Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Quest for the holy grail

Pagina: 1
Acties:

• FortieSicks
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hi Tweakerts,

In het begin was ik op zoek naar een game-monster, maar moet zeggen.. Prijzig!
Maar, correct me if I'm wrong, maakt het uit of ik nu voor €1000,- een laptop koop waar ik 4 jaar mee doe of voor €500,- een laptop welke 2 jaar mee gaat (en dat dan 2x doe). In mijn optiek heb ik dan €1000,- totaal gespendeerd en 4 jaar in het bezit ben van een laptop welke mee kan.
Misschien zie ik dit verkeerd? Wat raden jullie aan?

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen (Diablo, Witcher 1/2/3) af en toe standaard gebruik (downloaden, internetten, office) en NetFlix e.d.

Wat is je budget?
Afgaande op mijn "intro" denk ik omngeveer €1000,- voor een "monster" of ongeveer €500,- voor een ouwe bessie (voorkeur gaat uit naar een oudere denk ik)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes! In principe verwacht ik de laptop thuis weinig te gebruiken. De laptop is echt voor buitenhuis gebruik. Moet er echt mee rondlopen e.d. Mede hierdoor gaat mijn voorkeur heel sterk uit naar, maar is niet gelimiteerd tot, 13'3"/14"!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope! Al heb ik persoonlijk slechte ervaringen met mijn Acer desktop.

Zelf ben ik ook op zoek gegaan en heb gezocht met de volgende wensen, in willekeurige volgorde, in gedachte:
  • SSD (vrijwel een must!)
  • GPU 860M / 870M / 950M / 960M
  • 8GB RAM
  • I7 4e / 5e -gen CPU
  • Portability (groote en gewicht)
  • Stevige (metalen) behuizing
  • Full-HD IPS scherm
ben op het volgende uit gekomen:
  • 13,3 INCH CLEVO W230
  • I7-4710MQ CPU
  • Arctic M4 koelpasta
  • GTX 960M 2GB
  • Gigabit & LAN kaart 867Mbps
  • Zelf 8GB RAM aanschaffen en plaatsen
  • Zelf Samsung EVO850 500GB SSD aanschaffen en plaatsen
voor €1078,- (afgerond naar boven)

Over de laptop zelf heb ik gemende reviews gelezen/gehoord. De fan zou veel geluid maken en het geluid zou bagger zijn..
  • CLEVO P157SM-A
  • GTX 880M
  • i7-4702MQ
  • Standaard thermalpaste
  • standaard lankaart
  • Zelf 8GB RAM aanschaffen en plaatsen
  • Zelf Samsung EVO850 500GB SSD aanschaffen en plaatsen
Totaal €1130,-

Eigenlijk flink boven budget, maar vooruit.. Flink groot en zwaar, maar wel super GPU.
Eigenlijk geen idee hoe de processor is voor gamen en of de standaard thermal paste en lankaart voldoende zijn

Een ouwe Bessie heb ik gezocht, maar niet kunnen vinden helaas. Eigenlijk zijn alleen laptops met de laatste GPU-series te vinden in de pricewatch.

Lang verhaal kort:
In 1x veel investeren voor super laptop voor enkele jaren of enkele keren investeren voor mwoa-laptops over de loop van enkele jaren?

I5 of I7 voor gamen (nu en future-proof)?

Minimale eisen:
  • [b]
  • Diablo 3 online (ultra 1920x1080)
  • SSD (minstens 240GB lijkt me genoeg toch?)
  • portability
  • [/b]
Alvast bedankt!

[ Voor 35% gewijzigd door FortieSicks op 15-07-2015 20:21 ]

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 04:40
als ik zo naar je eisen kijk en de optie's die je zelf al geeft. dan kom je er achter dat een 1000 euro laptop met die eisen erg moeilijk is. hoe denk je dan die eisen te halen met een 500 euro laptop? ik zou persoonlijk gewoon kijken naar een 1000 euro laptop.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sowieso voor games een i7 is verwaarloosbaar en helemaal voor diablo. Ik zou eens gaan kijken naar een i5 met dergelijke gpu. Misschien alienware wat beter voor je zou zijn.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• FortieSicks
  • Niet online
Misschien dat jullie dan ook een/meerdere specifieke laptop(s) kunnen noemen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

Shunt

Boe

FortieSicks schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:23:
Misschien zou je daar wat eigen inzet in mogen tonen? Natuurlijk mogen mensen gewoon suggesties plaatsen maar met de pricewatch kan je gewoon selecties maken op exact waar hier op gehint wordt.

Verder snap ik je redenatie niet om nu een 500 euro laptop te kopen en over 2 jaar nog een van 500 euro. Dan werk je dus 2x 2 jaar met een beest dat dan zwaar underpowerd is voor je wensen.

