Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Hallo,

Ik weet niet zeker waar deze topic hoort! Als die in een ander hoort kunt u mij corrigeren?
Ik heb net een nieuwe pc met goede specs zoals gtx 660 I5 processor enz. Mijn internet is ook vrij goed omdat ik in CS:GO meestal een ping van 5-10 had wat gemiddeld het hoogste in een potje was!!
Nu met mijn game pc wil ik natuurlijk leuke spellen dus ik download nu Battlefield 4 op het programma Origin.
Het punt is dat het 5,5 uur duurt om het te downloaden! Ik heb een snelheid van 1,20MB/SEC. Ik weet niet of dit normaal is of is er wat mis met mijn internet of computer? Kan iemand mij tips geven of heeft iedereen dit?
HEEL erg bedankt! :)

Groetjes Wouter Metselaar

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
a. Welk abbonement heb je afgesloten bij je provider
b. Wat zegt je provider hierover, welke snelheid haal je dus daadwerkelijk.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Nieuwe pc met GTX 660? Dat zal dan wel een '2e handsje' zijn, maar dat is verder prima natuurlijk.
Je snelheid van het internet zal aan de specs te zien niet door het systeem beperkt worden.

Een download van maximaal 1,2MB/s zou een verbinding van 10Mbit kunnen zijn, ik verwacht echter niet dat je meer snelheid kunt behalen op enige wijze anders dan een beter abonnement indien deze daadwerkelijk iets van 10Mbit is. Maar dat is zoals bovenstaand antwoord dan de vraag.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21
Zoals hierboven al gezegd: hoe ziet het abonnement van jouw provider eruit? Heb je een oud ADSL lijntje van max 15 of 20 Mbit/s, dan kan dit best je maximum zijn.

Ga ook eens naar speedtest.net, draai daar eens een test (let wel: deze snelheid is in Mbit/s, niet MByte/s) en kijk in hoeverre het afwijkt van wat je bij de download haalt van Battlefield haalt.
Als dit flink afwijkt, dan ligt het aan de servers van Origin en/of download je toevallig op een druk tijdstip. Of Origin trage downloads heeft weet ik niet (ik gebruik het niet), met downloads via Steam kan ik makkelijk mijn verbinding helemaal plat trekken (180-200Mbit/s).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
woutermx schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:45:
Ik weet niet zeker waar deze topic hoort! Als die in een ander hoort kunt u mij corrigeren?
Nou ja... je zou je natuurlijk zélf ook even af kunnen vragen of Programming wel zo'n logische keuze is als we ook een forum hebben dat Internetproviders en Hosting heet... ;)

En aldus doe ik even een move van je topic naar 't juiste forum.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Moi_in_actie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:57:
Zoals hierboven al gezegd: hoe ziet het abonnement van jouw provider eruit? Heb je een oud ADSL lijntje van max 15 of 20 Mbit/s, dan kan dit best je maximum zijn.

Ga ook eens naar speedtest.net, draai daar eens een test (let wel: deze snelheid is in Mbit/s, niet MByte/s) en kijk in hoeverre het afwijkt van wat je bij de download haalt van Battlefield haalt.
Als dit flink afwijkt, dan ligt het aan de servers van Origin en/of download je toevallig op een druk tijdstip. Of Origin trage downloads heeft weet ik niet (ik gebruik het niet), met downloads via Steam kan ik makkelijk mijn verbinding helemaal plat trekken (180-200Mbit/s).
Bedankt voor de tip!
Dit krijg ik als resultaat bij de test:
11 ping
10 Mbps download speed
10 Mbps upload speed
Als abbonement weet ik niet zeker wat ik heb. Mijn vader had wel een goede afgesloten ivm werk (was een aardig prijsje)!
Ik denk inderdaad dat het aan de servers ligt bij steam duurde zelfs me counterstrike 2 uur terwijl dat normaal binnen 10 minuten af is. Waarschijnlijk door de sale's en de vakantie. Dan maar een nachtje door downloaden ;)
Bedankt voor de tips mensen!

