Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• thijscream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 15:49
Hallo,
Ik zit eraan te denken om een tablet aan te schaffen, ik heb hier echter geen verstand van, heb ook geen smartphone of iets dergelijks, lang geleden wel een gehad maar de accu duur was te kort voor een telefoon vandaar een ouderwetse degelijke nokia waar je mee kan gooien. Nu wil ik graag een tablet aanschaffen voor de volgende dingen: whatsapp, films/series kijken vanaf mijn nas in bed, internetten en netflix kunnen kijken.

Ik zoek een?
Een android apparaat wat bovengenoemde dingen kan.

Wat is je budget?
Het liefts onder de 400 euro, maar moet het er een klein beetje overheen om een veel betere tablet te kunnen kopen kan dat.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf in de pricewatch gekeken en daar zag ik de volgende tablets staan.
Asus Transformer Pad TF303CL Wifi + 4G 16GB Blauw
Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" 4G 16GB, Android 4.4 Aluminium

is er iemand die mij hierin kan adviseren?

Verwijderd

Ik zou niet gaan voor een tablet met nog Android 4.4,
Android is al een tijdje ook al twee versies verder.
Een tablet die nu nog Android 4.4 draait heeft weinig update perspectief.

• thijscream
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:09:
Ik zou niet gaan voor een tablet met nog Android 4.4,
Android is al een tijdje ook al twee versies verder.
Een tablet die nu nog Android 4.4 draait heeft weinig update perspectief.
heb je toevallig ook een alternatief wat bij mijn wensen aansluit?

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:03
Samsung Galaxy Tab S (8.4" - 10.1") al bekeken?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Drwho1 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:43:
Samsung Galaxy Tab S (8.4" - 10.1") al bekeken?
Zou ik zeker aanraden, 2 sterke + punten die ook aansluiten bij:
...films/series kijken vanaf mijn nas in bed...
(gebruik hem zelf daar ook voor)
Amoled, hoog (lees oneindig) contrast ook op de laagste helderheid.
Multi view.. dus naast je film/serie ook ff browsen of mail checken enz..
Niet zwaar, wordt ook niet warm en zeer lange accu duur.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Whatsapp op een tablet kan niet zomaar (tenzij vage hacks), tenzij de tablet beschikt over mobiel internet (volgens mij).
Telegram kan dan weer wel op elk apparaat dat je wil geïnstalleerd worden.

Wil je voornamelijk films en series kijken met de tabelt, dan kan je het beste kijken naar een tablet met super amoled scherm. Die hebben namelijk het mooiste beeld. Vooral de Samsung blinkt hier in uit, met hun Samsung Galaxy Tab S (8.4") heeft een vriendin van mij goede ervaringen. Destijds heb ik die tablet aangeraden aan haar en ook in dit topic is dat eigenlijk mijn advies.

Dat is deze dus: http://tweakers.net/produ...ung-galaxy-tab-s-84-inch/ en eventueel groter, dan kom je op 10.5" uit: http://tweakers.net/produ...ng-galaxy-tab-s-105-inch/

Laat je bij deze tablet overigens niet afschrikken door de Android versie. De oorspronkelijke versie kwam uit op Android 4.4 (en dus staat dat vermeld in de pricewatch), maar inmiddels is ook Android 5.x uit voor deze tablets en is upgraden zo gedaan.

EDIT:
@Hieronder: Dank voor het scherp zijn! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2015 11:02 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CptChaos bedoeld dus Galaxy Tab S ipv 2. Heb zakelijk een aantal van deze tablets in omloop en moet zeggen echt een heel mooi scherm. Verschil tussen een Tab 4 (IPS scherm) en een Tab S (Amoled) is op dat gebied echt heel groot. De 10.5 inch zal net in je budget vallen, wil je een kleiner tablet dat is de Asus ME572C ook een goede keuze en met 200 euro een stuk goedkoper.

(ninja edit van CptChaos maar laat nog steeds de 2 staan :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Quantor op 16-07-2015 11:01 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
CptChaos schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:55:
Whatsapp op een tablet kan niet zomaar (tenzij vage hacks), tenzij de tablet beschikt over mobiel internet (volgens mij).
Whatsapp kan prima werken op een tablet, het enige wat je daarvoor nodig hebt is het APK bestand van Whatsapp, een mobiel telefoonnummer en een werkende telefoon.

Vervolgens zijn de stappen:
- Whatsapp installeren
- Whatsapp proberen te activeren met je telefoonnummer, dit gaat niet lukken omdat er geen simkaart in zit
- Vervolgens kun je Whatsapp jou laten bellen en krijg je een activatiecode door. Als je deze code invoert op je tablet. Kun je vervolgens Whatsappen.

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Whatsapp kan prima werken op een tablet, het enige wat je daarvoor nodig hebt is het APK bestand van Whatsapp, een mobiel telefoonnummer en een werkende telefoon.

Vervolgens zijn de stappen:
- Whatsapp installeren
- Whatsapp proberen te activeren met je telefoonnummer, dit gaat niet lukken omdat er geen simkaart in zit
- Vervolgens kun je Whatsapp jou laten bellen en krijg je een activatiecode door. Als je deze code invoert op je tablet. Kun je vervolgens Whatsappen.
Volgens mij gaat Whatsapp daarna moeilijk doen als het je SIM-kaart niet kan detecteren.

Voor 400 euro, is dit niks? pricewatch: Apple iPad Air WiFi 32GB Grijs
Ik vind Android op tablets namelijk nog altijd achterlopen op iOS op tablets.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 11:15 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:13:
[...]
Volgens mij gaat Whatsapp daarna moeilijk doen als het je SIM-kaart niet kan detecteren.
Dan zou dit aangepast moeten zijn, heb half jaar geleden Whatsapp nog geactiveerd op een Asus tablet en een keer in Bluestacks.

• thijscream
bedankt voor de reacties, net ook nog een collega om advies gevraagd, kwamen we ook al tot de conclusie dat een samsung galaxy tab s misschien wel het meest geschikte is vanwege de hoge resulutie, mogelijkheid tot data sim erin, 10 inch. (was misschien niet helemaal duidelijk over optie van data sim, heb ik een liggen van xs4all.)

ik slaap er nog een nachtje over maar ik denk dat dit hem gaat worden.
Pagina: 1