Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bepaalde website wil niet laden ná adware infectie

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Ten eerste sorry als ik in het verkeerde topic zit. Maar ik had echt geen flauw idee waar ik moest zijn.

Maar goed ter zaken. Een paar dagen geleden heb ik een op mijn computer een adware infectie gehad. Deze is na wat moeite verwijderd maar ik blijf nog steeds op een raar probleem zitten.

Een site waar ik al mijn bookmarken op bewaar (
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
duurt erg lang om te laden op Firefox (windows 10) en als hij geladen is laat hij bepaalde elementen niet goed zien. De ''blokken'' zijn zeg maar geen blokken meer.

Dit probleem is echter alleen op mijn eigen computer aanwezig. Op andere computers hier in huis laat hij wel alles goed zien. Ook in Microsoft Edge geeft hij de site keurig aan. Omdat hij in edge wel alles goed laat zien vermoed ik dat het nog een nasleep is van de adware. In zowel Firefox als in Opera laat hij de site niet goed zien. IE heb ik nog niet geprobeerd.

dit heb ik zelf al geprobeerd:

- Cookies gereset
- uitgebreid toestemming gegeven
- Systeemherstel van Windows (om van de adware af te komen)
- ge-white list op Ghostery
- Alle plug-ins in Firefox verwijderd die ik niet (meer) gebruik/overbodig zijn
- Firefox gereset (''gecleant)

En na veel gegoogle kom ik er gewoon echt niet uit. Het lijkt wel of het ergens in het MS register ligt ofzo. Ik kan ook niet ''zomaar'' even een andere bookmark pagina gebruiken aangezien ik duizenden bookmarks heeft (bovendien werkt te site gewoon fijn)

Verder heb ik op andere sites geen problemen gezien.

TIME TO UPGRADE !!!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je al eens geprobeerd Firefox opnieuw te installeren?

Verder als je met systeemherstel de adware hebt verwijderd door terug te keren naar een herstelpunt waarbij de PC nog niet was geïnfecteerd, is als het goed is ook het register terug gezet zoals deze was toen het herstelpunt is gemaakt, en zou dat dus niet het probleem moeten zijn.

Heb je de PC verder al eens gescand met een antimalware programma?

200 fish found!

• rickboy333
Ja na de systeemherstel heb ik zowel gescant met Mbam (pro) en met nog een adware removal tool omdat er nog heel wat sporen van de adware achterbleven. Eigenlijk had de Systeem herstel niet zo veel nut en heb ik bijna alles met Mbam moeten wegscannen.

Firefox opnieuew instaleren hielp ook niet, Maar dat heeft sowiezo geen zin aangezien in Opera (na het vewijderen van de adware) hetzelfde doet en in IE doet hij dat ook. Eigenlijk doet hij het alleen in microsoft edge gewoon goed.

Hier is zoals het bij Opera, Firefox en Internet Explorer er nu uitziet op mijn PC

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/295z5zc.png

Zo ziet diezelfde pagina er uit op Microsoft Edge (zoals hij moet zijn):

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/qx0xgh.png

En nogmaals op Firefox, Explorer en Opera is de site erg traag.

[ Voor 25% gewijzigd door rickboy333 op 16-07-2015 01:36 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bij mij ziet de website er inopera uit zoals de onderste afbeelding, dus correct. Kan een eventuele adblocker ook niet het probleem zijn? Aangezien de achtergrond soms een copleete advertentie is. Ik lees dat je alleen gewhitelist hebt in Ghostery.

Persoonlijk heeft mijn voorkeur altijd een schone installlatie na een infectie, echter is dan wel zaak dan je een goede backup van de bestanden en handig, een systeemkopie hebt liggen.

200 fish found!

• rickboy333
Zeehond schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:43:
Bij mij ziet de website er inopera uit zoals de onderste afbeelding, dus correct. Kan een eventuele adblocker ook niet het probleem zijn? Aangezien de achtergrond soms een copleete advertentie is. Ik lees dat je alleen gewhitelist hebt in Ghostery.

Persoonlijk heeft mijn voorkeur altijd een schone installlatie na een infectie, echter is dan wel zaak dan je een goede backup van de bestanden en handig, een systeemkopie hebt liggen.
Ook niet want op IE heb ik geen Ghostery geinstaleerd en daar is hetzelfde aan de hand.

Persoonlijk denk ik dat na die adware infectie er iets in het register is veranderd waardoor de site corrupt werkt. In Edge had ik geen last van de infectie aangezien de adware nog niet ontwikkeld was voor edge. Maar in alle andere brosers wel.

