Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is er ergens een database gehackt?

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 11:01
Het volgende viel mij vandaag op. Normaal heb ik 10 spamberichten per dag op mijn gmail account. Echter vandaag waren het er 200. Het lijkt er dus op dat mijn emailadres opeens zeer bekend is geworden.
Ik heb het echter de laatste tijd nergens ingevuld. Ik vroeg mij dus af of meer mensen hier last van hebben.
En wat de oorzaak van deze explosie is?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik ben altijd erg oplettend op het internet en zelfs ik heb 1 keer in de maand spam in mijn outlook email :/.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Of je mailadres is aan andere partijen doorverkocht? Achterhalen lukt niet, tenzij je vanaf begin af aan voor elk doeleinde een eigen mailadres gebruikt, zoals got@icecreamfarmer.nl, facebook@icecreamfarmer.nl bijv.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• icecreamfarmer
Wat spam verwacht je wel puur omdat men gokt maar nu zijn het er 200 op een dag.
Dat kan geen toeval zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals gezegd: misschien is ook jouw adres door de ene spammer aan de andere verkocht. (Als een van de vele vele).

Of er is een spammer doe even weet hoe de Google filters te omzeilen. Jij krijgt xx% van de spam nooit te zien, komt niet in je spambak omdat het zeker spam is. Als normaal 1990 van de 2000 spams zeker spam zijn en nu opeens maar 1890 van de 2000 en de rest is een twijfelgeval, zie je opeens 11x zoveel in je spambox terwijl er nul meer mails zijn gestuurd, enkel iets slimmere spammails.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:08
Heb je al eens gegoogled naar "email@gmail.com" ? (aanhalingstekens essentieel)

En het hoeft niet eens een grote database te zijn, kan ook gewoon het adresboek van iemand zijn geweest.
Of chain-mails waar je ooit in bent gestopt.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 16-07-2015 09:16 ]

• icecreamfarmer
F_J_K schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:09:
Zoals gezegd: misschien is ook jouw adres door de ene spammer aan de andere verkocht. (Als een van de vele vele).

Of er is een spammer doe even weet hoe de Google filters te omzeilen. Jij krijgt xx% van de spam nooit te zien, komt niet in je spambak omdat het zeker spam is. Als normaal 1990 van de 2000 spams zeker spam zijn en nu opeens maar 1890 van de 2000 en de rest is een twijfelgeval, zie je opeens 11x zoveel in je spambox terwijl er nul meer mails zijn gestuurd, enkel iets slimmere spammails.
Oh het beland allemaal in de spambox dat is het probleem niet. Echter controleerde ik eens per week ofzo of daar ook legitieme mail tussen zat. Dat is nu ondoenlijk geworden met 200 berichten per dag.

Verder heb ik idd mijn email adres gegoogeld en op de enige site waar het te vinden is, is van de uni.
Maar daar staat het al jaren op.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-07-2015 10:40 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nee, slechts een klein deel van de spam komt in de spambak. Een groot deel zie je nooit, een klein deel komt in de spambak, een heel klein deel komt in je inbox.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:54

Tijntje

Hello?!

F_J_K schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:45:
Nee, slechts een klein deel van de spam komt in de spambak. Een groot deel zie je nooit, een klein deel komt in de spambak, een heel klein deel komt in je inbox.
Dit is volgens mij niet waar. Google verwijderd geen mail maar plaatst alles door naar de Spam box. Kan helaas alleen nu nergens vinden dat het zo is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• benja1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Tijntje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Dit is volgens mij niet waar. Google verwijderd geen mail maar plaatst alles door naar de Spam box. Kan helaas alleen nu nergens vinden dat het zo is.
Anders zou het wel jammer zijn, als je die ene verificatiemail nooit zou krijgen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

AW_Bos schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:19:
Of je mailadres is aan andere partijen doorverkocht? Achterhalen lukt niet, tenzij je vanaf begin af aan voor elk doeleinde een eigen mailadres gebruikt, zoals got@icecreamfarmer.nl, facebook@icecreamfarmer.nl bijv.
Zo heb ik er al een aantal betrapt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Tijntje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:52:
offtopic:
Ik weet wel zeker dat het wel zo gaat. Dan wordt het al geblokkeerd voor het de servers bereikt. Wat de beheerders van de versturende servers wel zullen merken: er komt dan 0 verstuurde mail meer aan (en ze krijgen bijv 550-errormeldingen). Maar dit is offtopic.
Freee!! schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:55:
Zo heb ik er al een aantal betrapt.
Ik gebruik voor winkels etc inderdaad ook als het even kan een uniek mailadres. (Icm catch-all op eigen domeinnaam).

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 16-07-2015 13:17 ]

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06

[...]
offtopic:
Ik weet wel zeker dat het wel zo gaat. Dan wordt het al geblokkeerd voor het de servers bereikt. Wat de beheerders van de versturende servers wel zullen merken: er komt dan 0 verstuurde mail meer aan (en ze krijgen bijv 550-errormeldingen). Maar dit is offtopic.
inderdaad, zeer vervelend probleem als jij de versturende partij bent.

