Krijg chineestalige software niet verwijderd.

Pagina: 1
Acties:
  • 9.032 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684192

Topicstarter
Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bij een slechte torrent download van de week perongeluk heel mijn computer met spyware / malware volgestampt.. Net schone installatie windows gedaan en probeerde een virus scanner binnen te halen 8)7

Iniedergeval, De rest kreeg ik er via avg & malware bytes wel allemaal vanaf.
Maar een programma volgensmij in het chinees, Krijg ik onmogelijk verwijderd...

Ik heb het volgende gedaan,
* Windows programma onderdelen verwijderen. ( daar vind hij hem niet eens )
* Heb via ctrl alt del, Het proces zelf gezocht dat was niet zo lastig aangezien ik 6 processen met chinese tekens zag. Deze processen proberen te beëindigen wat niet lukte.
* Bestandslocatie van processen opgezocht en handmatig als administrator proberen te verwijdere lukte ook niet.
* Virusscanner & Malware scanner eroverheen gegooid.. laptopje was voor 't scannen supersloom terwijl het wel een leuk laptopje is.. Maar dit chinese programma is erg hardnekkig en krijg hem er echt niet af.
Bij de scan uitslag meer als 1500 Threats gedetecteerd waaronder ook fouten in regkey als ik me goed kan herinneren.
Nou ik had verwacht er wel vanaf te zijn, Wat kan ik nu nog proberen?
Want windows overnieuw installeren heb ik vrij weinig zin in eerlijk gezegd.

Oja, heb hem ook nog met een speciale verwijderingstool proberen te verwijderen via het icoon op mijn bureaublad ik kreeg de melding dat het programma of locatie niet bestond.. Maar het programma zit nog steeds op mijn laptop.

alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2cdizk8.jpg

Voor mijn gevoel is 't een soort pc speed up programma maar een engelse naam vinden is al veel te lastig..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 684192 op 16-07-2015 13:33 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 13:30
Bootable usb maken met deze iso en hiervan opstarten: http://www.surfright.nl/en/kickstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ga het uitproberen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 684192 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:19:
Bij een slechte torrent download van de week perongeluk heel mijn computer met spyware / malware
offtopic:
Je gaat een virusscanner toch niet via torrents binnenhalen? :X
Als er twee stuks software zijn die je van de originele makers wilt downloaden zijn dat wel je OS en je virusscanner... (En de updates daarvan. En daarna pas andere tools installeren).

Als je toch net hebt geinstalleerd: niet moeilijk doen en gokken dat alles er af is, maar gewoon opnieuw beginnen.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 16-07-2015 13:23 . Reden: komma tussen is en maar ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:56

ResuCigam

BOFH

Anoniem: 684192 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:19:
Want windows overnieuw installeren heb ik vrij weinig zin in eerlijk gezegd.
Volgens mij ben je nu al langer bezig dan met een verse install. En 1500 threads? Kan je jouw Windows ooit nog vertrouwen? Ik sluit me ook volledig bij F_J_K aan, je OS en je virusscanner haal je bij de makers.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je laatste zin volg ik niet helemaal sorry, Nee normaal doe ik dat ook niet via torrent inderdaad achja meteen mijn lesje geleerd.

Hitman heeft overigens wel geholpen er zijn nog een stuk of 9 spyware achtige bedreigingen verholpen..
Alleen het rot programma waar ik last van heb zit er nog steeds :-(

Weet niet of 't evt nut heeft maar hier een printscreen ervan bijgedaan in de eerste post.

Verder komt er de heletijd een raketje in mijn beeld met een bijv 50% erop ofzo als ik er dan op klik gaat hij vliegen en naar 0% in 't begin wel ff grappig maarja het haalt geen ene moer uit niet dat hij sneller is ofzo :P

Dus weet iemand wat ik nog zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Uhm opnieuw installeren ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja zit ik zelf ook aan te denken.. Alleen het moet toch niet kunnen dat het er niet af te krijgen is..
Nu helpt de taal ook niet echt mee want heb al op elk mogelijk knopje gedrukt...