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
RobIII schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Nou ja... je zou je natuurlijk zélf ook even af kunnen vragen of Programming wel zo'n logische keuze is als we ook een forum hebben dat Internetproviders en Hosting heet... ;)

En aldus doe ik even een move van je topic naar 't juiste forum.
Sorry excuses! Bedankt voor de corrextie!

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Als jij een verbinding van 10Mbit hebt en je haalt 1,2MB/s (wat dus 10Mbit is), dan haal je precies wat je zou moeten halen en is er niks aan de hand.

Dat het dan lang duurt om Battlefield 4 te downloaden komt ten eerste omdat je internetverbinding niet heel snel is, en ten tweede doordat Battlefield 4 heel groot is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
BLACKfm schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:51:
Nieuwe pc met GTX 660? Dat zal dan wel een '2e handsje' zijn, maar dat is verder prima natuurlijk.
Je snelheid van het internet zal aan de specs te zien niet door het systeem beperkt worden.

Een download van maximaal 1,2MB/s zou een verbinding van 10Mbit kunnen zijn, ik verwacht echter niet dat je meer snelheid kunt behalen op enige wijze anders dan een beter abonnement indien deze daadwerkelijk iets van 10Mbit is. Maar dat is zoals bovenstaand antwoord dan de vraag.
Inderdaad wel tweede hands maar runt me GTA soepel op leuke kwaliteit dus ben er erg blij mee!
Bedankt voor de informatie

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Hahn schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:48:
Als jij een verbinding van 10Mbit hebt en je haalt 1,2MB/s (wat dus 10Mbit is), dan haal je precies wat je zou moeten halen en is er niks aan de hand.

Dat het dan lang duurt om Battlefield 4 te downloaden komt ten eerste omdat je internetverbinding niet heel snel is, en ten tweede doordat Battlefield 4 heel groot is.
Is goed dan weet ik dat. Ik wou het voor de zekerheid checken. Bedankt!

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45
Ben wel benieuwd wat voor abbo dat is met 10mb up en down. Kan ook nog dat je netwerkkaart/adapter op 10mb staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
AtRi schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:53:
Ben wel benieuwd wat voor abbo dat is met 10mb up en down. Kan ook nog dat je netwerkkaart/adapter op 10mb staat.
Wel een beetje raar 10 mbit rond, wat als je de speedtest nog een keer draait? Als de snelheden dan precies hetzelfde zijn is het waarschijnlijk iets met je WiFi kaart ofzo als je überhaupt WiFi gebruikt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Het lijkt mij een probleem met je netwerkkaart die op 10Mbit staat. Hij staat waarschijnlijk verkeerd ingesteld (of hij is troep)

Als je sneller downloaden wilt zal je eerst dit moeten oplossen, en daarna kijken of de snelheid dan goed is, en eventueel je abonnement bijstellen indien mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Kan ook zijn dat dit een zakelijke (VDSL?) verbinding betreft. Aangezien die best aan de prijs kunnen zijn snap ik de snelheid van 10/10 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:20
Of zakelijk glas. Dat begint vaak bij 10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Lijkt me raar. Ik denk eerder een speed fout in de netwerkkaart of router/switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Allemaal precisie gis werk.

Zonder te weten wat voor internet abonnement er is, kunnen we de vraag niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

woutermx schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:45:
[...]

Ik denk inderdaad dat het aan de servers ligt bij steam duurde zelfs me counterstrike 2 uur terwijl dat normaal binnen 10 minuten af is. Waarschijnlijk door de sale's en de vakantie. Dan maar een nachtje door downloaden ;)
Bedankt voor de tips mensen!
In het dikgedrukte zit dus de oplossing; als je zeker weet dat op jouw vorige PC op dezelfde internetlijn, het downloaden inderdaad 10 minuten was en nu 2 uur, ligt dit niet aan Steam maar aan jouw nieuwe PC.