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het grote nadeel van het gebruik van een catch-all email adres is, is dat de spammers elk email adres van jouw domein kunnen gebruiken om te spam te versturen. Ze willen dan ook best vaak bij niet standaard domenen (hotmail, gmail, outlook, etc) ook een aantal random adressen er tussen gooien. Ik krijg dan ook best vaak spam binnen op nstahoeunh@domein.nl.

Gebruik je dus een catch all adres?

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 20:52
icecreamfarmer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:15:
Normaal heb ik 10 spamberichten per dag op mijn gmail account. Echter vandaag waren het er 200.
Hetzelfde is mij deze week ook opgevallen.

Ik heb sinds 2003 een secondair adres voor o.a. het downloaden van software zoals Avast Free Edition, waarbij je een e-mail adres moet opgeven. Deze mailbox heeft in het geheel geen spamfilter, want ik kijk er toch nooit op tenzij ik zojuist een mail heb aangevraagd en die staat dan toch bovenaan. Verder gebruik ik dit adres voor onbelangrijke forumaccounts, onweerstaanbare acties/aanbiedingen etc. etc. waarbij wederom alleen belangrijke mail komt als ik dat heb aangevraagd (voucher code, forum password reset etc.)

Voor de gein houd ik af en toe bij hoeveel spam er in deze box binnenkomt. Normaliter ongeveer 5 per dag. Op 15 juli waren het er 58. Het soort spam is niet noemenswaardig veranderd, dus misschien heeft de spammer zijn neefje aangenomen om de business wat op te voeren in de vakantiedagen?

Oh, en deze mailbox is uiteraard geen catch all adres.

[ Voor 8% gewijzigd door Antique op 16-07-2015 14:26 ]

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:21
Dit heb ik deze week ook ondervonden. Ik heb een 2de hotmail adres waar ik deze week wel heel veel spam op binnen kreeg, al is dit een dump adres, ik laat hem toch niet zomaar achter. In ieder geval tijd om de wachtwoorden weer te wijzigen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54
icecreamfarmer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:15:
Normaal heb ik 10 spamberichten per dag op mijn gmail account.
Bij mij is het al bewonderenswaardig wanneer ik er uberhaupt 10 per jaar krijg :9

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 11:22

Exterazzo

Qeasy

Je kunt je e-mailadres altijd even door "Have I been pwned" halen: https://haveibeenpwned.com/
Die website wordt gerund door security expert Troy Hunt (http://stackoverflow.com/users/73948/troy-hunt) en hij houdt de site up-to-date met datalekken die worden gevonden.

Audentia

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Exterazzo schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:50:
Je kunt je e-mailadres altijd even door "Have I been pwned" halen: https://haveibeenpwned.com/
Die website wordt gerund door security expert Troy Hunt (http://stackoverflow.com/users/73948/troy-hunt) en hij houdt de site up-to-date met datalekken die worden gevonden.
En als ik daar mijn email adres dus invul wel :+.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 98% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:47 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben gepwned:
Adobe: The big one. In October 2013, 153 million Adobe accounts were breached with each containing an internal ID, username, email, encrypted password and a password hint in plain text. The password cryptography was poorly done and many were quickly resolved back to plain text. The unencrypted hints also disclosed much about the passwords adding further to the risk that hundreds of millions of Adobe customers already faced.
Mijn gmail krijgt ook redelijk wat spam, maar een enkele keer per jaar in mijn inbox.
De meest in mijn spambox, en false positives zijn niet heel erg omdat je dan een mail verwacht en je die dan eenmalig naar je inbox stuurt.

Verwijderd

ben meer met filters gaan werken en ze worden dan ook direct geweigerd met een error message
sinds dien is het aardig teruggelopen vooral van een aantal persistente rotzakken

mijn "catch all" mailbox komt eigenlijk nooit iets binnen behalve legit mail voor een aantal mailboxen die geen eigen alias meer verdienen

en zie net dat een oud domein van me sinds kort weer vrijgegeven is
heb hem weer aangekocht
wat oude accounts recoveren en benieuwd wat daar nog/weer op binnen gaat komen

zie wel dat er door hacks leaks en shares er van oude accounts van me en wachtwoorden decrypted, bruteforced of ge-rainbowtabled zijn :(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 00:05 ]

• icecreamfarmer
Yep er is een database vrij gekomen:
http://web.archive.org/we...asswords_leaked_rus_most/

Mijne staat daar ook tussen. Hoe kom ik er achter of mijn wachtwoord er ook tussen staat?
Want de file list die ik kan downloaden is zonder wachtwoorden.

Overigens hoe zou je er achter kunnen komen van welke website het is?

[ Voor 32% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-07-2015 18:09 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
icecreamfarmer schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:53:

Mijne staat daar ook tussen. Hoe kom ik er achter of mijn wachtwoord er ook tussen staat?

Van dezelfde pagina:
"m1ss1ontomars2k4 33 points 12 hours ago
You can find me in the list, but not as a real email address--it's (my reddit handle)+(some website)@gmail.com. Could be a good hint as to where this came from. Wherever it is, it's definitely not from Gmail."

Even het tekstbestand dus doorzoeken, filedropper

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:53:

09 September 2014 - 22:38
Pagina: 1