Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi telkens "beperkt"

Pagina: 1
Acties:

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:11
Ik weet niet of dit het juiste board is, maar hier mijn verhaal:

Ik heb een probleem op mijn Asus Zenbook UX305(Windows 8.1), en dat speelt pas een week. De weken daar voor, gingen prima. Ook de andere apparaten in huis gaan nu nog prima, te weten een Android toestel, IPhone toestel en een Macbook. Ik heb een Ziggo Netwerk met Cisco router.

Om de haverklap(soms 5, soms 30 minuten, willekeurig lijkt) wordt de WiFi verbinding beperkt. De verbinding is er dus nog wel, maar er komt geen data door. Geel uitroeptekentje te zien bij de WiFi verbinding. Even verbreken en opnieuw verbinding maken lost het weer even op. Ook de troubleshooter geeft aan Default Gateway not available, en die reset dan.

Erg irritant. Wat heb ik tot nu toe gedaan?
-Router terug naar fabrieksinstellingen
-Verlopen Mcafee volledig verwijderd
-In apparaatbeheer bij Power management vinkje uitgezet bij "allow computer to turn off this device"
-Nieuwste driver van internet gehaald en geinstalleerd
-In Command de Winsock en de TCP/IP gereset
-Geswitcht naar ander rustiger kanaal(11)

Niets heeft geholpen, weet iemand wellicht meer?

Hieronder de uitdraai van Speccy:
http://speccy.piriform.com/results/x...hOUNe1MrPBijmL

Alvast dank!!!

Sander

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Heb je dit probleem ook wanneer je je Zenbook een vast IP adres geeft ipv DHCP ?

• pixels66
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van dus ik zou niet eens weten hoe dat moet..

• EverLast2002
Open anders eerst eens (als Admin) een command prompt, en tik in : netsh int ip reset
Daarna je laptop herstarten.
meer info : https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/299357

• pixels66
Die heb ik ook al geprobeerd(vergeten in het "gedaan" lijstje te zetten), maar dat mocht niet baten.

• EverLast2002
pixels66 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:49:
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van dus ik zou niet eens weten hoe dat moet..
(Noteer eerst je DNS en Gateway adressen zoals je die hebt gekregen van je DHCP server).
Dus open een command prompt en tik in : ipconfig /all
Daarna vul je handmatig die adressen in en als IP adres bijvoorbeeld wat je nu hebt staan +1
een Howto : http://www.howtogeek.com/...in-xp-vista-or-windows-7/

Maar probeer eerst eens dat netsh reset commando.

Edit: nevermind

• EverLast2002
Als je ISP nog geen IPv6 ondersteunt zou ik dat in je Zenbook uitvinken in de netwerkadapter properties.
Gewoon IPv4 aanhouden dus.

• pixels66
Hmm.. Ik krijg dan de foutmelding DHCP is not enabled voor WiFi... Dan heb ik dus geen internet..

Ik heb het IP adres opgehoogd op het einde met 1, van 24 naar 25.

• EverLast2002
pixels66 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:24:
Hmm.. Ik krijg dan de foutmelding DHCP is not enabled voor WiFi... Dan heb ik dus geen internet..

Dat is onjuist, je hebt gewoon DHCP genegeerd en zelf een IP adres aan je wifi adapter toegekend.

Ik heb het IP adres opgehoogd op het einde met 1, van 24 naar 25.

Als je problemen ervaart met dat .25 adres. zet het dan op .80 (ik meen dat de scope van 192.168.178.10 t/m 192.168.178.74 loopt).

• pixels66
Ook dat heb ik geprobeerd, maar zodra ik dus zelf een IP adres instel, heb ik helemaal geen internet, en krijg ik die DHCP melding..

• EverLast2002
Met onderstaand ingevuld geen internet ?

IP 192.168.178.25
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.178.1
dns 192.168.178.1

• pixels66
Nee, dan schiet direct de Diagnostics omhoog met de melding DHCP not enabled for WiFi, dat is toch vreemd!

• EverLast2002
Ik zie in de Ziggo handleiding de DNS servers default op 0.0.0.0 staan, en er wordt uitgelegd hoe ze daaraan komen. Kan het kwaad als je daar zelf een paar DNS servers invult, bijv 8.8.8.8 , 208.67.222.222 ?
(zet je Zenbook dan weer terug op DHCP).

• pixels66
Waar zou ik dat in moeten vullen? Want dat begrijp ik ff niet..

• EverLast2002
Oja sorry, in je Cisco modem bij LAN setup staat dat...

• pixels66
Oke, dus daar een paar willekeurige nummers invoeren, en dan weer proberen een static IP in te voeren? Zou dat uitmaken voor die DHCP melding dan?

• EverLast2002
pixels66 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:07:
Oke, dus daar een paar willekeurige nummers invoeren, en dan weer proberen een static IP in te voeren? Zou dat uitmaken voor die DHCP melding dan?
Niet willekeurig, dit zijn DNS servers van Google en van OpenDNS.
Daarna moet je je Zenbook lekker op DHCP (terug)zetten. Ik zou dan ook een ipconfig /release, /flushdns en een /renew uitvoeren, ook op je laptop...

• pixels66
Oké, die twee servers ingevoerd.. Geen idee wat daarmee gebeurt maar het is te proberen. Nu zet ik hem terug op DHCP, dus geen static IP. Dan doe ik de vernieuwingen, en zal ik een dagje testen, dan kom ik erop terug! Bedankt tot zover.

• pixels66
PS: het vreemde is wel dat door invoeren van die DNS servers ik nu wel internet heb met Static IP...