Wat anderen ook al aangeven; waarschijnlijk is jouw netwerkkaart niet goed geconfigureerd maar dat valt onder de basis-kennis op het moment dat je een PC koopt en daar een OS (waarschijnlijk Windows) op installeert. Gezien de recente topics van je over het kopen van een PC en de onwaarschijnlijkheid in "wat is beter??", ben ik van mening dat jouw OS niet goed geinstalleerd en dat je dus de drivers voor je moederbord en de chipset en de NIC niet allemaal hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:40:
[...]

In het dikgedrukte zit dus de oplossing; als je zeker weet dat op jouw vorige PC op dezelfde internetlijn, het downloaden inderdaad 10 minuten was en nu 2 uur, ligt dit niet aan Steam maar aan jouw nieuwe PC.

Wat anderen ook al aangeven; waarschijnlijk is jouw netwerkkaart niet goed geconfigureerd maar dat valt onder de basis-kennis op het moment dat je een PC koopt en daar een OS (waarschijnlijk Windows) op installeert. Gezien de recente topics van je over het kopen van een PC en de onwaarschijnlijkheid in "wat is beter??", ben ik van mening dat jouw OS niet goed geinstalleerd en dat je dus de drivers voor je moederbord en de chipset en de NIC niet allemaal hebt.
Oh dat is weer helemaal nieuw voor mij! Hoe kan ik dat oplossen en in welke topic moet ik dat plaatsen?
Ik snap wel wat van wat er in me pc zit maar ook weer niet te veel. Bedankt!

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

woutermx schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Oh dat is weer helemaal nieuw voor mij! Hoe kan ik dat oplossen en in welke topic moet ik dat plaatsen?
Ik snap wel wat van wat er in me pc zit maar ook weer niet te veel. Bedankt!
Door de handleiding van jouw moederbord te lezen en/of de handleiding van een eventuele aparte netwerkkaart die in de PC zit en dan de stappen volgen voor het installeren van de drivers. Ik was onder de indruk dat mijn vorige post al aangaf dat je mogelijk drivers miste.

Aangezien je niet vertelt wat jouw nieuwe systeem is, ga ik maar ervanuit dat je deze hebt gekocht en hier staan de drivers en hier de digitale handleiding.

Ook heb je nog geen antwoord gegeven op de vragen van mensen hierboven; namelijk welke internetsnelheid jullie afnemen van de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Hallo mensen,

Ik heb wat onderzoek gedaan en dit is mijn abbonement!
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/
Mijn speedtest komt uit op dit:
http://gyazo.com/8ad071cb1df93f03f5a868f87b812883
Het ligt denk ik aan mijn computer inderdaad want GTA 5 download nu met een snelheid van 300kb/s en is al 2 nachten bezig (overdag pauzeer ik hem).
Weet iemand tips ervoor?
P.S het raare is dat hij ook een paar uur gewoon op 1,15 mb/s heeft gedownload en nu terwijl ik al heb gechecked of andere updates aan staan wat niet zo is, is hij dus veel slomer. Ook andere pc gebruikers in mijn huis downloaden niks en in de nacht zat niemand achter een computer.

[ Voor 27% gewijzigd door woutermx op 17-07-2015 09:46 ]

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Behuizing : Gebruikte met krasjes MS-Tech Hornet Evolution of Gaming.
Voeding : Corsair CX430.(nieuw)
Moederbord : Asus P8Z68-V/GEN3.
Processor : Intel® Core i5-2500K Processor(6M Cache, up to 3.70 GHz).
Dit is een 3,3Ghz. Quad-core, en deze gaat tot 3,7Ghz in turbo modus.
Koeler : Grote nieuwe Scythe koeler.
8GB DDR3 geheugen.
Videokaart : EVGA Nvidia Geforce GTX660SC met 2024MB DDR5 DVI, DP en HDMI
2 x schijf, 1 x Crucial 128GB SSD voor het Systeem en 250GB 7200rpm voor de opslag.
DVD brander.
Besturingssysteem : Windows 7 OEM.
Dit is mijn computer TWEEDE HANDS wel garantie! Battlefield 4 draait op ultra heel goed en GTA kan ik dus nog niet spelen ivm dat mijn downloadsnelheid te laag is dus het duurt dagen.
Er zit geen WIFI in en ik gebruik een internetkabel.

