• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zoek een?
Een reistas/cameratas. Ik wist niet precies waar ik mijn vraag kwijt kon maar gezien de spullen die erin gaan heb ik hem toch maar hier gezet.

Wat is je budget?
Ik weet dat tassen duur zijn maar meer dan 150 wil ik er liever niet aan uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te reizen en gear mee te nemen. Er moet in kunnen: Compactcamera(eventueel later nog een dslr maar is geen must)+accessoires(batterijen, sd-kaarten, opladers, etc.), laptop(13"), een New 3DS+oplader, een PS Vita+oplader, kleding voor ongeveer een week. Het liefst zoveel mogelijk in verschillende vakjes. VAKJES _/-\o_ . En ohja, het oog wil ook wat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al een aantal tassen gevonden maar weet niet zeker of deze aan mijn eisen voldoen. Om eerlijk te zijn zie ik door de bomen niet helemaal het bos meer.

http://topodesigns.com/collections/bags/products/klettersack

http://www.amazon.com/gp/...d=FN6MAIBBNVMYFFDW(Buiten budget)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:49

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31
Ze hebben nu bij Kamera express een tassen actie. Sla je slag zou ik zeggen ;)

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
is het niet handiger om deze vraagin het centrale fototas topic te stellen.

Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 16:23
SuperKneus schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:18:
is het niet handiger om deze vraagin het centrale fototas topic te stellen.

Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Aangezien de TS niet wist van dit forum (gezien de oorspronkelijke plek van dit topic), heeft ie ook niet dat topic gevonden. Dit topic mag gewoon open blijven en het is prima als de TS het fototas topic gebruikt voor informatie, maar daar de vraag opnieuw stellen, is niet de bedoeling.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• gazhims3lv
PdeBie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:21:
Ze hebben nu bij Kamera express een tassen actie. Sla je slag zou ik zeggen ;)
Jammer dat het tussen de tassen een totaal doolhof is :'(

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31
Ik ben persoonlijk heel erg te spreken over Lowepro en Think Tank tassen. Gezien je budget zou ik Lowepro ook zeker even in overweging nemen.
Enige nadeel: ze zien er ook echt uit als camera tassen. Dus als je wilt dat je wat minder opvallend rondloopt, is dat niet echt een optie. Maar aan de andere kant. De echte dieven weten echt wel welke tassen ze op moeten letten.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat voor tas je zoekt hangt denk ik grotendeels ook af van hoeveel kleren je voor een week nodig hebt.
En wil je vakjes aan de buitenkant of aan de binnenkant? Daarnaast zou ik zelf niet gaan kijken voor een cameratas als je alleen maar een compact mee wilt nemen. Dan kun je net zo goed een gewone rugzak meenemen en een hoesje met wat padding voor je compact.

• gazhims3lv
henkie196 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:51:
Wat voor tas je zoekt hangt denk ik grotendeels ook af van hoeveel kleren je voor een week nodig hebt.
En wil je vakjes aan de buitenkant of aan de binnenkant? Daarnaast zou ik zelf niet gaan kijken voor een cameratas als je alleen maar een compact mee wilt nemen. Dan kun je net zo goed een gewone rugzak meenemen en een hoesje met wat padding voor je compact.
Het liefst voornamelijk vakjes aan de binnenkant maar ook een aantal aan de buitenkant voor spullen waar ik makkelijk bij moet kunnen. Opzich hoeft het inderdaad niet specifiek een cameratas te zijn maar een apart compartiment waar ik cameraspullen op één plek kan houden is wel fijn. Komt eventueel nog een dslr bij volgend jaar en het is wel fijn als ik dan niet direct een nieuwe tas hoef te kopen.

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 09:47
Crumpler?

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon een goede rugzak, ga eens bij de zwerfkei in Woerden langs die hebben echt een grote keuze en hebben ook allerlei foto tasjes etc. Maar volgens mij wil je een combi die je eigenlijk in de praktijk niet wil dragen. Zou zelf voor een dagrugzakje gaan en iets anders voor je kleding.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou niet voor een compactcamera (of een beginner-dlsr-kit) een cameratas kopen. Kijk eerder eens naar outdoortassen; dagrugzakken, trekkingtassen, weekendtassen, etc.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• gazhims3lv
Had er helemaal niet over nagedacht maar het is inderdaad een stuk handiger om twee tassen aan te schaffen. Wordt dus een dagrugzak en een backpack. Iemand tips voor beide?

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Ik kan je een tas aanraden die ik zelf heb, maar dat is toch echt sterk afhankelijk van je eigen voorkeur, budget, lichaam (een backpack moet goed 'passen') etcetera. Ik zou gewoon eens langsgaan bij de Bever/Perry/Zwerfkei/etc om je eens rustig te orienteren. Had je dat al gedaan?

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
voor €150 ga je niet twee goede tassen nieuw krijgen. Misschien dat je een van de twee (of allebei?) tweedehands kan kopen? Marktplaats heeft een groot aanbod aan backpacks, vanwege mensen die één keer een backpack kopen voor een wereldreis oid.

Mijn advies: beknibbel niet op backpacks. Een goede backpack gaat je leven lang mee, en past als gegoten op je rug. De prijsverschillen zijn haast verwaarloosbaar: €80 voor een cheapo backpack die met wat geluk 3 jaar meegaat voordat 'ie midden in een reis uit elkaar scheurt, €150 voor een degelijke backpack die moeiteloos 15 jaar aan misbruik kan weerstaan.

Dagrugzakken zijn wat minder kritisch (genoeg mensen lopen met een €10 eastpak-replica) en daar kan best wat op bespaard worden.

Heb je niet toevallig nog een eastpak of andere simpele dagrugzak liggen? Dan heb je een prima budget over om een backpack te kopen.

