweest.

• Linke Loe
Ah... Dan gaat het inderdaad niet werken, maar dat had je niet vermeld in je openings post...

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier gekozen voor codetwo omdat deze echt alle emails taged met de juiste handtekening, dit kan alleen op de transport rule en zal daarom op de exchangeserver geinstalleerd moeten worden.

Ik heb tot nu toe geen andere manier gevonden om webmail/smartphone/outlook users van de juiste handtekening te voorzien.
Linke Loe schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:50:
CodeTwo heeft ook een dergelijk pakket, maar dat kreeg ik niet werkend met OWA.
Codetwo voegd na het verzenden de handtekenign toe aan de verzonden items in de mailstore.
Deze is niet zichtbaar voordat men de email verzend

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Yarisken
Question Mark schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Als mail cruciaal is voor een onderneming is alles ongetwijfeld redudant uitgevoerd, worden upgrades vooraf uitgebreid getest en zijn er meer dan uitstekende disaster recovery procedures. ;) Dat lijkt me allemaal niet zo'n issue dan eerlijk gezegd.
Ik ben in al die jaren al zoveel "onmogelijkheden" tegengekomen dat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen.
Ieder zijn stijl zeker :-).

• Linke Loe
arjants schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:58:
Hier gekozen voor codetwo omdat deze echt alle emails taged met de juiste handtekening, dit kan alleen op de transport rule en zal daarom op de exchangeserver geinstalleerd moeten worden.

Ik heb tot nu toe geen andere manier gevonden om webmail/smartphone/outlook users van de juiste handtekening te voorzien.

[...]

Codetwo voegd na het verzenden de handtekenign toe aan de verzonden items in de mailstore.
Jij hebt het dan waarschijnlijk over CodeTwo Exchange Rules... Ik heb getest met CodeTwo Email Signatures. Voor ons is het van belang dat users kunnen kiezen uit meerdere handtekeningen en dat gaat niet bij een pakket als Exchange Rules of Signature Manager Exchange Edition. Het enige nadeel is dat smartphones niet ondersteund worden.

Vanwege het feit dat ik signature deployment in CodeTwo Email Signatures voor OWA niet aan de praat kreeg, heb ik gekozen voor Exclaimer Signature Manager Outlook Edition.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
arjants schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:58:

[...]

Exclaimer kan dit ook (de Exchange versie, voorheen bekend als Mail Disclaimers), die doet dit ook op deze manier waarbij de gebruiker het dus niet ziet bij het verzenden van de mail (ik heb met vrijwel alle Exclaimer producten gewerkt wat dat betreft).

Wat de TS wilt is volgens mij lastig zonder iets op de Exchange server te installeren ; voorzover ik zie kan dit bv niet via de EWS API geregeld worden (ik zie geen event waarop je je kunt subscriben voor uitgaande mail in EWS).

• --Mulder--
  • Laatst online: 28-11 14:45
www.symprex.com

Werkt zowel met Outlook & Exchange lokaal alsmede met Office365. Deze tool installeerd geen plugins op je server's maar werkt met een sign.exe op je client of via webmail.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens de FAQ installeert bovenstaande tool wel degelijk een eigen Transport Agent op je Exchange server:

http://support.symprex.co...nsport-agent-registration

Er staat zelfs nog uitgelegd hoe je deze handmatig moet installeren mocht dit niet goed gegaan zijn tijdens de setup. En in een ander document:
Basic Architecture
  • The following work flow sets out the basic architecture of how signatures are applied to emails sent from mobile devices:
  • The Email Signature Manager administrator authors the signatures for deployment to users in the usual manner.
  • Using the Manage Deployment dialog, mobile device signatures are specified for the appropriate groups and users.
  • Each user's signature is pre-generated either by sign.exe or the Email Signature Manager Deployment Service.
  • The administrator defines the rules for identifying where signatures should be injected into emails.
  • The Email Signature Manager Transport Agent is installed onto each Exchange Server that has the appropriate role.
  • When an email is delivered through Exchange Server, the Transport Agent injects the pre-generated signature at the location identified by the rules.