Zoals hier boven ook aangegeven zou ik gaan voor de 1000 euro optie en dan gewoon een fatsoenlijke laptop met i5 en een degelijke grafiche kaart (Het beste zou zijn een 760 of 960 of hoger) of een gelijkwaardige kaart van ATI.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:49
FortieSicks schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:23:
Wou reageren maar las toen dit, dus laat maar.

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:53
Wellicht is de BBG een optie? De Mainstream laptop uit de vorige BBG heeft een I5-5200U met GTX850M en is redelijk portable. Verder kun je in de pricewatch ook prima filteren op voorkeuren om zo tot een gerichte keuze te komen.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• FortieSicks
  • Niet online
Zoals jullie in de OP kunnen lezen heb ik zelf al het een en ander "onderzoek" gedaan (zie OP nogmaals), pricewatch ben ik natuurlijk al enkele malen afgegaan. Pricewatch laat echter niet al het aanbod zien wat er is. Ik dacht/hoopte eigenlijk dat jullie ook enigszins op de hoogte waren van heet aanbod buiten de pricewatch.

Als hier alleen verwezen zou kunnen/mogen worden naar laptops in de pricewatch dan zou een pricewatch-tutorial deze hele forum sectie overbodig maken...

Nogmaals: zelf onderzoek gedaan en het een en ander gevonden (lees OP), kom alleen niet verder dan dat wat ik heb gevonden. Misschien dat jullie nog ideeën/suggesties hebben?
Shunt schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:29:
[...]

Misschien zou je daar wat eigen inzet in mogen tonen? Natuurlijk mogen mensen gewoon suggesties plaatsen maar met de pricewatch kan je gewoon selecties maken op exact waar hier op gehint wordt.
Zie OP.
WWAS schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Wou reageren maar las toen dit, dus laat maar.
Vragen om advies/suggesties lijkt mij het hele doel van deze forum sectie..

[ Voor 31% gewijzigd door FortieSicks op 16-07-2015 14:05 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Je wilt een laptop en je praat over koelpasta? Nog nooit koelpasta in een (game)laptop hoeven doen hier, dus ik ben je een beetje kwijt. Laatste gaming laptop hier kostte ook flink meer dan jouw budget van 1000 euro, om je idee van 500 euro maar helemaal naar het land der fabelen te verwijzen. Voor een high end laptop zal je toch eerder richting 1500 euro moeten gaan en de kans dat die over 2 jaar verouderd is, acht ik zeer reëel. >:)

• FortieSicks
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:44:
Je wilt een laptop en je praat over koelpasta? Nog nooit koelpasta in een (game)laptop hoeven doen hier, dus ik ben je een beetje kwijt. Laatste gaming laptop hier kostte ook flink meer dan jouw budget van 1000 euro, om je idee van 500 euro maar helemaal naar het land der fabelen te verwijzen. Voor een high end laptop zal je toch eerder richting 1500 euro moeten gaan en de kans dat die over 2 jaar verouderd is, acht ik zeer reëel. >:)
Dus de koelpasta wat ze aanbieden is eigenlijk een gimmick om.meer $€¥£ binnen te harken? Goed om te weten. Het hoeft niet perse een "gaming" laptop te zijn. Maar om Diablo3 op max te spelen online heb je toch een gpu nodig. De enige die ik vind zijn de 800/900-series in principe. Als ik een laptop zou kunnen vinden met bijvoorbeeld een 570m o.i.d. dan zou de prijs een stuk lager zijn, maar Diablo perfect gespeeld kunnen worden.
Ik heb een desktop thuis welke de komende tijd alles op max zou moeten kunnen draaien, kan de laptop de ook, leuk. Kan de laptop dat niet? Geen gemis. Witcher 3 heeft ook inderdaad zware hardware nodig. Witcher 1, 2 en Diablo 3 moet niet zo'n probleem vormen lijkt me, ware het niet dat ik geen wat goedkopere laptop kan vinden met eigen gpu.

Misschien een vaag verhaal haha. If so, let me know.

Verwijderd

In tegenstelling tot andere berichten vind ik de OP een prima vraag. Er is huiswerk gedaan (je komt ook niet zomaar op Clevo uit) maar er wordt gevraagd om feedback en andere suggesties.

Misschien nog een ander spoor om te bewandelen: hoe sta je tegenover de tweedehands markt? Daar kan je met goed speuren meer bang-for-buck krijgen.

Verder lijkt het mij realistischer om in 1 keer € 1.000 uit te geven aangezien het om een game laptop gaat en je nu hoge settings wilt kunnen gebruiken.

• FortieSicks
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:43:
In tegenstelling tot andere berichten vind ik de OP een prima vraag. Er is huiswerk gedaan (je komt ook niet zomaar op Clevo uit) maar er wordt gevraagd om feedback en andere suggesties.

Misschien nog een ander spoor om te bewandelen: hoe sta je tegenover de tweedehands markt? Daar kan je met goed speuren meer bang-for-buck krijgen.

Verder lijkt het mij realistischer om in 1 keer € 1.000 uit te geven aangezien het om een game laptop gaat en je nu hoge settings wilt kunnen gebruiken.
Bedankt voor de positieve feedback. Ik heb nog niet nagedacht over tweedehands.