Ja inderdaad 1500 threats is niet echt meer te vertrouwen nee, maar heb wel het gevoel dat hij nu zo goed als schoon is op dat ene chinese programma na. Omdat ik weer veel soepeler gebruik maak van mijn pc hij weer lekker snel reageert dus vandaar de twijfel. Plus Malware & Hitman krijgen allebei geen threat meer gevonden.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 684192 op 16-07-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:58

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Die zes processen die je niet kon beëindigen, kreeg je daar een foutmelding dat je onvoldoende rechten hebt of lukt het afsluiten wel maar starten ze elkaar weer op?
Het verwijderen zal -standaard- verder niet lukken zolang de bestanden in gebruik zijn.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Dat programma ben ik gisteren ook tegengekomen op een pc die ik moest 'opkuisen'. Als ik mij niet vergis noemde het 'Baidu' oid. een fake virusscanner naar wat ik begreep (kan niet echt chinees :+ ).

Uiteindelijk heb ik het programma er af gekregen maar waren er overal restanten achtergebleven waardoor ik geen andere virusscanner meer kon installeren. Het is nogal hardnekkig, dus uiteindelijk gewoon gekozen om hem opnieuw te installeren. Dit is denk ik ook je beste keuze, dan weet je zeker dat het systeem clean is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 684192 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:34:
Ja zit ik zelf ook aan te denken.. Alleen het moet toch niet kunnen dat het er niet af te krijgen is..
Nu helpt de taal ook niet echt mee want heb al op elk mogelijk knopje gedrukt...

Ja inderdaad 1500 threats is niet echt meer te vertrouwen nee, maar heb wel het gevoel dat hij nu zo goed als schoon is op dat ene chinese programma na. Omdat ik weer veel soepeler gebruik maak van mijn pc hij weer lekker snel reageert dus vandaar de twijfel. Plus Malware & Hitman krijgen allebei geen threat meer gevonden.
als je met je telefoon icm google translate fotos maakt van je scherm kan je de tekst vertalen :) Maar stel nou dat je het 'er af krijgt' en over een maand begint de ellende weer omdat er tóch nog iets achter gebleven is... Dan zou je op dat moment ongetwijfeld willen dat je nu opnieuw begonnen was ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat weet ik inderdaad ik kan er alleen niet tegen tegen zoiets knulligs. Had heel de hostfile's moeten veranderen kwam ik achter dus ik heb hem nu al een schone installatie gegeven bedankt allemaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:34
AdwCleaner draaien, had laatst hetzelfde bij een laptop, MalwareBytes + AdwCleaner en alles was weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door GAITii op 16-07-2015 16:33 ]

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilStriker
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-05-2023
ANTWOORD!!!

Beste, mensen

Ik heb deze oplossing gevonden voor het verwijderen van deze virus dit kun je het beste doen :

- Ga naar je Locale schijf.
- Ga naar program files 86x of naar program files.
- Zoek naar het woord : Tencent.
- Ga in het mapje en zoek door dat je unnistal tegen komt.
- Unistall dit 'Hoe?' Accepteer de administrator voorwaarden.
- En druk vervolgens op alle LINKSE knoppen van het unnistall.

Je kunt dit namelijk niet lezen omdat het een andere taal is.
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Mvg, Jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757299

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met dat vage raketjes maar het lukt mij niet (zelfs niet naar de uitleg), deze te verwijderen. Ik snap niet hoe ik bij program files kom en ik hoop dat jij me hierbij zou willen helpen.
groetjes.

Oke, ik heb het mapje tercent gevonden, maar hier heb ik er 5 van. Welke moet ik hebben? Ik heb geprobeerd ze gewoon naar de prullenbak te verplaatsen maar hiervoor was ik niet 'gemachtigd'.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 757299 op 07-04-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04-2024
jason1voesten schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:52:
ANTWOORD!!!

Beste, mensen

Ik heb deze oplossing gevonden voor het verwijderen van deze virus dit kun je het beste doen :

- Ga naar je Locale schijf.
- Ga naar program files 86x of naar program files.
- Zoek naar het woord : Tencent.
- Ga in het mapje en zoek door dat je unnistal tegen komt.
- Unistall dit 'Hoe?' Accepteer de administrator voorwaarden.
- En druk vervolgens op alle LINKSE knoppen van het unnistall.

Je kunt dit namelijk niet lezen omdat het een andere taal is.
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Mvg, Jason
ga ik vanavond proberen. Heb namelijk hetzelfde probleem op mijn laptop. Thx alvast voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917593

Ik geraak tot stap 2, daarna vind ik tencent niet en geraak daardoor niet verder @jason1voesten
Help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Je kan hier beter een eigen topic voor openen met een wat uitgebreidere omscrhijving.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.