Wat betreft merken: Lowe Alpine is volgens mij het meest bekende merk, met zeer degelijke tassen voor een prima prijs. Osprey zie je ook heel veel, en is minstens even goed als Lowe Alpine. Deuter is vaak wat goedkoper, en dat merk je wel terug in de bouwkwaliteit, maar het zijn alsnog tassen waar je op kan vertrouwen.
Deze merken moet je dus naar kijken, zowel voor dagrugzakken als backpacks.

Voor backpacks kijk je dan naar deze tassen: backpacks bij Bever

Voor dagrugzakken is dit lijstje wellicht een goed begin: dagrugzakken bij Bever

Ik heb vooral bij de dagrugzakken al flink gefilterd, namelijk alleen tassen voor mannen, met een inhoud van 20-30 liter (meest gebruikelijke formaat) en met een heupband.

Als laatste wil ik even benadrukken wat werkenslaap ook zegt: het is zinloos voor ons om een specifieke tas aan te raden. We kunnen enkel wat zeggen over waar je op moet letten, maar uiteindelijk is een tas een heel persoonlijke keus. Iedere rug is anders. Genoeg mensen vinden mijn tassen verschrikkelijk zitten, en ik kan andermans tassen ook niet altijd waarderen qua pasvorm. Je zal dus echt een dagje naar een grote outdoorzaak moeten gaan om uitgebreid tassen te testen. Vergeet dan vooral niet om zelf wat spullen mee te nemen waarmee je de tassen kan vullen, zodat je ze realistisch (met vol gewicht) kan testen. Vaak zit er in de winkel alleen wat plastic/schuim in als opvulling, maar met zo'n laag gewicht voelt iedere tas wel prettig.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• gazhims3lv
link0007 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:20:
voor €150 ga je niet twee goede tassen nieuw krijgen. Misschien dat je een van de twee (of allebei?) tweedehands kan kopen? Marktplaats heeft een groot aanbod aan backpacks, vanwege mensen die één keer een backpack kopen voor een wereldreis oid.

Mijn advies: beknibbel niet op backpacks. Een goede backpack gaat je leven lang mee, en past als gegoten op je rug. De prijsverschillen zijn haast verwaarloosbaar: €80 voor een cheapo backpack die met wat geluk 3 jaar meegaat voordat 'ie midden in een reis uit elkaar scheurt, €150 voor een degelijke backpack die moeiteloos 15 jaar aan misbruik kan weerstaan.

Dagrugzakken zijn wat minder kritisch (genoeg mensen lopen met een €10 eastpak-replica) en daar kan best wat op bespaard worden.

Heb je niet toevallig nog een eastpak of andere simpele dagrugzak liggen? Dan heb je een prima budget over om een backpack te kopen.

Wat betreft merken: Lowe Alpine is volgens mij het meest bekende merk, met zeer degelijke tassen voor een prima prijs. Osprey zie je ook heel veel, en is minstens even goed als Lowe Alpine. Deuter is vaak wat goedkoper, en dat merk je wel terug in de bouwkwaliteit, maar het zijn alsnog tassen waar je op kan vertrouwen.
Deze merken moet je dus naar kijken, zowel voor dagrugzakken als backpacks.

Voor backpacks kijk je dan naar deze tassen: backpacks bij Bever

Voor dagrugzakken is dit lijstje wellicht een goed begin: dagrugzakken bij Bever

Ik heb vooral bij de dagrugzakken al flink gefilterd, namelijk alleen tassen voor mannen, met een inhoud van 20-30 liter (meest gebruikelijke formaat) en met een heupband.

Als laatste wil ik even benadrukken wat werkenslaap ook zegt: het is zinloos voor ons om een specifieke tas aan te raden. We kunnen enkel wat zeggen over waar je op moet letten, maar uiteindelijk is een tas een heel persoonlijke keus. Iedere rug is anders. Genoeg mensen vinden mijn tassen verschrikkelijk zitten, en ik kan andermans tassen ook niet altijd waarderen qua pasvorm. Je zal dus echt een dagje naar een grote outdoorzaak moeten gaan om uitgebreid tassen te testen. Vergeet dan vooral niet om zelf wat spullen mee te nemen waarmee je de tassen kan vullen, zodat je ze realistisch (met vol gewicht) kan testen. Vaak zit er in de winkel alleen wat plastic/schuim in als opvulling, maar met zo'n laag gewicht voelt iedere tas wel prettig.
Thanks voor het advies. Heb inderdaad al twee dagrugzakken liggen(Herschel en Eastpak) Nood is daarin dus niet heel hoog.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gazhims3lv schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:57:
Het liefst voornamelijk vakjes aan de binnenkant maar ook een aantal aan de buitenkant voor spullen waar ik makkelijk bij moet kunnen. Opzich hoeft het inderdaad niet specifiek een cameratas te zijn maar een apart compartiment waar ik cameraspullen op één plek kan houden is wel fijn. Komt eventueel nog een dslr bij volgend jaar en het is wel fijn als ik dan niet direct een nieuwe tas hoef te kopen.
Het probleem met cameratassen is vooral dat er over het algemeen behoorlijk wat ruimte gereserveerd wordt voor het camera gedeelte en vrij weinig voor de rest. Daardoor zou je al snel aan een behoorlijk grotere tas zitten dan je voor een gewone rugzak met een aantal vakjes voor wat kleiner spul nodig zou hebben.

Het advies om twee losse rugzakken mee te nemen, is ook een goede optie, tenzij je natuurlijk meerdaagse wandeltochten wilt gaan doen, want dan is het geen doen om met meerdere rugzakken rond te trekken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31
En camera inlays voor een gewone tas?
Pagina: 1