...

Laat ik het anders zeggen: ik heb gezocht naar refurbished, moet zeggen dat ik dat allemaal erg prijzig vond. Tweedehands.. Ja.. Verder dan marktplaats kom ik dan weer niet. De betrouwbaarheid zet ik dan altijd mijn vraagtekens bij. Vind het zeer zeker een heel goed idee.

Is een laptop van de tweedehandse markt over het algemeen wel/niet aan te raden? Waar zou je kunnen kijken naast de standaard marktplaats.nl? Boven al de vraag: waar moet je op letten bij een tweedehandse laptop?

Ik zou denken de soecs natuurlijk. Staat. De lader/accu werkzaamheid? Wat natuurlijk ook lastig is is het inschatten van de waarde van tweedehands producten welke nieuw niet (meer) te vinden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door FortieSicks op 17-07-2015 16:09 ]

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
FortieSicks schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Bedankt voor de positieve feedback. Ik heb nog niet nagedacht over tweedehands.

...

Laat ik het anders zeggen: ik heb gezocht naar refurbished, moet zeggen dat ik dat allemaal erg prijzig vond. Tweedehands.. Ja.. Verder dan marktplaats kom ik dan weer niet. De betrouwbaarheid zet ik dan altijd mijn vraagtekens bij. Vind het zeer zeker een heel goed idee.

Is een laptop van de tweedehandse markt over het algemeen wel/niet aan te raden? Waar zou je kunnen kijken naast de standaard marktplaats.nl? Boven al de vraag: waar moet je op letten bij een tweedehandse laptop?

Ik zou denken de soecs natuurlijk. Staat. De lader/accu werkzaamheid? Wat natuurlijk ook lastig is is het inschatten van de waarde van tweedehands producten welke nieuw niet (meer) te vinden zijn.
Misschien is de coolblue marktplaats wel wat voor je. Linkje
Ook heeft Alternate, azerty etc outlet pagina's

• FortieSicks
  • Niet online
Super! Iedereen bedankt!

Ga er zeker kijken. Mocht iemand ondertussen nog andere suggesties hebben, altijd welkom. Het blijft veel geld, dus wil de best mogelijke beslissing maken.

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 09:50
rinusnl schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:40:
[...]

Misschien is de coolblue marktplaats wel wat voor je. Linkje
Ook heeft Alternate, azerty etc outlet pagina's
Sommige aanbiedingen klinken echt te mooi om waar te zijn, kan ik ergens reviews vinden?

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:11
Je kan natuurlijk op het o-zo-mooie vraag en aanbod kijken...😉 http://tweakers.net/aanbod/ deze werkt net zo als de procewatch en elke verkoper krijgt meteen een rating en review. Goodluck

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SkeXiz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Sommige aanbiedingen klinken echt te mooi om waar te zijn, kan ik ergens reviews vinden?
Zolang je gewoon bij de Coolblue outlet blijft werkt het super.

Ik heb er zelf een magnetron besteld.

Daar 112 euro.
Echt elke anders shop, minimaal 200 euro.

Bestellen was in 2 minuten gedaan (bellen, ordernummer doorgeven en adres ) en volgende dag binnen. Perfect.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
SkeXiz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Oei dat weet ik niet. Maar ik vertrouw coolblue daar wel in. Heb vaker mijn laptop /telefoon gekocht en ze zijn er coulant.
Daarnaast heb je gewoon 14 dagen bedenk tijd. Dus als die ene kras je te erg vind kan het terug sturen ;)

Ik ben van plan om daarop ook een laptop aan teschaffen. Volgende week kan ik een persoonlijke review geven ;)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:22

Major_ton

Shoot!

Haal tevens laptop- en desktopcijfertjes niet door elkaar. Dat gebeurt vaak helaas. Een laptop i5 cpu is helaas wél een bottleneck bij games daar deze ongeveer presteert op het niveau van een desktop i3. Voor games wil je in een laptop toch een Ci7 4710hq/4720hq welke op het niveau set van een desktop i5. Ook voor GPU's geldt dat een GTX 960m (laptop) een stuk langzamer is dan een GTX 960 (desktop). Aan de hand van benchmarks zal je zelf moeten kijken beoordelen welke config mee kan komen met jouw wensen.
Een GTX 850m draait Diablo III op max settings prima (61fps gemiddeld). Vergeet sowieso de GTX 870m en 880m. Dat zijn heethoofden en presteren zwaar ondermaats in een draagbare laptop. De sweetspot zou zijn een Ci7 4710hq met GTX 860m en met goed zoeken moet dat lukken rond de € 1000,-. Ik denk dan echter wel dat je onder de catergorie 'bring your own SSD' valt.

Some infinities are bigger than others.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
heeft een ssd veel voordelen bij games? kun je niet beter wat meer geheugen hebben dan een ssd ?
Pagina: 1