mail auto doorst & originele afzender/ontvanger verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482867

Topicstarter
Beste heren/dames

Het is mijn bedoeling vanaf een mail adres automatisch mails door te sturen naar andere mensen. Dit is opzich niet zo ingewikkeld en lukt me met gmail (via filters automatisch doorsturen) Probleem is echter dat de mensen die deze mail krijgen niet mogen zien wie de originele zender/ontvanger is.

Hier begint het probleem voor mij, heb al enorm veel gezocht op internet en zitten kloten maar ik kom er maar niet uit. Schijnt te kunnen met microsoft exchange server (2003,2007,2010) maar krijg dat programma met geen mogelijkheid geïnstalleerd.

Ik weet dat het kan met een cronjob die met imap mn email checkt, vervolgens de content uit die mail haalt en deze doorstuurt maar dan moet je kunnen programmeren met een PHP functie. Ik ben een totale leek op dit gebied en kan NIET programmeren.

Ik hoop dat jullie weten of er andere opties zijn, als er iemand is die hiermee bekend is en kan programmeren dan schijnt het maar 10-30 minuten werk te zijn. als iemand dit voor mij zou kunnen programmeren ben ik bereid €20 te betalen voor zijn/haar dienst, is toch snel verdiend in een half uurtje. (weet niet of een beloning aanbieden tegen de fora regels is)

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Scriptrequests zijn - hoe goed bedoeld ook - helaas niet wenselijk in Programming. Ik begrijp je vraag en wil je best helpen, maar er is - zover ik weet - niet echt een standaard iets hiervoor. Exchange (een mailserver) optuigen hiervoor (wat in feite betekend dat je een Active Directory domein moet optuigen + een aparte mailserver) is wellicht ook wat overdreven.

Wat je kan doen, is een (PHP) script maken, wat het bericht ophaalt (waar dan ook vandaan) en middels een class als PHPMailer een nieuwe mail opmaakt. Dan kun je de originele afzender namelijk verwijderen.
Wel vreemd naar mijn idee, dat je zoiets zou willen.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allereerst mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van dit topic. Als ik je goed begrijp is wat ik zoek is een PHP script. Nou zou ik zelf niet weten hoe ik dit moet maken en waar ik het in zou moeten voeren. Als ik iemand die deskundig op dit gebied is alle informatie geef, dus het e-mail adres wat ik gebruik en het adres van de originele afzender is het dan voor iemand die hier deskundig in is mogelijk om dit redelijk snel in elkaar te zetten? Uiteraard tegen de hierboven genoemde beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een php script is een van de mogelijkheden, er zijn meer talen waarmee dat kan wat jij wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oftewel, je zoekt gewoon iemand die dat voor je fixt en kunt / wilt het niet zelf.
Dan ben je op het forum op het verkeerde adres en moet je in http://tweakers.net/aanbod/ een oproepje plaatsen.
Wens je veel succes btw, want hier op GoT is het devies eerst zelf proberen en dan om hulp vragen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:38

Kettrick

Rantmeister!

Misschien kan je gebruik maken van https://ifttt.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:59:
Een php script is een van de mogelijkheden, er zijn meer talen waarmee dat kan wat jij wilt.
Ik weet niet wat t meest praktische is. Zolang het werkt vind ik alles prima, maar ik zou zelf niet weten waar ik moet beginnen en waar ik het moet plaatsen. Heb wel alle info die je waarschijnlijk nodig hebt om zoiets op te zetten.
The Eagle schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:59:
Oftewel, je zoekt gewoon iemand die dat voor je fixt en kunt / wilt het niet zelf.
Dan ben je op het forum op het verkeerde adres en moet je in http://tweakers.net/aanbod/ een oproepje plaatsen.
Wens je veel succes btw, want hier op GoT is het devies eerst zelf proberen en dan om hulp vragen ;)
Ik heb al aangegeven dat ik zelf een totale leek ben op het gebied van programmeren en het niet kan. Lastig om te beginnen als je niet eens weet hoe. Bedankt voor het linkje van aanbod, ga m'n aanbod daar direct plaatsen.
Bedankt voor de link, heb even doorgelezen wat het precies inhoudt en ga het morgen eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar zou dit onder vallen bij aanbod en gevraagd? Heb de volgende opties

Computerhulp

Elektronica & tweaking

Fotografie en video

Grafisch ontwerp en 3d visualisatie

Netwerk en systeembeheer

Software development

Webdevelopment

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 482867 op 16-07-2015 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"Fotografie en video" natuurlijk

of mischien toch meer beheer

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fish schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 01:35:
"Fotografie en video" natuurlijk

of mischien toch meer beheer
Haha goede grap!
Zat te twijfelen tussen computerhulp, beheer en webdevelopment.

Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 482867 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 01:17:
[...]
Ik heb al aangegeven dat ik zelf een totale leek ben op het gebied van programmeren en het niet kan. Lastig om te beginnen als je niet eens weet hoe. Bedankt voor het linkje van aanbod, ga m'n aanbod daar direct plaatsen.
PRG is inderdaad niet de plek voor ScriptRequest en/of werving. Daarvoor kun je inderdaad wel V&A gebruiken. Daarom gaat dit topic ook op slot.
Anoniem: 482867 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 02:13:
[...]

Haha goede grap!
Zat te twijfelen tussen computerhulp, beheer en webdevelopment.

Bedankt voor het antwoord!
Het is een beetje afhankelijk van hoe je het nu wil doen, als je het via een exchange/mail server regelt kun je het best bij Beheer zijn. Als je er software voor wil laten ontwikkelen kun je het best in Software Development zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Woy op 16-07-2015 09:50 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.