Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij thuis hebben momenteel een netwerk dat nogal 'houtje toutje' aan elkaar hangt.

Kabels zijn één voor één aangelegd en apparatuur is allemaal los aangeschaft. Dit is gedaan over een tijdsspanne van zo'n 10 jaar. Het grootste gedeelte van het netwerk is ook aangesloten met apparatuur dat maximaal 100Mbit ondersteunt. Tijd voor een make-over dus.

De oude situatie
Netwerk Situatie Oud

Huidige Apparatuur
#ProductPrijsSubtotaal
1Sitecom LN-118€ 13,-€ 13,-
1ICIDU Wireless Router 150N€ 0,-€ 0,-
1Sitecom WL-160 Wireless Network Broadband Router 54g€ 0,-€ 0,-
1TP-Link TL-WDR4300€ 68,90€ 68,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 81,90

Woonkamer
De TP-link is momenteel de router (met OpenWRT) en heeft 3 netwerken: 2,4Ghz, 5Ghz en gast 2,4Ghz.

Slaapkamer
De Icidu router is ingesteld als acces point en zend hetzelfde SSID uit als de TP-Link. Dit gebeurd om het bereik op de boven verdiepingen te verbeteren. Het is een waardeloos ding wat ongeveer één keer per week gereset moet worden.

Nieuwe Situatie
Voor de Slaapkamer ben ik op zoek naar een nieuwe router. Deze wordt dan ingesteld als access point met dezelfde wifi netwerken als de TP-link. Is het dan ook mogelijk om het gastnetwerk door te zetten? (Of is hier OpenWRT / Managed switches / vlans voor nodig?)

De wensen voor deze router zijn:
- Wifi B/G/N (AC liever wel ivm. toekomst)
- 5Ghz
- OpenWRT
- Max. 60 euro (incl. verzending)

Ik heb zelf een lijstje gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1D-Link DIR-850L€ 47,95€ 47,95
1Netgear WNDR3700€ 53,37€ 53,37
1TP-Link Archer C2€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 150,27

De Netgear heeft ondersteuning voor OpenWRT, maar heeft geen AC en is alweer een router uit 2009. Terwijl de D-link en TP-link wel AC hebben, maar geen OpenWRT ondersteuning. Ook dit zijn routers van één en twee jaar oud. Ik zit erg te twijfelen tussen de TP-link en de Netgear.

De nieuwe situatie wordt dan::
Netwerk Situatie Nieuw

Hebben jullie nog tips met betrekking tot de nieuwe router en het instellen van 3 dezelfde wifinetwerken op 2 routers?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 30-09-2015 09:08 ]