Toon posts:

Nieuwe Desktop samenstellen (Budget 1.000/1.250)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Allereerst bedankt voor het kijken van dit bericht en hopelijk kun je mij hierbij helpen.
Ik wil voor het eerst mijn eigen pc gaan bouwen en aanpassen naar mijn eisen,
helaas ben ik alleen niet z'n expert op het gebied van wat het beste bij mij past!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe wil ik het nieuwe systeem gaan gebruiken voor de dagelijkse mail/internet werkzaamheden en wil ik ermee gaan gamen (mid-end).
(Ik geef meer om een systeem dat vloeiend loopt dan hoge graphics)

Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe ben ik best bereid om te gaan tot €1.000, Maar ga er niet van uit dat dit nodig zal zijn omdat ik al diverse onderdelen heb

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€1.250 (Ga wel zelf assembleren)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CM Storm Trooper
Samsung 840 Pro SSD 256GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik alle missende onderdelen veder nog nodig,
Moederbord
Processor
Geheugen
Videokaart
Voeding
Extra 1TB Opslagruimte voor backups

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Processor

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik sta open voor alle suggesties!

Ga je overklokken?
Nee, dit ben ik niet van plan.

Ik weet helaas niet goed ik de producten kan toevoegen aan deze topic dus ik zal mijn "lijstje" even met de hand typen!
Dit had ik in mijn gedachten.

CM Storm Trooper
Samsung 840 Pro 256g SSD
Intel I5 4460
MSI Z97 Gaming 5
MSI GTX 960 GAMING 2G

Voor de geheugen en voeding heb ik nog geen specifiek producten voor ogen,
Ik ga er vanuit dat 8gb voldoet of kan ik voor de zekerheid 16gb kan nemen? En ik zie veel dat velen voor Kingston kiezen voor betrouwbaarheid?

Ik sta open voor alle verbeteringen en suggesties als jullie advies voor me hebben bedankt! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Andy

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:09
Beste Andy,

Prima openingspost, wat echter nog een beetje onduidelijk is of dat je het budget volledig uit wilt geven of dat je gewoon een degelijk systeem neer wilt zetten voor zo min mogelijk. Daarnaast kun je heel eenvoudig een lijstje maken door artikelen toe te voegen aan een wenslijstje en vervolgens kiest voor 'Genereer RML' krijg je een code die je vervolgens hier in kunt plakken.

Als voorbeeld heb ik alvast een systeem weer gegeven op basis van jouw eisen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,30€ 182,30
1MSI B85M-G43€ 69,18€ 69,18
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 237,95€ 237,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,33

- Processor, had je zelf ook al gekozen, prima voor gaming
- Moederbord, vooral goedkoper wat je zelf had gekozen, de Z97 chipset is namelijk vooral bedoeld voor overklokken, wat niet mogelijk is met de door jou gekozen processor.
- Videokaart, ongeveer even duur als de GTX 960 alleen een stuk sneller (wel wat ouder).
- Processor koeler toegevoegd i.v.m. geluidsproductie
- Geheugen, gewoon een goedkoop setje van 8GB is prima, voor zo ver ik weet zijn er niet echt hele 'slechte' geheugenbankjes in omloop.
- Voeding, deze voeding wordt vooral op het forum ook aangeraden als stabiele, goede voeding.

Zoals je ziet zitten we nog lang niet aan het door jou gestelde budget en zou je kunnen kiezen voor duurdere componenten. Met name de videokaart kan een stuk sneller met wat extra geld.

Verwijderd

Topicstarter
Maus,

Bedankt voor je snelle reactie, Mijn intentie is uiteraard niet meer uitgeven dan nodig dus het volledige budget hoeft niet gebruikt te worden!
De processor koeling tip is zeer welkom, ik had wel gelezen dat de koeling die meegeleverd wordt veel geluid leverde.
Ik wist ook niet welke voeding ik moest nemen in verband met hoeveel watt ik nodig zou hebben, maar ik kan er van uit gaan dat 450 Watt voldoende is?

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
Als je van plan bent om alles op high/ultra te gaan spelen. Neem dan is een kijkje voor de r9 390 van msi. Die laat een 280x alle hoeken van je kamer zien.😁 kost ook wel weer 360 euro maar dan kun je eigenlijk spreken van een high end game systeem. En ben je uiteraard meer future proof !

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
Correctie, zie dat je mid end wilt gaan gamen. Dan is de 280x ook een erg mooie gpu !

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:08:
Maus,

Bedankt voor je snelle reactie, Mijn intentie is uiteraard niet meer uitgeven dan nodig dus het volledige budget hoeft niet gebruikt te worden!
De processor koeling tip is zeer welkom, ik had wel gelezen dat de koeling die meegeleverd wordt veel geluid leverde.
Ik wist ook niet welke voeding ik moest nemen in verband met hoeveel watt ik nodig zou hebben, maar ik kan er van uit gaan dat 450 Watt voldoende is?
450 watt is zeker voldoende zo lang je maar kiest voor een degelijk model die de 450w echt kan leveren. De cooler master is hier een prima voorbeeld van. Een goedkopere optie is de antec vpf450, kwalitatief erg goed, deze heeft alleen geen gesleevede kabels en is helemaal niet modulair.
Pagina: 1