Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik heb altijd ruzie met mijn mobiele telefoons. Ik ben 20 maar sinds vorig jaar heb ik pas een smartphone! Dat was de Asus zenphone 5. Deze beviel goed alleen heb ik deze mee uit zwemmen genomen. Dat kon hij niet waarderen. Deze telefoon was in principe snappy genoeg voor mij.
De volgende telefoon was een jiayu s2 lite deze was voor mij ongelofelijk traag. Er zaten ook veel bugs in de software maar het grootste probleem was te weinig werkgeheugen voor multitasking. Deze is inmiddels door een bezoek aan nerfje en nichtje verbrijzeld.

Door de laatste ervaring en de ervaring van anderen ben ik een beetje huiverig geworden voor onbekendere chinaphones. Toch was de prijs kwaliteit verhouding wel scherp.

Wat is je budget?
Ik wil het liefst mijn lever beteren en met de telefoon twee jaar doen. Ik wil hiervoor een budget neerleggen van 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Lichte spellen en navigatie. Ook het kijken van video's en browsen moet tot de mogelijkheden behoren.
Het probleem dat ik met mijn laatste telefoon had was dat het typen niet altijd vloeiend liep en het toetsenbord soms wegviel. Ik denk zelf dat de oorzaak hiervoor te weinig ram was. Daarom denk ik 2 GB ram op de Android telefoon nodig te hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb mij beperkt tot 5 keuzes in verschillende prijsklasses, denk aub niet dat ik labiel ben maar ik kan kiezen tussen hel een jaar gebruiken van een telefoon van 150 euro of het twee jaar gebruiken van een telefoon van 300 euro.
Ik wil de beste gebruikers ervaring maar ik twijvel omdat een duurdere telefoon in het tweede jaar ook weer verouderd is.

De keuzes zijn.
HTC one m8s ivm cashback 100 euro dus ook icm abonnement.
Nokia 930 icm abonnement.
Nokia 640
Of
Xiaomi redmi 2 pro
Xiaomi mi4

Wat denkt u dat voor mij de beste gebruikers ervaring opleverd.
Daarbij kan u blind de duurste telefoon aanwijzen maar ik vraag u tevens of ik deze snelheid nodig heb icm mijn gebruik cq misbruik. Ik kan mijn voorzichtigheid namelijk niet garanderen.

Hiernaast is mijn goedkoopste Windows phone slechts 1 GB ram. In hoeverre kan Windows hier beter mee overweg dan Android en in hoeverre ga ik dit na 1 jaar gebruik merken.

Heel erg bedankt bij voorbaad

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Verwijderd

Ik ben een beetje biased, maar ik vind de Xiaomi Mi4 erg goed ( ik heb hem zelf.) Stevig, snel, stabiel, mooi, fijne software, lang updates. De HTC One M8s zou ik niet halen, eerder de M8 ( die ook een prima optie is.) WP zou ik niet gebruiken vanwege het gebrek aan apps en ondersteuning. Verder heeft WP geen meerwaarde t.o.v. Android.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou ook de zte z7 mini even bekijken. Momenteel spotgoedkoop bij fastcardtech:
https://www.fastcardtech....7-Mini-Android-Phone.html

Maar de mi4 is ook een mooi toestel!

Verwijderd

Over Chineze telefoons, de specs zijn vaak heel mooi op papier. En ze bieden als je het lukt om de belasting te ontwijken ook veel bang4buck op papier.

Maar niet allemaal lopen na een half jaar nog zo snel en soepel, en ook niet allemaal hebben ze Update garantie. En ook gewone garantie gaat ook vaak gepaard met hoge verzendkosten.

Ik zou gaan voor de kwaliteit van de Nokia.
Zeker met Windows 10 gegarandeerd.
Je kiest dan voor zekerheid.
En specwise kan de 930 nog wel wat jaartjes mee.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:43:
Over Chineze telefoons, de specs zijn vaak heel mooi op papier. En ze bieden als je het lukt om de belasting te ontwijken ook veel bang4buck op papier.

Maar niet allemaal lopen na een half jaar nog zo snel en soepel, en ook niet allemaal hebben ze Update garantie. En ook gewone garantie gaat ook vaak gepaard met hoge verzendkosten.
Klopt, maar sommige merken zijn een uitzondering, waaronder xiaomi en zte.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Wil je geen bugs en een smoothe ervaring, ga dan voor een Windows Phone. Wil je alle apps (en kun je dus geen niche apps missen die niet op WP beschikbaar zijn) , ga voor een Chinaphone.