[ Voor 3% gewijzigd door woutermx op 17-07-2015 09:43 ]

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:37
Zit je op draadloos internet of bedraad?

Zie net dat dit erbij gezet is.

[ Voor 34% gewijzigd door funkeey op 17-07-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
funkeey schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:45:
Zit je op draadloos internet of bedraad?
In die laaste 2 reacties die ik een beetje heb bijgewerkt staat alles wat ik denk ik kwijt kan erover.
Ik gebruik een internetkabel en er zit geen WIFI kaart in.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Als je naar taakbeheer gaat, en daar bij het tabblad netwerk kijkt.
Welke verbindingssnelheid zie je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

job schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:48:
Goed punt maar dat is mijn tegenvraag of de router/modem niet aangepast is door iemand en dat de link-speed daar niet toevallig op 10Mbps sync staat. Neem aan van niet en dan onderstaande:
woutermx schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:42:

Dit is mijn computer TWEEDE HANDS wel garantie!
Dan lijkt het me dus zinvol dat je dus een beroep doet op je garantie bij gebrek aan kennis/inzet/info en dat je de PC dus hebt meegekregen met Windows 7 maar niet 100% werkend. Desnoods print je dit topic uit en geef je dat mee aan de verkoper ter referentie voor reparatie.

woutermx in "Download snelheid" / woutermx in "Download snelheid" -> waarom herhaal je jezelf; we wisten al dat downloads lang duren en dat je Speedtest op 10Mbps sync uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
job schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:48:
http://gyazo.com/d9aa6fbae42921fdf12e84fe517dc72c
Dit komt daar uit.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
MAX3400 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Goed punt maar dat is mijn tegenvraag of de router/modem niet aangepast is door iemand en dat de link-speed daar niet toevallig op 10Mbps sync staat. Neem aan van niet en dan onderstaande:

[...]

Dan lijkt het me dus zinvol dat je dus een beroep doet op je garantie bij gebrek aan kennis/inzet/info en dat je de PC dus hebt meegekregen met Windows 7 maar niet 100% werkend. Desnoods print je dit topic uit en geef je dat mee aan de verkoper ter referentie voor reparatie.

woutermx in "Download snelheid" / woutermx in "Download snelheid" -> waarom herhaal je jezelf; we wisten al dat downloads lang duren en dat je Speedtest op 10Mbps sync uitkomt.
Ga ik zeker doen bedankt!
(iemand vroeg er nog naar dus ik dacht zet het er nog een keer bij)

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

woutermx schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:47:
[...]

In die laaste 2 reacties die ik een beetje heb bijgewerkt staat alles wat ik denk ik kwijt kan erover.
Ik gebruik een internetkabel en er zit geen WIFI kaart in.
Dus je weet de "edit-knop" te vinden. Zou je die in het vervolg ook willen gebruiken als je extra informatie toe wilt voegen en je bent zelf de laatste poster in het topic :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Equator schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:16:
[...]

Dus je weet de "edit-knop" te vinden. Zou je die in het vervolg ook willen gebruiken als je extra informatie toe wilt voegen en je bent zelf de laatste poster in het topic :)

Alvast bedankt.
Is goed was ik vergeten te doen en had per ongeluk in 2 berichten gedaan.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:36
Nu moet ik mij er toch ook even mee bemoeien, kan Wouter meteen zien dat ik hier ook wel een actief ben.

Misschien nieuwe drivers downloaden? https://www.asus.com/nl/M...8VGEN3/HelpDesk_Download/
Ik geef toe dat ik de oude driver dvd heb gebruikt, misschien is die van de asus site beter.