Back-up heb ik helaas nog niet gemaakt maar als ik die nu een maak en ik voer een schone installatie uit blijven mijn bestanden dan nog behouden ?

TIME TO UPGRADE !!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

lier

MikroTik nerd

Misschien nog een idee om je hosts file hier te posten? Wellicht staat daar iets vreemds in...

(C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Misschien helpt een reset van je Firefox instellingen? Ik dacht dat je Firefox profiel bewaard kan blijven na een herinstallatie van de browser.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Controleer je proxy settings. Malware durft al eens al je verkeer via een proxy te sturen om er zo vervelende dingen mee te doen, zoals reclame toevoegen.

• rickboy333
den 150 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:43:
Controleer je proxy settings. Malware durft al eens al je verkeer via een proxy te sturen om er zo vervelende dingen mee te doen, zoals reclame toevoegen.
Die kant zat ik ook al te denken. Alleen staan de proxy settings van Edge en Firefox echt uit. Persoonlijk lijkt het alsof de proces om advertenties neer te zetten nog wel bestaat voor die specifieke website maar omdat de bestanden verwijderd zijn het niet meer gaat. Dan is het wel vreemd dat ik het echt op die specifieke website krijg.
lier schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:20:
Misschien nog een idee om je hosts file hier te posten? Wellicht staat daar iets vreemds in...

(C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts)
Ik heb je een DM gestuurd.
Ximon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:22:
Misschien helpt een reset van je Firefox instellingen? Ik dacht dat je Firefox profiel bewaard kan blijven na een herinstallatie van de browser.
Heeft geen zin, ten eerste heb ik dat al gedaan en ten 2e waarom zou het dan in Opera en IE hetzelfde probleem voorkomen :)

TIME TO UPGRADE !!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

lier

MikroTik nerd

Hosts file is in ieder geval goed...

Komt de site ergens voor in de registry?
Welke adware tooling heb je gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

rickboy333 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:59:
[...]

Back-up heb ik helaas nog niet gemaakt maar als ik die nu een maak en ik voer een schone installatie uit blijven mijn bestanden dan nog behouden ?
Eigenlijk is het handig als een back-up gemaakt is voordat er een infectie plaats vind. Ik weet niet als je nu een back maakt je mischien je schone installatie meteen weer infecteerd bij het terugzetten van de bestanden, want dat is dan natuurlijk dweilen met de kraan open. Mischien haalt het opruimen van de t nog wat uit via Firefox, en via schijfopruiming, ( bij schijfopruiming wel even goed controlleren wat er allemaal verwijderd word).

Eventueel kun je de PC ook nog eens scannen via een opstartbare USB stick met daarop een antimalware programma. Eventueel wordt hiermee verkopen dat adware die is achtergebleven Opstart met Windows.

Moch het register corrupt zijn lijkt mij het handigste om een schone installatie uit te voeren, maar dan zul je wel even moeten kijken naar een back-up, en hopen dat je de infectie niet meeneemt naar je schone installatie. ( zou wel voor de zekerheid twee backups kunnen maken, je zult maar net meemaken dat je USB-stick het begeeft bij het herstellen van jouw gegevens).

[ Voor 24% gewijzigd door Zeehond op 16-07-2015 20:58 ]

200 fish found!

• rickboy333
Uh dit is vreemd. Na het vervangen van mijn rams (ik had 2 bankjes gekregen om te testen maar toen kreeg ik die malware infectie en heb eigenlijk geen tijd gehad om ze vervangen) doet de site het in een keer weer gewoon zonder problemen. Met mijn originele ram die niet de malware infectie heeft meegemaakt lijkt de site weer gewoon te werken.

Toch zal ik de PC nog een keer doorscannen met een USB stick.

Mijn anti adware tool die ik als 2e heb gebruikt is de adware removal tool van Bitdefender. Mijn eerste was Mbam pro.

Back-up wordt in elk geval nu gemaakt. De rede dat ik nog geen backup had was omdat ik in een windows 10 prieview versie zit en dit wel eens problemen geeft op verschillende versies (heb ik in de win 8 preview meegemaakt)

In elk geval bedankt voor het meewerken :)

Mvg,

Rick van Santvoort

TIME TO UPGRADE !!!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt voor de melding dat het probleem is opelost. Hoe het kan dat na het vervangen van de rams de site weer goed fuctioneerd is mij een raadsel.

De pc nog eens met een usb scannen zou ii inderdaad nog even doen ja.

Verder nog susces met de back-up maken d:)b

200 fish found!

Pagina: 1