Toon posts:

Raar geluid IBM DTLA 15 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms als ik mijn harde schijf een beetje lig te treiteren (serieus multitasken), is het net of hij het niet aankan. Het loopt allemaal geweldig en ik ben ook zeer tevreden met deze hd, maar er is toch een geluid wat uit dat ding komt dat mij zeer beangstigd.
Het is net of ie dan eventjes met zijn kop de schijf raakt of zo. Een geluid alsof iemand zijn nagels over het bord trekt. Ik kan het niet anders beschrijven. Terwijl ie dat geluid maakt (dat overigens maar 2 sec duurt) stopt die even, en gaat daarna weer vrolijk verder.
Het gebeurt maar heel af en toe, en alleen als ie veel te doen heeft.
Ik heb overigens niks van bad sectors of zo. Dus het raken van de schijf zal het wel niet zijn.

Iemand een idee? Of dezelfde ervaring? :?

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
gebruik de zoekfunctie... :)

en u zult vinden: [topic=104890]

goedluck, P

Verwijderd

Topicstarter
Is toch een ander probleem dan dat ik tot nu toe kon vinden. Ik heb al overal gekeken voor dit probleem.

Het gekke is dat er bij mij totaal geen problemen zijn op dit geluid na. Ik heb al naar IBM gemaild, maar die sukkels zijn zo lui als wat en geven geen respons.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-04 20:03
Je kan het beste even de Drive fitness test bij IBM downloaden. Als die een fout vind, kan je online een RMA aanmaken, en binnen een week kan je al een vervangende schijf hebben.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 14:12 schreef vandijk het volgende:
Je kan het beste even de Drive fitness test bij IBM downloaden. Als die een fout vind, kan je online een RMA aanmaken, en binnen een week kan je al een vervangende schijf hebben.
Oh??? Das een goede tip. Weet je toevallig ook de url? Beetje wazige site van IBM...

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 16:33 schreef CPUgevraagd het volgende:

[..]

Oh??? Das een goede tip. Weet je toevallig ook de url? Beetje wazige site van IBM...
voor windows
voor linux

Kies je OS hierboven en houdt een leeg schijfje gereed. Hij maakt er een bootable disk van. Nadat je hier van geboot hebt (zet in je bios je first boot device op floppy) gaat ie laden.

Dan wijst alles zich vanzelf

• Knightwolf
  • Laatst online: 04:55
Bedoel je zo'n geluidje als ik afgelopen nacht hoorde uit m'n Maxtor 20GB ??

Zie hier mijn topic hierover
[topic=164023]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 17:55 schreef Knightwolf het volgende:
Bedoel je zo'n geluidje als ik afgelopen nacht hoorde uit m'n Maxtor 20GB ??

Zie hier mijn topic hierover
HDD HEAD-CRASH NABIJ ??
Phffeeww... zo'n geluid is het gelukkig niet. Heb ff die wave file gedownload over die cirkelzaag. Klinkt nog beangstigender... :o

• Knightwolf
  • Laatst online: 04:55
Op maandag 18 juni 2001 18:50 schreef CPUgevraagd het volgende:

[..]

Phffeeww... zo'n geluid is het gelukkig niet. Heb ff die wave file gedownload over die cirkelzaag. Klinkt nog beangstigender... :o
Bij mij was het nog VEEL ERGER dan die WAVE file :(
Die schijf die je op die WAVE file hoort is duidelijk 5400 rpm, mijn schijf is 7200rpm en dus de frequentie van het geschraap ligt een heeeel stuk hoger, nog beangstigender :(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 20:19

star-saber

Ryzen

bij mij klikt ie soms ook
maar nie vaak
Pagina: 1