Mocht dat allemaal geen resultaat hebben kan ik nog wel een extra Gigabit netwerk kaartje leveren.

Wat je ook nog kan proberen is de intel tool te downloaden : https://downloadcenter.in...438.1269028254.1430149231

Daar krijg je echt de laatste driver!

Denk echter niet dat het daar aan ligt, computer is hier uitgebreid getest en ook de netwerk prestaties waren in orde.

Heb zou ook nog aan de kabel kunnen liggen, knik, te dun welke catagorie?
CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s - geschikt voor Gigabit - 100mhz
CAT6 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - geschikt voor Gigabit maar kan meer data tegelijkertijd verwerken dan CAT5E - 250mhz

D:\blauwerus.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
francix schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:08:
Nu moet ik mij er toch ook even mee bemoeien, kan Wouter meteen zien dat ik hier ook wel een actief ben.

Misschien nieuwe drivers downloaden? https://www.asus.com/nl/M...8VGEN3/HelpDesk_Download/
Ik geef toe dat ik de oude driver dvd heb gebruikt, misschien is die van de asus site beter.

Mocht dat allemaal geen resultaat hebben kan ik nog wel een extra Gigabit netwerk kaartje leveren.

Wat je ook nog kan proberen is de intel tool te downloaden : https://downloadcenter.in...438.1269028254.1430149231

Daar krijg je echt de laatste driver!

Denk echter niet dat het daar aan ligt, computer is hier uitgebreid getest en ook de netwerk prestaties waren in orde.

Heb zou ook nog aan de kabel kunnen liggen, knik, te dun welke catagorie?
CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s - geschikt voor Gigabit - 100mhz
CAT6 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - geschikt voor Gigabit maar kan meer data tegelijkertijd verwerken dan CAT5E - 250mhz
Ik heb de intel gedownload maar bij de asus krijg ik allemaal verschillende dingen wat moet ik doen?
Op windows 7 64 bit klikken en dan??
De kabel tip ga ik zeker even veranderen naar een die ik altijd gebruikte en waar de internet snel was misschien helpt dat ook wel bedankt!

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heeft niemand anders thuis problemen met internet? Want wat ik ook even mis, is of Ziggo niet een foutje heeft gemaakt en dus het hele huishouden zit op 10Mbit? Zie ook: fazerfreak in "Download snelheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42
Kan niet 25Mb is het laagst en dat lijkt me al zeer onwaarschijnlijk. Kabel/network adapter of ergens een 10Mb hub zal het zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francix
Denk dat niemand daar verder grote bestanden download, maar die Ziggo kan het natuurlijk ook zijn.
Hier af en toe ook probleempjes met Ziggo, maar een reset is meestal voldoende.

Wouter : Vergeet de ASUS site maar, die drivers zijn toch te oud zie ik al.
Heb je bij Intel nog nieuwere drivers verkregen?
En dan de kabel nog, anders stuur ik wel een Gigabit NIC op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
MAX3400 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:39:
Heeft niemand anders thuis problemen met internet? Want wat ik ook even mis, is of Ziggo niet een foutje heeft gemaakt en dus het hele huishouden zit op 10Mbit? Zie ook: fazerfreak in "Download snelheid"
Dat zal ook goed kunnen want inderdaad nu ik herinner, vroeger downloadde ik met een snelheid van 7 mb/s en nu op andere laptops gemiddeld 2mb/s, ik ga dat nog even na met ziggo.
Wat wel zo is dat nu mijn game pc wel nog een stuk lager is dus ik ga even de drivers update en een andere internet kabel gebruiken.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
francix schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:46:
Denk dat niemand daar verder grote bestanden download, maar die Ziggo kan het natuurlijk ook zijn.
Hier af en toe ook probleempjes met Ziggo, maar een reset is meestal voldoende.