• EverLast2002
Je kunt een vast IP gebruiken voor je Zenbook, ik zou toch proberen om eerst met DHCP te kijken of je nog storing hebt. Dan kun je alsnog later kiezen voor een static IP.

• pixels66
Als in de laptop de DNS instelling nu staat op "Obtain DNS server adress automatically", pakt hij dan niet de DNS servers die ik in LAN setup in de router heb ingevoerd??

• EverLast2002
pixels66 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:33:
Als in de laptop de DNS instelling nu staat op "Obtain DNS server adress automatically", pakt hij dan niet de DNS servers die ik in LAN setup in de router heb ingevoerd??
Ja.
Je laptop krijgt alle netwerksettings van de cisco uitgedeeld.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
pixels66 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:16:
PS: het vreemde is wel dat door invoeren van die DNS servers ik nu wel internet heb met Static IP...
Had je eerder statisch IP aangemaakt en de DNS op 0.0.0.0 laten staan?
Dat zal inderdaad niet goed gaan. De DNS instelling kreeg je eerder via DHCP, die moet je handmatig invullen nadat je DHCP uitzet.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Veel laptops hebben standaard in Power Management ook een optie staan dat je Wireless adapter in "Maximale Energiebesparing" modus schiet zodra je de stekker uit je laptop haalt en op je accu gaat werken. Dit zorgt ook vaak voor dergelijke problemen. De optie weer omzetten naar "Maximale prestaties" voorkomt dergelijke problemen.

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:26
Wat voor wifikaart zit er eigenlijk in dat ding? Zelf heb ik ook nogal wat van dit soort gedoe gehad met een Intel wireless-N 7260 in combinatie met Cisco-Ziggo (Lenovo Yoga 2 Pro). Vreemd genoeg hoeft "nieuwste" driver juist ook helemaal geen verbetering te geven. Bij mijn Lenovo was het zelfs zo erg dat Lenovo de "vernieuwde" driver zelfs teruggetrokken heeft en nu een oudere aanbiedt (die op in uitgebreid discussiedraadje op het supportforum door gebruikers als "meest stabiele" werd ervaren...). Misschien loont het dus wel om ook even naar juist wat oudere drivers te kijken.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Als de default gateway eerst wel bereikbaar was (je had internetverbinding) en later niet meer zonder dat de DHCP lease verliep gaat een statisch IP adres niets helpen. Je zal de oplossing denk ik op verbindingsniveau moeten zoeken. Aangezien andere apparaten het probleem niet hebben lijkt het niet aan de Ziggo router te liggen. Het zou met de WiFi verbinding te maken kunnen hebben, maar alleen als de laptop in een andere ruimte staat dan apparaten die wel werken. Het meest waarschijnlijke lijkt me inderdaad een driverprobleem, vooral de nieuwste 802.11ac kaartjes hebben nogal eens issues hiermee.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• pixels66
Nou het heeft helaas niet geholpen, ik krijg wederom limited connections.... Iemand nog andere opties?
Energiebesparing op netwerkkaart is uitgezet..

@Carnoustie, er zit een Intel Wireless AC 7265 in...

• Ximon
Ben je bekend met deze lijst tweaks?

• pixels66
Er stonden er twee tussen die ik nog niet had, dus die heb ik even ingesteld.. eens proberen..

• pixels66
Ook dat mag weer niet baten helaas..

• Ximon
Zo te zien zijn er simpelweg nog onopgeloste problemen met deze netwerkkaart, zie het Intel forum. Intel belooft binnenkort™ met een nieuwe driver te komen waarin connectiviteitsproblemen op 2.4 GHz opgelost worden. In de tussentijd lijkt het te helpen om Bluetooth uit te zetten.

• pixels66
BT even uitgeschakeld, en we testen weer door! Maatje van mij heeft PRECIES dezelfde laptop maar geen last van dit probleem.. Dat is wel frappant..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Die cisco devices van Ziggo zijn sowieso wat brak in sommige gevallen, net zoals Qualcomm Atheros wifi kaartjes. De combo was voor mij ook funest, een andere wifi kaart deed het hem voor mij (hoewel ik de Ziggo modem/router/AP slechts één week als dusdanig heb gebruikt: die staat nu keurig in bridge met mijn eigen infrastructuur met een AP per 'kant').

Kort door de bocht, dit kan gebeuren, en soms lost een driver het op (aan een van beide kanten), en soms ook helemaal niks. Macbooks hebben ook een paar combinatie probleempjes gehad: het is ook echt de connectie zelf die het probleem geeft: je krijgt geeneens DHCP meer over de lowlvl connectie.

De signaalsterkte meter is overigens niet altijd leidend. Zelfs met vijf streepjes kan het signaal te zwak zijn (babyfoons/buren die over wifi aan het torrenten zijn lees je niet mee bijvoorbeeld).

• pixels66
Dus wellicht ook een optie om een router na de modem te plaatsen en daarmee te verbinden?

• pixels66
Dagen geen last gehad na het een en ander aan instellingen, maar daar is het probleem weer...

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 15:56

Comgenie

Soms heb je dat

De EPC3925 (dat zwarte vierkante kleine ding) van ziggo toevallig?

Dat probleem heb ik hier al sinds maanden (Vooral op windows tablets, maar de chromecast vind het ook nite fijn), ik vermoed dat het iets te maken heeft met de wifispots en evt de samenvoeging UPC/Ziggo.

Zelf heb ik een andere betere router ernaast gezet die wel prima werkt, wat ook meteen laat zien dat het echt die router is.

No animals were harmed in the making of this comment.

Pagina: 1