[ Voor 58% gewijzigd door Question Mark op 17-07-2015 10:48 ]

• Yarisken
Het ziet er inderdaad naar uit dat het niet anders kan. Bedankt voor alle reacties.

• --Mulder--
  • Laatst online: 28-11 14:45
Als je alleen aan de voorkant bij je gebruikers een handtekening wilt zetten in Outlook dan is die plugin niet benodigd.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

--Mulder-- schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:47:
maar werkt met een sign.exe op je client of via webmail.
TS draait geen Windows-clients, maar OSX.
Yarisken schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:02:
Ik ben in al die jaren al zoveel "onmogelijkheden" tegengekomen dat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen.
Ieder zijn stijl zeker :-).
Jammer dat je QM zijn opmerkingen negeert. Maar je omgeving zal vast maar uit maar 1 Exchange server bestaan denk ik zo. En mogelijk zelfs alleen een SBS-doosje.

Verwijderd

Misschien een lightweight keep it simple oplossing van mij :)

Kan iedereen bij jullie een zelfde signature in hun client voeren, dan hoef je niets te installeren of aan te schaffen?

http://www.howto-outlook.com/howto/signatures.htm

/me is overigens ook geen voorstander van plugins die ingrijpen in Exchange. Wij hebben een uitgebreide Exchange omgeving maar bij ons komt er ook geen plugin in. ;)

• Clueless
  • Laatst online: 26-11 08:54
Moet zeggen dat bij ons de oplossing 2-ledig is:
- Exclaimer Outlook edition voor handtekeningen en banners (zo kun je nog kiezen wat je mee stuurt)
- Disclaimers worden bij ons door de Ironmail (Cisco Mail Security appliance) onder aan de mail geplakt voor iedere mail die ons bedrijf verlaat.

Op deze manier niets op Exchange en toch flexibel met wat je verstuurd. Nadeel is wel inderdaad dat het niet werkt met OWA/mobile devices, maar dat is een afweging die je zelf zal moeten maken op basis van wat belangrijk is voor de organisatie.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:13:
/me is overigens ook geen voorstander van plugins die ingrijpen in Exchange. Wij hebben een uitgebreide Exchange omgeving maar bij ons komt er ook geen plugin in. ;)
Lijkt me sterk dat jullie geen plug-ins gebruiken.Veel van de Exchange functionaliteit (journaling, anti-malware, encryptie, address rewrite, etc) verloopt via Transport Agents, raad eens drie keer wat dat zijn? ;)

Mag ik vragen waarom je geen (supported) 3rd-party transport agent wilt op je Exchange omgeving?
Een transport agent "plug-in" is nl wel iets anders dan een compleet eigen gebakken "iets" van een leverancier (pre-Exchange 2007). Daar heb ik ook wel genoeg ellende mee gehad. Tegenwoord is het gewoon een API waar tegenaan gecommuniceerd wordt, en grijpt er niks meer "direct" in.

• Yarisken
Tja QM, ik denk dat Stacheldraht net zoals ik al wat jaren ervaring achter de kiezen heeft.
Als je streeft naar een uitermate stabiele performante omgeving waar je "tig" nachten en avonden al aan bezig bent geweest en je je voldoening en fierheid haalt uit een 100% uptime dan ben je al wat voorzichtiger.

Probleem Stacheldraht is dat we hier vnl osx ( mac's ) hebben. We zijn dus beperkt op gebied van bepaalde oplossingen. Exclaimer outlook edition zou perfect zijn maar dat werkt dus niet ... tenzij ik is verder kijk of er niet wat gecustomiseert kan worden.

• Yarisken
_Arthur schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:14:
[...]

TS draait geen Windows-clients, maar OSX.

[...]

Jammer dat je QM zijn opmerkingen negeert. Maar je omgeving zal vast maar uit maar 1 Exchange server bestaan denk ik zo. En mogelijk zelfs alleen een SBS-doosje.
Ik negeer zijn opmerkingen niet, ik denk gewoon anders.