Wouter : Vergeet de ASUS site maar, die drivers zijn toch te oud zie ik al.
Heb je bij Intel nog nieuwere drivers verkregen?
En dan de kabel nog, anders stuur ik wel een Gigabit NIC op.
Ik heb nu een CAT-5 kabel maar me oude is ook een CAT-5 dus ik denk dat het daar niet aan ligt.
Bij Intel heb ik inderdaad 2 updates:
Network adapter driver for windows 7
Intel chipset device software
Ik ga inderdaad ook nog even met ziggo contact opnemen over ons pakket zodat ik alles zeker weet!
Bedankt voor de hulp

Ik heb de eerste gedownload alleen de chipset lukt niet heel raar:
http://gyazo.com/0db1bb352c4812051ac5b1233ca896c4
Ik moest alle programma's afsluiten heb ik gedaan maar er staat steeds failed.
Ook als ik de scan voor updates doet krijg ik steeds die 2 weer terug hoort dat? In mijn history staat wel dat de network adapter geinstalleerd is en de chipset nog niet, hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 19% gewijzigd door woutermx op 17-07-2015 12:03 ]

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francix
Voor dit probleem is de chipset niet zo heel belangrijk, misschien dat je eerst een keer opnieuw moet opstarten.

En ik zou het modem een keer een reset geven, even de stroom er af en dan weer er op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Als ik wat speurwerk doe naar jou moederbord: Asus P8Z68-V/GEN3.
Dan zie ik dat deze een gigabit LAN ethernet verbinding heeft. Kan zomaar eens aan je ethernet kabel liggen, cat 5a of 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Loadjnt schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:29:
Als ik wat speurwerk doe naar jou moederbord: Asus P8Z68-V/GEN3.
Dan zie ik dat deze een gigabit LAN ethernet verbinding heeft. Kan zomaar eens aan je ethernet kabel liggen, cat 5a of 6?
Ik heb een CAT 5e staat er op de internet kabel heb hem al veranderd maar ze zijn allebei een CAT 5e dus ik denk niet dat het daar aan ligt.. tenzij cat 5e niet goed is.. dat weet ik niet echt

[ Voor 5% gewijzigd door woutermx op 17-07-2015 13:47 ]

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
francix schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:15:
Voor dit probleem is de chipset niet zo heel belangrijk, misschien dat je eerst een keer opnieuw moet opstarten.

En ik zou het modem een keer een reset geven, even de stroom er af en dan weer er op!
Ja ga ik even doen!

[ Voor 108% gewijzigd door woutermx op 17-07-2015 14:51 ]

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
Hallo,
Ik heb alles geprobeerd wat jullie mij aanbevolen: Modum stekker eruit en erin, de Intel updates downloaden, pc opnieuw opstarten, andere internet kabel (hoewel hij nog steeds het zelfde is CAT-5e dus misschien als die wat minder is dat het daar aan kan liggen) en nog contact opgenomen met Ziggo.
Ik snap nog steeds niet dat het niet werkt GTA download nu nog steeds rond de 500 kb/s dus het is echt vreemd. Misschien toch dat er nog wat andere drivers zijn? Of een betere internetkabel?
Ik zou het echt niet weten, vreemd geval.
Iemand misschien nog een laatste poging? Zou ik erg waarderen al heel erg bedankt voor al jullie moeite!
GTA download trouwens niet via steam maar via rockstar zelf, heb een key gekocht voor de site zelf dus aan steam kan het ook niet liggen.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Als eerste wil ik even terugverwijzen naar Equator in "Download snelheid" ; eerlijk gezegd vind ik jouw manier van posten en deductie enigszins vervelend worden en hierdoor is het mogelijk dat de oplossing steeds langer op zich laat wachten.

- heeft iedereen last van langzaam internet in huis met andere PC, laptop of GSM?
- heb je de PC al rechtstreeks op het modem aangesloten (en dus geen router en andere zooi ertussen)?
- heb je al overwogen om iemand anders in huis te halen; het installeren van een driver is echt basis-kennis; als je hier al vragen/problemen mee hebt, vraag ik me af wat er wel goed kan gaan zonder verdere hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 17-07-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 19:28
Ik heb zo het idee dat zijn netwerkkaart op 10 mbit staat ingesteld en dat hij daardoor zijn snelheid niet haalt.

