Mails automatisch doorsturen zonder originele afzender.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684058

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag emails die ik binnenkrijg automatisch doorsturen naar andere personen, maar de mensen waarnaar ik automatisch doorstuur mogen niet weten van wie de originele mail is. Het automatisch doorsturen is geen probleem trouwens.

Ik gebruik trouwens een gmail account.

Bij voorbaat dank _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En je vraag is?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684058

Topicstarter
Hoe moet ik inkomende emails automatisch doorsturen zonder de gegevens van de originele afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Ik zou zoeken naar een mail client die goed scripting ondersteunt en dan de mail downloaden en na verwijderen vd verstuurder doorsturen. Kan ongetwijfeld in zowel bijv Outlook (en VBA) als clients zoals Mutt (en je favoriete scripttaal). Vereist in alle gevallen dus wel scripten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je kan het ook op je mailserver doen.

Makkelijkste is eigenlijk een mailinglist gebruiken, of een distributielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Huh. Inderdaad, ik had niet eens aan mailing list-functionaliteit gedacht 7(8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

johnkeates schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:28:
Je kan het ook op je mailserver doen.

Makkelijkste is eigenlijk een mailinglist gebruiken, of een distributielijst.
Denk niet dat sinan een mailserver heeft. Tenminste, niet met de aanname dat er mail van Gmail wordt gebruikt. Tenzij je hiervoor inderdaad een eigen mail-server wil opzetten en met "soort van" IMAP of POP3 uiteindelijk de client gaat bedienen, blijft je in den beginne met een hosted service zitten.

Weet niet of Gmail heel blij is (als particulier) dat je op je mailbox online allerlei rules gaat zetten. Ach, wie niet waagt, wie niet wint.

Hou er ook rekening mee dat als je het wel zou doen zoals F_J_K in "Mails automatisch doorsturen zonder originele afzender." schetst, dat je je even realiseert of & hoeveel data/mails je gaat genereren en over welke lijn het gaat. Kan me zo voorstellen dat als jij thuis iets doet en 9000 mails per dag verstuurt over een bepaald protocol, dat je ISP aan de bel hangt om te vragen of je geen malware/virus hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482867

Even wat opheldering hierover, ik ben een vriend van TS. Het hoeft niet persé gmail te zijn. we wisten niet precies waar we het probleem moesten plaatsen omdat de oplossing ook programming kan zijn. Dus hieronder even een verduidelijking, dit is wat ik heb gepost bij het topicgedeelte programming.

Beste heren/dames

Het is mijn bedoeling vanaf een mail adres automatisch mails door te sturen naar andere mensen. Dit is opzich niet zo ingewikkeld en lukt me met gmail (via filters automatisch doorsturen) Probleem is echter dat de mensen die deze mail krijgen niet mogen zien wie de originele zender/ontvanger is.

Hier begint het probleem voor mij, heb al enorm veel gezocht op internet en zitten kloten maar ik kom er maar niet uit. Schijnt te kunnen met microsoft exchange server (2003,2007,2010) maar krijg dat programma met geen mogelijkheid geïnstalleerd.

Ik weet dat het kan met een cronjob die met imap mn email checkt, vervolgens de content uit die mail haalt en deze doorstuurt maar dan moet je kunnen programmeren met een PHP functie. Ik ben een totale leek op dit gebied en kan NIET programmeren.

