Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
In principe geeft MSI geen garantie, maar is de garantie in Nederland / Europa geregeld door de winkel / webshop waar je de videokaart hebt gekocht.sdk1985 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:57:
Weet iemand vanaf wanneer MSI 3 jaar garantie is gaan geven op videokaarten? O.a. bij Alternate staat tegenwoordig 36 maanden op de website. Kom in V&A regelmatig kaarten tegen waarvan ik zou verwachten dat er nog garantie op zit maar toch bij staat dat dit niet zo is (bijvoorbeeld een GTX 770). Mijn eigen MSI N660Ti PE 2GD5/OC heeft misschien ook nog wel garantie (November 2012)?
Dit geeft de MSI website ook aan:
Hangt er dus helemaal vanaf waar jou kaart is aangeschaft en waar de kaarten die in de V&A voorbij komen zijn gekocht.Graphics Card
Warranty Term Remarks Depending on territory Regional differences may apply. Please enquire with the original shops or our local offices.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 16-07-2015 13:56 ]
Desalniettemin kan een fabrikant van kaarten zelf nog commerciële garantie geven buiten de wettelijke garantie. Je kan als klant zelf kiezen om gebruik te maken van de wettelijke garantie via het aankooppunt of van de eventuele commerciële garantie. Wat niet mag, en wat toch vaak gebeurt, is dat het aankooppunt je direct doorverwijst naar de commerciële garantie van de fabrikant terwijl jij recht hebt op de wettelijke garantie.
Conclusie: indien je wettelijke garantietermijn verstreken is kan je nog altijd proberen of de fabrikant geen langere commerciële garantietermijn aanbiedt en je zo wilt helpen.
Conclusie: indien je wettelijke garantietermijn verstreken is kan je nog altijd proberen of de fabrikant geen langere commerciële garantietermijn aanbiedt en je zo wilt helpen.
"wettelijke garantietermijn" bestaat niet in Nederland. Wel geldt er een non-conformiteitsbeginsel, ik denk dat jij daar op doelt. Dat beginsel kent in principe geen einddatum of looptijd, dus de gegeven garantie kan nooit langer lopen. Maar (fabrieks-)garantie maakt het vaak wel makkelijker om je gelijk te halen in dit soort kwesties omdat je dan geen discussie hoeft uit te vechten, maar in principe heb je gewoon altijd recht op een goed werkend product (voordat iemand met 'economische levensduur' komt aanzetten: ja die speelt een rol maar alleen om te bepalen of je eventueel bij moet betalen bij reparatie). Je moet overigens je claim bij de verkoper neerleggen, niet bij de fabrikant. Doe je dit laatste wel kun je naderhand niet meer bij de verkoper aankloppen.Admiral Freebee schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:10:
Desalniettemin kan een fabrikant van kaarten zelf nog commerciële garantie geven buiten de wettelijke garantie. Je kan als klant zelf kiezen om gebruik te maken van de wettelijke garantie via het aankooppunt of van de eventuele commerciële garantie. Wat niet mag, en wat toch vaak gebeurt, is dat het aankooppunt je direct doorverwijst naar de commerciële garantie van de fabrikant terwijl jij recht hebt op de wettelijke garantie.
Leuk maar je kunt in de praktijk prima zelf contact opnemen met een rma afdeling. Gaat vaak vele malen sneller dan via de winkel. De vraag is nu juist wat die, in dat scenario, accepteren.rens-br schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:06:
[...]
In principe geeft MSI geen garantie, maar is de garantie in Nederland / Europa geregeld door de winkel / webshop waar je de videokaart hebt gekocht.
Dit geeft de MSI website ook aan:
[...]
Hangt er dus helemaal vanaf waar jou kaart is aangeschaft en waar de kaarten die in de V&A voorbij komen zijn gekocht.
Het scenario met de verwachte levensduur en de winkel is voor mij niet zo relevant. Wat ga je doen als de winkel niet mee gaat in de redenering? Een rechtszaak starten voor 200 euro? Een klacht indienen een keurmerk?
Op google kwam ik deze tabel tegen:

Misschien moet ik maar even een mailtje naar MSI sturen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat dat gaat weet ik ook wel. Heb bij zowel Acer als Samsung het gewoon via de fabrikant laten lopen.sdk1985 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:10:
[...]
Leuk maar je kunt in de praktijk prima zelf contact opnemen met een rma afdeling. Gaat vaak vele malen sneller dan via de winkel. De vraag is nu juist wat die, in dat scenario, accepteren.
Het scenario met de verwachte levensduur en de winkel is voor mij niet zo relevant. Wat ga je doen als de winkel niet mee gaat in de redenering? Een rechtszaak starten voor 200 euro? Een klacht indienen een keurmerk?
Op google kwam ik deze tabel tegen:
[afbeelding]
Misschien moet ik maar even een mailtje naar MSI sturen.
Maar dan staat er vaak specifiek op de website van de fabrikant een kopje RMA aanvraag (bijv. bij Acer), met een pagina waarop staat hoeveel garantie ze leveren( Wederom voorbeeld van Acer)
Dit kon ik helaas niet vinden op de website van MSI, dus had ik de conclusie getrokken dat ze zelf geen garantie leveren.
Zou in ieder geval gewoon MSI mailen, die weten er wel antwoord op.En de winkel kun je ook nog altijd een mailtje sturen. Waar heb je je product gekocht?
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 17-07-2015 09:00 ]
Pagina: 1