Hi Tweakerts,
In het begin was ik op zoek naar een game-monster, maar moet zeggen.. Prijzig!
Maar, correct me if I'm wrong, maakt het uit of ik nu voor €1000,- een laptop koop waar ik 4 jaar mee doe of voor €500,- een laptop welke 2 jaar mee gaat (en dat dan 2x doe). In mijn optiek heb ik dan €1000,- totaal gespendeerd en 4 jaar in het bezit ben van een laptop welke mee kan.
Misschien zie ik dit verkeerd? Wat raden jullie aan?
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen (Diablo, Witcher 1/2/3) af en toe standaard gebruik (downloaden, internetten, office) en NetFlix e.d.
Wat is je budget?
Afgaande op mijn "intro" denk ik omngeveer €1000,- voor een "monster" of ongeveer €500,- voor een ouwe bessie (voorkeur gaat uit naar een oudere denk ik)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes! In principe verwacht ik de laptop thuis weinig te gebruiken. De laptop is echt voor buitenhuis gebruik. Moet er echt mee rondlopen e.d. Mede hierdoor gaat mijn voorkeur heel sterk uit naar, maar is niet gelimiteerd tot, 13'3"/14"!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope! Al heb ik persoonlijk slechte ervaringen met mijn Acer desktop.
Zelf ben ik ook op zoek gegaan en heb gezocht met de volgende wensen, in willekeurige volgorde, in gedachte:
Over de laptop zelf heb ik gemende reviews gelezen/gehoord. De fan zou veel geluid maken en het geluid zou bagger zijn..
Eigenlijk flink boven budget, maar vooruit.. Flink groot en zwaar, maar wel super GPU.
Eigenlijk geen idee hoe de processor is voor gamen en of de standaard thermal paste en lankaart voldoende zijn
Een ouwe Bessie heb ik gezocht, maar niet kunnen vinden helaas. Eigenlijk zijn alleen laptops met de laatste GPU-series te vinden in de pricewatch.
Lang verhaal kort:
In 1x veel investeren voor super laptop voor enkele jaren of enkele keren investeren voor mwoa-laptops over de loop van enkele jaren?
I5 of I7 voor gamen (nu en future-proof)?
Minimale eisen:
In het begin was ik op zoek naar een game-monster, maar moet zeggen.. Prijzig!
Maar, correct me if I'm wrong, maakt het uit of ik nu voor €1000,- een laptop koop waar ik 4 jaar mee doe of voor €500,- een laptop welke 2 jaar mee gaat (en dat dan 2x doe). In mijn optiek heb ik dan €1000,- totaal gespendeerd en 4 jaar in het bezit ben van een laptop welke mee kan.
Misschien zie ik dit verkeerd? Wat raden jullie aan?
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen (Diablo, Witcher 1/2/3) af en toe standaard gebruik (downloaden, internetten, office) en NetFlix e.d.
Wat is je budget?
Afgaande op mijn "intro" denk ik omngeveer €1000,- voor een "monster" of ongeveer €500,- voor een ouwe bessie (voorkeur gaat uit naar een oudere denk ik)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes! In principe verwacht ik de laptop thuis weinig te gebruiken. De laptop is echt voor buitenhuis gebruik. Moet er echt mee rondlopen e.d. Mede hierdoor gaat mijn voorkeur heel sterk uit naar, maar is niet gelimiteerd tot, 13'3"/14"!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope! Al heb ik persoonlijk slechte ervaringen met mijn Acer desktop.
Zelf ben ik ook op zoek gegaan en heb gezocht met de volgende wensen, in willekeurige volgorde, in gedachte:
- SSD (vrijwel een must!)
- GPU 860M / 870M / 950M / 960M
- 8GB RAM
- I7 4e / 5e -gen CPU
- Portability (groote en gewicht)
- Stevige (metalen) behuizing
- Full-HD IPS scherm
- 13,3 INCH CLEVO W230
- I7-4710MQ CPU
- Arctic M4 koelpasta
- GTX 960M 2GB
- Gigabit & LAN kaart 867Mbps
- Zelf 8GB RAM aanschaffen en plaatsen
- Zelf Samsung EVO850 500GB SSD aanschaffen en plaatsen
Over de laptop zelf heb ik gemende reviews gelezen/gehoord. De fan zou veel geluid maken en het geluid zou bagger zijn..
- CLEVO P157SM-A
- GTX 880M
- i7-4702MQ
- Standaard thermalpaste
- standaard lankaart
- Zelf 8GB RAM aanschaffen en plaatsen
- Zelf Samsung EVO850 500GB SSD aanschaffen en plaatsen
Eigenlijk flink boven budget, maar vooruit.. Flink groot en zwaar, maar wel super GPU.
Eigenlijk geen idee hoe de processor is voor gamen en of de standaard thermal paste en lankaart voldoende zijn
Een ouwe Bessie heb ik gezocht, maar niet kunnen vinden helaas. Eigenlijk zijn alleen laptops met de laatste GPU-series te vinden in de pricewatch.
Lang verhaal kort:
In 1x veel investeren voor super laptop voor enkele jaren of enkele keren investeren voor mwoa-laptops over de loop van enkele jaren?
I5 of I7 voor gamen (nu en future-proof)?
Minimale eisen:
- [b]
- Diablo 3 online (ultra 1920x1080)
- SSD (minstens 240GB lijkt me genoeg toch?)
- portability
- [/b]
[ Voor 35% gewijzigd door FortieSicks op 15-07-2015 20:21 ]