Ik hoop dat jullie weten of er andere opties zijn
Modbreakje: Knip. Zie onder.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 16-07-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Gebruik gewoon een mailing list of distributielijst, dat is precies waar dit voor gemaakt is. Denk aan mailman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 482867 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:30:
Ik hoop dat jullie weten of er andere opties zijn, als er iemand is die hiermee bekend is en kan programmeren dan schijnt het maar 10-30 minuten werk te zijn. als iemand dit voor mij zou kunnen programmeren ben ik bereid €20 te betalen voor zijn/haar dienst, is toch snel verdiend in een half uurtje. (weet niet of een beloning aanbieden tegen de fora regels is)
Kortgezegd: nee. We denken graag mee met mensen die zelf inrichten/bouwen/... maar GoT is niet bedoeld voor vraag en aanbod daar zijn banensites voor en http://tweakers.net/aanbod/

Voor eventuele standaard (eindgebruikergerichte) tools verplaats ik de vraag wel naar CSA. Maar als de def. vraag is wie het voor jullie kan doen, dan is GoT niet de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262036

Ik heb exacte een gelijke situatie. Bij mij is het forwarden opgelost met een distributielijst.

Een extern adres mailt naar mijn distributielijst. Deze zorgt er vervolgens voor dat de mail naar verschillende plekken wordt doorgeleid. In ons geval 3 interne adresen en 1 extern adres.

Nu het probleem: Een van de leden van de distributielijst is dus een extern mailadres. De mailserver hiervan bounced de doorgestuurde mails ivm spoofing. Hij leest het originele afzenderadres, maar ziet dat het via onze server is verzonden.

server 1: externe afzender (@domein1.nl)
server 2: onze mailserver (Exchange Online via 365)(@domein2.nl)
server 3: externe ontvanger (@domein3.nl)

Domein 3 ziet dat de mail afkomstig is van @domein1.nl, maar dat het verzonden is via de server van @domein2.nl. Domein 2 mag echter niet mailen namens domein 1.

Is het te begrijpen? Hoe kan ik dit probleem omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 262036 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:16:
Ik heb exacte een gelijke situatie. Bij mij is het forwarden opgelost met een distributielijst.

Een extern adres mailt naar mijn distributielijst. Deze zorgt er vervolgens voor dat de mail naar verschillende plekken wordt doorgeleid. In ons geval 3 interne adresen en 1 extern adres.

Nu het probleem: Een van de leden van de distributielijst is dus een extern mailadres. De mailserver hiervan bounced de doorgestuurde mails ivm spoofing. Hij leest het originele afzenderadres, maar ziet dat het via onze server is verzonden.

server 1: externe afzender (@domein1.nl)
server 2: onze mailserver (Exchange Online via 365)(@domein2.nl)
server 3: externe ontvanger (@domein3.nl)

Domein 3 ziet dat de mail afkomstig is van @domein1.nl, maar dat het verzonden is via de server van @domein2.nl. Domein 2 mag echter niet mailen namens domein 1.

Is het te begrijpen? Hoe kan ik dit probleem omzeilen?
Ik gok dat domein1 een SPF record heeft waarin server2 niet genoemd staat als server die mag mailen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, je hebt precies de omgekeerde situatie. TS wil een binnengekomen mail versturen zonder de originele afzender. Hij verstuurt dus gewoon als <mailer>@domein2.nl. Jij wilt juist het afzender adres wèl zichtbaar hebben. Mag ik aannemen dat je dat doet zodat de uiteindelijke ontvanger eenvoudig op "reply" kan drukken, om het mailtje te beantwoorden? Kun je oplossen door het reply-to veld in te vullen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Anoniem: 262036

In principe maakt mij de afzender niet uit. En op de mail hoeft ook niet gereplyd te worden. Het gaat om mails met inhoud die ter kennisgeving moeten worden doorgestuurd.

Nu gaat het mis omdat de server van de ontvanger een mail krijgt van een adres dat niet matcht met de verzendende server. Dit wordt gezien als spoofing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En volkomen terecht, dat is het namelijk ook als je het adres van de verzender niet aanpast. Wat de oplossing duidelijk maakt: pas afzend-adres aan, desgewenst in combinatie met Brahiewahiewa in "Mails automatisch doorsturen zonder originele afzender.".

Of en hoe dat kan, zal in handleidingen van Exchange Online staan. Dit topic ging over een Gmail-server en daar kan het AFAIK niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2016 10:30 ]

Pagina: 1