Zelf heb ik ervaring met zowel Chinaphones als WP . Ik bezit nu een Lumia 735, en zou niet meer terug willen naar Android ;) .
In jouw geval zou ik voor de Lumia 640 of als je wat meer uit wil geven voor een Lumia 930 gaan of wachten voor de nieuwe Win10 flagships :)

Verwijderd

Als de TS zich breder wilt oriënteren:

De redactie heeft een aantal toestellen gereviewd.

8.0. reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan

8.0 reviews: Microsoft Lumia 640: veel telefoon voor niet al te veel geld

7.0 reviews: Xiaomi Mi 4: de volgende stap naar de top

Over de zte z7 mini lees je in veel gebruiker reviews dat gebruikers toch wel wat 'ruzie' hebben met de software.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Voor wat je wilt op een telefoon lijkt mij Windows Phone meer dan prima. Iets minder apps maar wel gegarandeerd updates en een vloeiende ervaring.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Je zou nog een Sony M4 Aqua kunnen overwegen, die kun je wel mee uit zwemmen nemen....
Review:
reviews: Sony Xperia M4 Aqua: de goedkopere versie van de Xperia Z3
Meerdere kleurtjes:
http://tweakers.net/categ...RElSXmAM1TsjA1tFCKra2tBQA

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Of de Ubro M1 (pandawill nu tijdelijk $20,- off = $119,-) die ik net besteld heb :):
http://www.pandawill.com/landingpage/UBROM1-promotion.html

Band 2G: 850/900/1800/1900MHz
3G: 850/900/1900/2100MHz
4G: B1/B3/B7/B20(2100/1800/2600/800MHz)
Sim Card Dual SIM Card Dual Standby
Service Provide Unlocked
Style Bar
Color Black

Shell Material Tempered glass with CNC Aluminium Alloy frame
System
OS Android 5.1
CPU MTK6735A, Cortex A53 quad core, 1.3GHz
GPU: Mali-T720
ROM 16GB
RAM 2GB

Screen
Display Size 5.0 Inch
Type Gorilla Glass, IPS, JDI screen
Resolution 1280 x 720 pixels HD screen

Support Format
LED Notification -
FM Radio Yes
Earphone Port 3.5mm
Card Extend Yes, support external Micro SD/TF card up to 64GB

Data Transfer & Connectivity
Data transfer USB/Bluetooth
Mobile internet WAP/WiFi

General
Camera/Picture Resolution 5.0MP OV5648 AF front camera, front LED flashlight, f2.0;
13.0MP SONY IMX214 AF rear camera, f2.0, support zero shutter lag,
face recognition, HDR, ISO, White Balance, focus mode, focus area,
auto focus, scene mode,Wide-angle

Language English, Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, Catala, Cestina, Dansk, Deutsch, Eesti,
Espanol, Filipino, French, Hrvatski, Italiano, Latviesu, Lietuviu, Magyar, Nederlands,
Polish, Norsk, Portuguese, Romana, Slovencina, Slovenscina, Suomi, Svenska, Vietnamese,
Turkish, Greek, Bulgarian, Russian, Serbian, Ukrainian, Hebrew, India Urdu,Arabic,
Persian, Hindi, Bengali, Thai, Cambodian, Korean, Japanese, Simplified/Traditional Chinese

Phonebook 500
Message SMS/MMS
Input Handwrite/Keypad
TV No
GPS Yes, built in, support GPS/GLONASS/BDS
JAVA No
WIFI Yes, 802.11 b/g/n, support WiFi Display, Direct
Bluetooth Yes, v4.0
Gravity Sensor Yes
Multi-Touch Yes
Dimensions 142 x 70.2 x 6.9mm/5.59 x 2.76 x 0.27 inch
Net Weight(Including battery) 155g
Standby Time About 2~3 days

Other Feature
4G, 3G, NFC, OTG, GPS, GLONASS, BDS, Front LED flashlight, FM, Bluetooth,
Ebook, Email, Messaging, wallpapers, calendar, calculator, clock, camera,
tethering & portable hotspot, Play Store, gyroscope, etc

Package
Size -
Weight -
Accessories 1 x 2350mAh Built-in Battery
1 x USB Cable
1 x Charger
1 x Silicon Case

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Bedankt voor al de hulp. Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt. Ik ben gegaan voor een telefoon die niet in het rijtje staat maar wel een goede review van een medewerker heeft gekregen. De ZTE blade s6. Deze heb ik voor 170 euro gebruikt kunnen kopen op marktplaats.
Pagina: 1