Verwijderd

Yarisken schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:38:
Tja QM, ik denk dat Stacheldraht net zoals ik al wat jaren ervaring achter de kiezen heeft.
Als je streeft naar een uitermate stabiele performante omgeving waar je "tig" nachten en avonden al aan bezig bent geweest en je je voldoening en fierheid haalt uit een 100% uptime dan ben je al wat voorzichtiger.
Inderdaad dit dus :)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het is een keuze... 100% uptime betekend dat je ook niet patched. ;)

Ik snap jullie standpunt wel hoor, maar je hebt in mijn ogen een aantal keuzes:
  1. Een oplossing met een 3-rd party transport-agent installeren, die supported is en die je vooraf uitgebreid test in je OTA omgeving.
  2. Kiezen voor een andere oplossing met software geinstalleerd op de werkplekken (wat vooraf ook uiteraard getest wordt). Dat betekend alleen wel dat je mobile devices en wellicht webmail al niet af kunt vangen. Nadeel is verder dat er extra beheer plaats gaat vinden op alle werkplekken.
  3. Een extra smtp-device in je mailflow plaatsen die de disclaimer voor je regelt. Daarmee vang je alles af, maar introduceer je wellicht een extra spof in je omgeving.
In mijn ogen in optie één de meest voor de hand liggende optie.

• Yarisken
Question Mark schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:16:
Het is een keuze... 100% uptime betekend dat je ook niet patched. ;)

Ik snap jullie standpunt wel hoor, maar je hebt in mijn ogen een aantal keuzes:
  1. Een oplossing met een 3-rd party transport-agent installeren, die supported is en die je vooraf uitgebreid test in je OTA omgeving.
  2. Kiezen voor een andere oplossing met software geinstalleerd op de werkplekken (wat vooraf ook uiteraard getest wordt). Dat betekend alleen wel dat je mobile devices en wellicht webmail al niet af kunt vangen. Nadeel is verder dat er extra beheer plaats gaat vinden op alle werkplekken.
  3. Een extra smtp-device in je mailflow plaatsen die de disclaimer voor je regelt. Daarmee vang je alles af, maar introduceer je wellicht een extra spof in je omgeving.
In mijn ogen in optie één de meest voor de hand liggende optie.
Wij patchen wel hoor. Zitten nu bij exchange op cu8. Da's idd geen 100 % uptime :-) maar downtime is ingepland natuurlijk. Ik bedoel meer 100% uptime zonder gecontroleerde downtime.
De oplossing met 3rd party agent is idd de meest gebruikte en zal waarschijnlijk ook wel ingesteld worden bij ons. Mijn baas zit achter mijn veren .... .
Disclaimer kan wel ingesteld worden op de barracuda.
Ding is dat voornl markteting hun banners wil meegeven .... .
Enige ding is dat mijn baas wil dat marketing zelf instaat voor het instellen van de banners en als ik het zo bekijk denk ik niet dat ze daar toe in staat zullen zijn. Voor exclaimer bv moeten ze al inloggen op onze exchange zelf en dat is helemaal geen optie + het instellen is ook redelijk uitgebreid met de policy's etc... . Nu is die codetwo testen.

• _Arthur
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Yarisken schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:57:
Enige ding is dat mijn baas wil dat marketing zelf instaat voor het instellen van de banners
Met Exclaimer gaat dat volgens mij niet zonder die gebruikers toegang tot de Exclaimer-console te geven; ze kunnen dan ook de instellingen binnen het programma zelf allemaal wijzigen.

Codetwo heeft wel een security-model binnen de console, welke je ook nog eens op andere machines kan installeren. Heb je wel de 'pro' versie nodig zover ik zie; http://www.codetwo.com/exchange-rules-pro/remote-access Alleen daar zullen ze dan weer wel een Windows-omgeving voor benodigd hebben denk ik zo.
Pagina: 1