Echter durf ik het bijna niet aan om te vragen of TS dit wilt controleren.

http://superuser.com/ques...card-set-to-auto-negotiat

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
MAX3400 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:29:
Als eerste wil ik even terugverwijzen naar Equator in "Download snelheid" ; eerlijk gezegd vind ik jouw manier van posten en deductie enigszins vervelend worden en hierdoor is het mogelijk dat de oplossing steeds langer op zich laat wachten.

- heeft iedereen last van langzaam internet in huis met andere PC, laptop of GSM?
- heb je de PC al rechtstreeks op het modem aangesloten (en dus geen router en andere zooi ertussen)?
- heb je al overwogen om iemand anders in huis te halen; het installeren van een driver is echt basis-kennis; als je hier al vragen/problemen mee hebt, vraag ik me af wat er wel goed kan gaan zonder verdere hulp.
Nu ik check is inderdaad op elke computer de speed test hetzelfde...
overal 10 mbit/s download snelheid terwijl ik eigenlijk 120 mbit/s zou moeten hebben..
Ik heb inderdaad een router ertussen dus ik ga het is proberen om zonder te doen en dan kijken wat er gebeurt.
Het internet is hier in tegen wel heel snel op mijn pc en op andere, op cs:go rustig 5 ping ext.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:20
Sluit je pc eens rechtstreeks op je modem/router aan en doe dan eens een speedtest
Je sluit dan de bekabeling uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francix
Phew, gelukkig treft mij geen blaam, het kan natuurlijk altijd maar deze had ik nog nooit gehad. :X

Ik hoop dat je er voor je vakantie nog uitkomt, succes er mee in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

basdej

OutSystems Consultant

Sluit je PC direct op je modem aan.. Hoe snel is dat?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
basdej schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:29:
Sluit je PC direct op je modem aan.. Hoe snel is dat?
Sorry voor deze hele ophef maar ik ben eruit! Stom dat ik daar niet aan heb gedacht...
Inderdaad heb een laptop er aan gesloten die eerst via een router de speedtest deed en dus heel slecht en daarna met een internetkabel aan het modem en bam 120mbits/12 mbits! Heel blij dat het niet aan de computer lag dus nu gewoon nieuwe routers kopen.
Toch nog wel een vraagje, we hebben routers nodig voor de wifi want we hebben geen wifi modem. Ook is mijn pc op zolder dus hebben we 2 routers een beneden een op zolder voor sterke wifi en voor een soort verleng stuk van een internet kabel naar zolder. Deze routers zijn dus niet goed! Weet iemand een goed merk of soort router? Mijn modem model is Ubee EVM3200.

woutermx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Waarom moet je nou een nieuwe router dan? Is 'ie kapot of heb je niet getroubleshoot "waarom" de router exact 10/10 doorgeeft? Want als je niet weet wat er met de huidige router is, heb je dus kans dat je zometeen een nieuwe koopt van 300 Euro, aansluit en 5 minuten later komt posten dat je weer 10/10 hebt. Ik vraag me dan ook af of & wanneer het internet "veranderd" is; het kan toch niet zo zijn dat je 4 dagen geleden nog wel 120Mbit haalde op je oude PC en nu maar 10Mbit op de nieuwe PC; de toevalligheid van nieuwe apparatuur i.c.m. mogelijk defecte apparatuur, lijkt me onderzoekwaardig.

Mijn ongezouten mening: neem het weekend lekker de tijd om Netwerken door te lezen en een beeld te vormen wat je allemaal kan krijgen aan eventuele nieuwe apparatuur. Daarnaast het advies om nu eens logisch, georganiseerd en desnoods met een checklist, je huidige routers of accesspoints allemaal eens na te lopen en door middel van inloggen eens in de logging te kijken of desnoods de linkspeeds te controleren etc.

