Goedenavond mede-tweakers, ik ben in de weer om een desktop in elkaar te zetten die gebruikt gaat worden voor het huis, tuin en keukenwerk. Dit houdt in zaken met betrekking tot de studie(geen ICT studie), internetten, films kijken en af en toe op gamen, maar dit zijn geen veeleisende games. De onderdelen die ik zoek voor deze setup zijn een pc, monitor en toetsenbord. Een muis is al aanwezig.
Voordat men opmerkingen maakt over de videokaart, deze reeds 2 jaar oude kaart komt uit een andere pc, die binnenkort een nieuwe kaart zal krijgen. Opmerkingen/advies over het gebruik van deze kaart, of de aanschaf van een nieuwe(lichtere) kaart i.c.m. een lichtere voeding is welkom.
Onderdelenlijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis/tuin/keuken werk, surfen, filmpje kijken. Verder ook zaken die bij een studie komen kijken(geen ICT studie o.i.d.). Grafische kracht wordt op prijs gesteld voor sporadisch gamen, geen zwaar werk daar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de volledige setup(pc, scherm, toetsenbord) kijk ik naar de 700-800 euro. De prijs van de videokaart zal voor rond de € 100 overgenomen kunnen worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Een generieke muis, hier worden verder geen eisen aan gesteld
- Videokaart: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5. Reeds 2 jaar oud en kan getransplanteerd worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben op zoek naar een degelijke pc, niet mager onder de motorkap maar ook geen overkill. Zoals eerder aangegeven past de videokaart wellicht niet in dit plaatje, maar deze met een zeer vriendelijke prijs beschikbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gekozen toetsenbord word al elders in huis gebruikt en deze bevalt ook na een korte testsessie. Verder is er geen voor- of afkeur om van te spreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het mogelijk is zowel een cardreader als een optisch station. Met de gekozen kast is een cardreader aanwezig, wat een groot pluspunt is. Hiermee kan de 5.25 inch bay voor een optisch station gebruikt worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Voordat men opmerkingen maakt over de videokaart, deze reeds 2 jaar oude kaart komt uit een andere pc, die binnenkort een nieuwe kaart zal krijgen. Opmerkingen/advies over het gebruik van deze kaart, of de aanschaf van een nieuwe(lichtere) kaart i.c.m. een lichtere voeding is welkom.
Onderdelenlijst
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 131,80 | € 131,80 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 3 | Sharkoon SATA II Kabel 50cm | € 4,95 | € 14,85 |
| 1 | LG 24M37D-B Zwart | € 115,05 | € 115,05 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Seasonic S12G 550W | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 66,- | € 66,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 663,73 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis/tuin/keuken werk, surfen, filmpje kijken. Verder ook zaken die bij een studie komen kijken(geen ICT studie o.i.d.). Grafische kracht wordt op prijs gesteld voor sporadisch gamen, geen zwaar werk daar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de volledige setup(pc, scherm, toetsenbord) kijk ik naar de 700-800 euro. De prijs van de videokaart zal voor rond de € 100 overgenomen kunnen worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Een generieke muis, hier worden verder geen eisen aan gesteld
- Videokaart: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5. Reeds 2 jaar oud en kan getransplanteerd worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben op zoek naar een degelijke pc, niet mager onder de motorkap maar ook geen overkill. Zoals eerder aangegeven past de videokaart wellicht niet in dit plaatje, maar deze met een zeer vriendelijke prijs beschikbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gekozen toetsenbord word al elders in huis gebruikt en deze bevalt ook na een korte testsessie. Verder is er geen voor- of afkeur om van te spreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het mogelijk is zowel een cardreader als een optisch station. Met de gekozen kast is een cardreader aanwezig, wat een groot pluspunt is. Hiermee kan de 5.25 inch bay voor een optisch station gebruikt worden.
Ga je overklokken?
Nee.