hoge pieptoon uit tweedehands beeldschermpje

Pagina: 1
Acties:

• Innovation
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-04-2020
Hallo mede-tweakers,

ik heb recent een packard bel Maestro 223DXl scherm goedkoop overgenomen. nu een paar weken met plezier gebruikt, maar helaas komt er sinds kort een hoge pieptoon uit het scherm zodra het aan staat. naar wat ik tegenkom op internet kan dit aan slechte condensatoren liggen. Die condensatoren kan en wil ik zelf best even vervangen, maar ik krijg de plastic cover van het scherm niet los en ben bang het te breken. er zijn nergens schroefjes of klemmetjes te vinden en vroeg me af of iemand hier toevallig weet hoe zo'n ding open te krijgen is.
het betreft wel zo'n model zonder duidelijkheid over serienummers en exacte versies, de meeste varianten van dit scherm hebben ook speakers ingebouwd, die zitten hier niet in.
foto van serienummer etc
Afbeeldingslocatie: http://comparewise.co.uk/image/62768_2.jpg

edit: hyperlink van afbeelding aangepast ivm faal

[ Voor 25% gewijzigd door Innovation op 15-07-2015 19:31 ]

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
Afbeelding werkt niet.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doorgaans zitten er haakjes aan de één kant van de behuizing (frame of raampje). Hier zou het met een bankpas (of vergelijkbaar) kunnen kijken of je de boel open kunt wrikken. Als het te moeilijk gaat... nou ja, het breekt vanzelf ;-)

Meestal zitten deze haakjes aan de onderkant van het scherm, zodat je de bovenkant niet hoeft te beschadigen.

Deze link doet het prima met de afbeelding:
code:
1
http://www.dropbox.com/s/8j9jzsz710jhntf/2015-07-15%2018.41.56.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door sypie op 15-07-2015 19:17 ]

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 15:55
Helaas, nog steeds niet

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Innovation
ik een tweede poging gaan doen aan de onderkant. er bleek bij de knopjes in de buurt een groter klemmetje te zitten. Na deze los te peuteren (lees na een oud pasje te hebben gebroken) is het gelukt om met een zakmes de rest ook los te krijgen. rondom het hele scherm zitten klemmetjes. iig bedankt voor jullie reacties.
foto van voedingseenheid waar het probleem uit komt
bij sommigen lijkt het probleem op te lossen door er even met een lijmpistool overheen te gaan... aangezien ik die niet heb liggen word het waarschijnlijk condensatoren wisselen en hopen dat het niet de spoelen zijn
thnx anyway en verdere tips zijn altijd welkom

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
volgens mij maken elco`s geen herrie, denk eerder dat het dan die spoel is... 1 van de 2, zit er bij die rechtsboven in nou een bruine plek? Of is dat schaduw.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Innovation
rikadoo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:01:
volgens mij maken elco`s geen herrie, denk eerder dat het dan die spoel is... 1 van de 2, zit er bij die rechtsboven in nou een bruine plek? Of is dat schaduw.
dat is maar een schaduw
Pagina: 1