Ik snap trouwens niet waarom je 2 routers nodig hebt? Dat jouw PC op zolder staat (en dus een etage hoger) betekent nog niet dat je een extra router nodig hebt. Net zo min dat bij de ABN-AMRO in een kantoorgebouw van 40 etages er ook 40 routers nodig zouden moeten zijn. Of vergeet je nu weer de helft aan info te geven en zijn er andere redenen dat je wel 2 nieuwe routers moet hebben en ze allebei dus niet goed zijn (om welke reden dan ook)???

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 17-07-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutermx
MAX3400 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Waarom moet je nou een nieuwe router dan? Is 'ie kapot of heb je niet getroubleshoot "waarom" de router exact 10/10 doorgeeft? Want als je niet weet wat er met de huidige router is, heb je dus kans dat je zometeen een nieuwe koopt van 300 Euro, aansluit en 5 minuten later komt posten dat je weer 10/10 hebt. Ik vraag me dan ook af of & wanneer het internet "veranderd" is; het kan toch niet zo zijn dat je 4 dagen geleden nog wel 120Mbit haalde op je oude PC en nu maar 10Mbit op de nieuwe PC; de toevalligheid van nieuwe apparatuur i.c.m. mogelijk defecte apparatuur, lijkt me onderzoekwaardig.

Mijn ongezouten mening: neem het weekend lekker de tijd om Netwerken door te lezen en een beeld te vormen wat je allemaal kan krijgen aan eventuele nieuwe apparatuur. Daarnaast het advies om nu eens logisch, georganiseerd en desnoods met een checklist, je huidige routers of accesspoints allemaal eens na te lopen en door middel van inloggen eens in de logging te kijken of desnoods de linkspeeds te controleren etc.

Ik snap trouwens niet waarom je 2 routers nodig hebt? Dat jouw PC op zolder staat (en dus een etage hoger) betekent nog niet dat je een extra router nodig hebt. Net zo min dat bij de ABN-AMRO in een kantoorgebouw van 40 etages er ook 40 routers nodig zouden moeten zijn. Of vergeet je nu weer de helft aan info te geven en zijn er andere redenen dat je wel 2 nieuwe routers moet hebben en ze allebei dus niet goed zijn (om welke reden dan ook)???
Hij is al een tijdje kapot inderdaad maar niet lang. Ik ga eerst even op onderzoek uit hoe en wat!
Bedankt! De 2 routers hebben we zodat we beneden WIFI hebben en op zolder ook goede en sterke verbinding. We moesten sowieso een router hebben voor de WIFI maar toen we er een hadden, hadden we op zolder hele zwakke verbinding (3 etages hoger) dus hebben we besloten om er nog een op zolder te bevestigen zodat we daar ook snelle verbinding hebben.

Kan het ook zijn dat een switch box er voor zorgt dat hij slomer is? Het modem is aan een router verbonden en die router weer aan een switch box op zolder en die weer aan een switch box bij me computer en vanaf die in mijn pc. Ik verving de router door een andere switch box en sloot daar weer de router op aan maar in die switch box deed ik de kabel naar zolder zodat er dus geen routers tussen de verbinding van mijn modem naar mijn pc zaten. Het punt was dat de switch boxes gewoon een groen lichtje aan gaven dat de kabels verbinding met elkaar hadden maar ik had geen internet op mijn pc! En de vervangen router die aan de tijdelijke switch box lag deed het wel dus het lag niet aan de switch box! Heel ingewikkeld maar heel raar, ik heb alles geprobeerd kwam echt nergens op uit dan weer de router als tussen verbinder te gebruiken en dus weer 10mbits/s te hebben. Het was echt heel vreemd want de switch boxen gaven gewoon groen aan dat het verbonden was.... had ook nog voor de zekerheid mijn pc aan en uit gedaan en de modem gereset en niks.
Zo vervelend is dit!

[ Voor 28% gewijzigd door woutermx op 17-07-2015 21:02 ]

woutermx

Pagina: 1