PS3 slim - geen geluid ingame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07
Beste,

Bij mijn PS3 slim 160 GB (uit 2009 of 2010, weet niet meer precies) doet het geluid het niet meer. Een jaar geleden had ik het probleem dat via de HDMI geen geluid meer doorkwam, PS3 en alle settings en mijn TV resetten mocht niet baten. Ik heb toen het geluid via de RCA laten lopen wat altijd goed ging, tot nu. Nu doet het geluid het ook niet meer via de RCA. In Black Ops 2 (online) kreeg ik een rare storing ingame van het geluid, de rest deed wel nog normaal en alleen maar rare tonen (moeilijk te beschrijven). Ik kon echter wel nog doorspelen. In eerste instantie dacht ik dat de game gehackt was omdat er ook vrij veel lag was maar de verbinding goed was, maar dat was niet zo.

Wat heb ik verder nog geprobeerd:

- andere kabels gebruiken.
- PS3 herstarten en audio settings resetten.
- Ik kan geen optical testen want ik heb geen apparatuur die die aansluiting heeft.

Dit mocht niet baten helaas.

Samenvattend:

Wel geluid in XMB, geen geluid ingame, (via RCA) en helemaal geen geluid via de HDMI :/

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, anders wordt het sparen voor iets anders. :+
Heel erg bedankt voor jullie hulp. :)

- Olivier

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Je zegt dat je al andere kabels hebt gebruikt, dus zou je denken dat het aan je PS3 ligt.

Om dit zeker uit te sluiten zou je eens een andere tv o.i.d. aan kunnen sluiten en het testen.
Zit je ook al op de laatste firmware? Zo nee, dan ook updaten.
Dit geld ook voor je TV!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik denk dat er een digitaal surround signaal wordt verstuurd wat de TV misschien niet ondersteunt. Kijk eens naar de geluidsinstellingen en zet hem eens op stereo output.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Dank voor jullie reacties, andere devices werken wel op dezelfde hdmi poort dus het ligt ook niet aan mijn TV, de PS3 draait op de nieuwste software. Ik zal kijken of ik mijn TV kan updaten.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik had het over deze instellingen:
http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html

Waarschijnlijk moet je hem dan op stereo 2 kanaal linear PCM zetten om weer geluid te horen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-07-2015 13:56 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:52:
Ik had het over deze instellingen:
http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html

Waarschijnlijk moet je hem dan op stereo 2 kanaal linear PCM zetten om weer geluid te horen.
Die instellingen heb ik idd in gekeken. Via de RCA stond 'ie altijd zo (kan ook niet anders) en via HDMI stond 'ie ook altijd al op twee kanalen. Het aparte was dat 'ie het van het ene op het andere moment niet meer deed in de zin van PS3 aanzetten en geen geluid.. Ik heb gewoon een simpele 2.1 set via 3.5 mm jack erop aangesloten, dus die instellingen klopten ook.

edit:

Heb 'm nu weer aangesloten en hij doet het weer.. :? 8)7 Heb niks veranderd in de instellingen, dus 't is apart. Wellicht oververhitting oid? In ieder geval bedankt voor jullie hulp. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door OB1 op 16-07-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
Blij dat het opgelost is!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1