14 dagen retourrecht nu de staking van POSTNL gaande is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Vraagje. Ik heb twee paar schoenen gekocht in verschillende maten. Een paar zal zeker goed zitten, en de ander wil ik retourneren. Echter is mijn pakket nu al 4 dagen vertraagd door die ****staking bij PostNL.

Enig idee wat mijn rechten zijn? Zeker als het POSTNL straks ook weer 7 dagen neemt om het pakket te verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
zal vast wel iets zijn dat het pas na ontvangst van het pakket is, niet de verzenddatum.

Maar hangt af van soort overeenkomst: http://www.rijksoverheid....langrijk-om-te-weten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het gaat om het moment dat jij het product ontvangt: dan gaat het lopen. Als jij na bijvoorbeeld 2 dagen hebt besloten welk paar je wilt en dat kenbaar maakt, dan zit je gewoon goed.
Zegt de verkoper wat anders, dat je je zo'n zorgen maakt?

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
IDtenT schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:36:
Het gaat om het moment dat jij het product ontvangt: dan gaat het lopen. Als jij na bijvoorbeeld 2 dagen hebt besloten welk paar je wilt en dat kenbaar maakt, dan zit je gewoon goed.
Zegt de verkoper wat anders, dat je je zo'n zorgen maakt?
Dat.

Daar komt nog eens bij dat het product niet moet zijn geretourneerd binnen 14 dagen, maar enkel dat je de mededeling hebt gedaan dat je je daarop beroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er is geen staking bij postnl, je kan ze van alles verwijten, maar niet dat ze staken.
het zijn de pakketbezorgers http://nos.nl/artikel/204...e-stoppen-met-staken.html

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Het zijn dus de werknemers van PostNL, in dit geval de pakketbezorging waar TS dus afhankelijk van is. In algemene zin is PostNL "aan het staken".

Zelf wacht ik ook op een pakket. Howel ik dat nu via GLS heb laten verzenden gezien de laatste keer PostNL (weer eens) nogal wat fouten genaakt heeft tijdens de bezorging.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Koos2009 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 06:43:
Het zijn dus de werknemers van PostNL, in dit geval de pakketbezorging waar TS dus afhankelijk van is. In algemene zin is PostNL "aan het staken".
De pakketbezorgers zijn zelfstandigen, PostNL is dus niet hun werkgever maar opdrachtgever. PostNL is dus niet 'aan het staken'.

Doet verder niks af aan de gevolgen tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fish schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:44:
er is geen staking bij postnl, je kan ze van alles verwijten, maar niet dat ze staken.
het zijn de pakketbezorgers http://nos.nl/artikel/204...e-stoppen-met-staken.html
Jammer deze reactie, je snapt wat hij bedoelt. -1

Verder kan je dit in overleg besluiten met verkopende partij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 21-07-2015 09:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Kunnen we verder a.u.b. gewoon ontopic en inhoudelijk verder gaan. Op de man spelen is niemand bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
In de winkel doe je er ook geen week over om te beslissen. Je doet paar 1 aan, loopt een rondje, doet paar 2 aan loopt een rondje. Zet ze nog een keer voor de spiegel, en hakt de knoop door. Dan kun je met gemak binnen een week de boel weer op de post hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 14:31
Heb iets soortgelijks, met bijkomen nadeel dat ik binnenkort een redelijke tijd op vakantie ga.

Vanmorgen de webshop benaderd en die denken goed mee: ik mag een soortgelijke bestelling doen die ze dan met DHL in plaats van PostNL versturen, zodat die er morgen ook echt is. De oorspronkelijke bestelling weiger ik (mocht 'ie ooit komen) waarna die retour gaat en het geld wordt teruggestort. Ik wacht nog even met bestellen om te zien of de status van mijn oorspronkelijke bestelling vandaag verandert en indien niet dan bestel ik een tweede keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:52
Het is sowiezo dat het retour recht pas ingaat na ontvangst. Mocht je er bang voor zijn dan maak je gewoon een printscreen van PostNL hun tracktrace site?

Ik heb ook een pakket 5 dagen later ontvangen. Geen enkel probleem in mijn geval.

En niet lullig bedoeld... Maar *****staking? Verdiep je eens in waarom de (ZZP'ers) postbezorgers staken. Ik ben blij dat we in een land wonen waar dit mogelijk is. Wanneer je verhalen leest over hoe ze worden behandeld klinkt het meer hoe je omgaat met slaven dan met werknemers/ZZP'ers.

Maar goed, dat het pakket vertraagt is is dus geen probleem, hooguit even zorgen dat je kan aantonen dat het nog niet bijnen is mocht het in de buurt komen van de 14 dagen. En wat hierboven ook aangegeven is, je moet het binnen 14 dagen aangeven. Stuur ze alvast een mail met cc naar jezelf dat je 1 paar schoenen wenst te retourneren (diegene die niet past) en dat je deze na ontvangst z.s.m. Zal retouren.
Tukkertje-RaH schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:18:
Heb iets soortgelijks, met bijkomen nadeel dat ik binnenkort een redelijke tijd op vakantie ga.

Vanmorgen de webshop benaderd en die denken goed mee: ik mag een soortgelijke bestelling doen die ze dan met DHL in plaats van PostNL versturen, zodat die er morgen ook echt is. De oorspronkelijke bestelling weiger ik (mocht 'ie ooit komen) waarna die retour gaat en het geld wordt teruggestort. Ik wacht nog even met bestellen om te zien of de status van mijn oorspronkelijke bestelling vandaag verandert en indien niet dan bestel ik een tweede keer...
Hoop dat ze hem niet af kunnen geven bij de buren dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Thalaron op 21-07-2015 11:20 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1