Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi naar LAN

Pagina: 1
Acties:

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:04
Ik verhuis binnenkort naar mijn appartement waar ik huur inclusief internet en TV voor betaal.

Het enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ik meerdere apparaten heb die niet via Wifi aangesloten kunnen worden. Het internet waar ik toegang tot heb is echter alleen via Wifi. (Kabel trekken is geen optie).

Er loopt wel een coax kabel naar mijn appartement maar die is bedoeld voor de TV.

Mijn vraag is dus, hoe ga ik het handigst mijn non-wifi elektronica verbinden met het internet?

Ik bezit een TP-Link TL-WR1043ND v2 met DD-WRT, een Coax versterker en nog een 8 poorts switch.

Graag hoor ik jullie suggesties omdat ik er zelf echt niet uit kom!

XBL GT: HabbekratzNL

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

WiFi adapter koppelen aan het draadloze netwerk, daar een AP van maken (http://nl.tp-link.com/article/?faqid=417) zetten en vanuit de LAN aansluitingen de bekabeling trekken?

of zie ik ' t verkeerd?

En als kabels trekken in het geheel uit den boze is, WiFi sticks?

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 15-07-2015 17:11 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Je bent op zoek naar een wireless client-bridge ("media bridge" in marketingtermen)...

De TP-Link met DD-WRT die je nu hebt is hier prima voor geschikt. In DD-WRT zit de optie 'client-bridge' onder 'Wireless Mode', die stel je vervolgens in met de naam en het wachtwoord van het hoofdnetwerk.

Op de LAN poorten van de TP-Link sluit je alle netwerkapparatuur aan. Eventueel knoop je er nog een access point aan voor lokale WiFi toegang.

Ik ben zelf geen fan van die gedeelde WiFi netwerken voor huurders, het is een gevaarlijke en ondermaatse oplossing. Vaak zit je met zijn alle in hetzelfde netwerk zonder enige vorm van scheiding, waardoor iedereen elkaars netwerkapparatuur kan zien en verkeer kan bekijken...

/dev/null

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:04
donny007 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:27:
Je bent op zoek naar een wireless client-bridge ("media bridge" in marketingtermen)...

De TP-Link met DD-WRT die je nu hebt is hier prima voor geschikt. In DD-WRT zit de optie 'client-bridge' onder 'Wireless Mode', die stel je vervolgens in met de naam en het wachtwoord van het hoofdnetwerk.

Op de LAN poorten van de TP-Link sluit je alle netwerkapparatuur aan. Eventueel knoop je er nog een access point aan voor lokale WiFi toegang.

Ik ben zelf geen fan van die gedeelde WiFi netwerken voor huurders, het is een gevaarlijke en ondermaatse oplossing. Vaak zit je met zijn alle in hetzelfde netwerk zonder enige vorm van scheiding, waardoor iedereen elkaars netwerkapparatuur kan zien en verkeer kan bekijken...
Met een tweede router zou ik dit dus kunnen afschermen door mijn eigen Wifi netwerk te gebruiken?

Ik zit echter vast bij de DD-WRT instellingen voor de TP Link. Heb je wellicht een goede tutorial? Ik weet enkel de SSID en WPA2 code.

XBL GT: HabbekratzNL